Millä saan miehen ymmärtämään, että jos rahaa ei ole, niin sit sitä ei V*TTU ole?!

  • Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"surullinen"
Se on nyt Visaansa höylännyt 3000e:n edestä! Käski äsken siirtää rahaa tililleen?! Mulla on tilillä 20e ja ruokaa pitäis käydä ostaa. Keskiviikkona tulee palkka.

Se vetää mut ja lapsen kuseen tolla rahankäytöllään. Tekee remonttia, eikä osaa lopetta kesken kun raha loppuu! Mitään pakollista ei enää tarvitse tehdä. Mies vaan ostaa ja ostaa, eikä kysy edes hintoja, maksaa vaan.

Mä en jaksa enää tapella :( Mitä h*lvettiä mä teen?? Meillä on yhteinen talolaina, joten en voi noin vaan poiskaan lähteä. Jos miehelle tulee visansa takia maksuhäiriö, niin eihän se mulle tule, kun visa ei ole mun nimissä?? Miten ne siihen pankissa suhtautuu.

Pelottaa, etten saa ruokittua lasta, toinen lapsi syntyy kuukauden päästä. En halua, että lapset joutuu elää näin. Riidellen ja laskien rahoja. Itkettää koko ajan. En jaksa enää.
 
aapee.
Olen uhkaillut erolla, mutta ei auta. Talon oston jälkeen on tullut ihan sokeaksi rahalle! Sanoin tänään, että tilillä on 20e, että milläs meinaa tankata töihin ens viikolla. Kaks tuntia meni siitä niin mies tekstasi, että siirrä hänen tililleen 30e, täytyy ostaa jotain tarvikkeita.

Uskomatonta, se ei yhtään tajua!? Jos mä sanon, että tilillä on 20e, niin miten saakelissa mä voin siirtää sille 30e?!! :( Oikeesti, mahtaakohan tuo mies olla jotenkin "sairas"?
 
Ä2007
Toivottavasti ei käy niin, että kun asunto/asuntolaina on yhteisissä nimissä, niin velkojen maksu menee pian ulosottoon, ja ensimmäisenä silloin pitää myydä/vapauttaa omaisuus velkojen maksua varten, jolloin asunto menee alta.
 
aapee.
Mutta kun mies on ennen ollut hyvin vastuuntuntoinen ja tunnollinen muutenkin. Talon ostettuamme ja hänen remontin aloitettua mies on jotenkin "seonnut".

On ennen ollut järjestelmällinen ja "tottelevainen", jos niin nyt voi sanoa, lainkuuliainen mies ollut aina.
 
"vieras"
Onkohan sun miehelle tullut joku riippuvuus remontoimiseen? Ei ehkä itse sitä ymmärrä. Vertaa esim. shoppailuriippuvuuteen, silloinkin ostelee miettimättä mistä saa rahaa. Ehkä remontilla paikkaa jotain elämässä, yrittää korjata stressiä tms. Onko hänellä työkiireitä? Apua te nyt tarviitte ja musta vaikuttaa että tossa on jotain muuta taustalla. Että toi käytös on vain oire ja syyt on jossain syvemmällä.
 
aapee.
Alkuperäinen kirjoittaja Ä2007;24509416:
Toivottavasti ei käy niin, että kun asunto/asuntolaina on yhteisissä nimissä, niin velkojen maksu menee pian ulosottoon, ja ensimmäisenä silloin pitää myydä/vapauttaa omaisuus velkojen maksua varten, jolloin asunto menee alta.
Eikä?! Mitä mä teen?!! :( :'( Pelottaa lasten puolesta!
 
aapee.
[QUOTE="vieras";24509456]Onkohan sun miehelle tullut joku riippuvuus remontoimiseen? Ei ehkä itse sitä ymmärrä. Vertaa esim. shoppailuriippuvuuteen, silloinkin ostelee miettimättä mistä saa rahaa. Ehkä remontilla paikkaa jotain elämässä, yrittää korjata stressiä tms. Onko hänellä työkiireitä? Apua te nyt tarviitte ja musta vaikuttaa että tossa on jotain muuta taustalla. Että toi käytös on vain oire ja syyt on jossain syvemmällä.[/QUOTE]

Osaatko sanoa mistä sitä apua vois hakea?

Mies on aina haaveillut omakotitalosta. Hän on kyllä nyt myös viimeisen vuoden mennyt tunnin aiemmin töihin, ylitöitä tehnyt siis.
 
Minni harmaana
Mutta kun mies on ennen ollut hyvin vastuuntuntoinen ja tunnollinen muutenkin. Talon ostettuamme ja hänen remontin aloitettua mies on jotenkin "seonnut".

On ennen ollut järjestelmällinen ja "tottelevainen", jos niin nyt voi sanoa, lainkuuliainen mies ollut aina.
Sillä on nyt joku burn out.Olisko mahdollista keskustella tilanteesta jonkun läheisen ulkopuolisen kanssa, vai kilahtaako se siitä?
 
"vieras"
Ystäväni 30v mies on aivan samanlainen,ostivat asunnon ja mies yksinkertaisesti flippasi remontoidessa,raha meni kaikki koko ajan milloin mihinkin ja muutenkin käytös muuttui aivan älyttömäksi.Tilanne vaan paheni ja miehen käytös lähti aivan lapasesta,diagnoosi:maanis-depressiivinen:/Toivottavasti tilanteenne selviää,apua kannattaisi kyllä hakea mahdollisimman pian jotta tilanne ja seuraukset eivät pääsisi kovin pahoiksi.Voimia sinulle!
 
"aapee"
Vielä ei ole velkoja rästissä, mutta ens kuussa tulee olemaan kun visa lasku tulee.

Rakastan miestä, mutta en jaksa tätä enää yhtään, kun sille ei voi asiasta edes huomauttaa, saa heti raivarit.

Lähetin viestin, että saa itse selvittää sotkunsa, kun laskut tulee. Katson selvittääkö. Jos ei selvitä, niin ei oikeesti muu auta, kun lähteä. Tiedän mikä sota siitäkin tulee, koska mies haluaa poikansa luokseen asumaan.

Ahdistaa, kohta synnytän ja sit tulee vielä se vuodemaksukin sairaalasta. Huoh :(
 
aapee.
[QUOTE="vieras";24509514]Ystäväni 30v mies on aivan samanlainen,ostivat asunnon ja mies yksinkertaisesti flippasi remontoidessa,raha meni kaikki koko ajan milloin mihinkin ja muutenkin käytös muuttui aivan älyttömäksi.Tilanne vaan paheni ja miehen käytös lähti aivan lapasesta,diagnoosi:maanis-depressiivinen:/Toivottavasti tilanteenne selviää,apua kannattaisi kyllä hakea mahdollisimman pian jotta tilanne ja seuraukset eivät pääsisi kovin pahoiksi.Voimia sinulle![/QUOTE]

Miten ikinä mä sitä apua saan, mistä ja miten? Miten ystäväsi tilanne tuli selville?
 
Eikä?! Mitä mä teen?!! :( :'( Pelottaa lasten puolesta!
Ei sitä asuntoa sentäs ihan ensimmäiseksi ulosmitata. Onneksi!
Ihan maksusuunnitelman voi tehdä ulosoton kanssa tai sitten otetaan palkasta ja veronpalautuksista.
Varsinkin kun talo puoliks sun nimissä.

Koita rauhottua ja selkeyttää tilanne ja saada miehes ymmärtämään että se tarvii AMMATTIapua. Juurikin velkaneuvonnan kautta pääsee myöskin psykiatrin juttusille. Jos kunnalliseen velkaneuvontaan pitkät jonot, kysy diakonissalaitokselta, heille pääsee yleensä nopeemmin.

Voimia! :hug:
 
..
Meillä on vähän samaa tilannetta mut ei nyt ihan noin holtitonta vielä ainakaan ja toivottavasti ei menekään.. Tili vetelee nollilla ja välillä pari päivää ennen palkkapäivää miinuksellakin ja mies vaan ostelee uusia työkaluja. Eihän remonttia voi tehdä ilman kunnon työkaluja! Ja kaikki pitää kuulemma ostaa itse, ei voi keltään lainata tai vuokrata kun niitä voi kuulemma tarvita joskus vielä..:/

Mä luulen et miehelläs on tullut joku rahasokeus. Meilläkin on tosi iso remontti menossa ja tuntuu jotenkin pikkusummalta, jos joku maksaa vaikka tonnin tai pari kun paljon enemmänkin menee joihinkin juttuihin.. Jos ei puhumalla saa asiaa ymmärretyksi niin varmaan sit kantapään kautta oppii. Toivottavasti ei vaan ole mikään iso kolahdus. Sori, ei tästä tainnut olla apua.:/
 
"vieras"
Osaatko sanoa mistä sitä apua vois hakea?

Mies on aina haaveillut omakotitalosta. Hän on kyllä nyt myös viimeisen vuoden mennyt tunnin aiemmin töihin, ylitöitä tehnyt siis.
Työterveyslääkärin tai terveyskeskuslääkärin kautta. Kirjoittaa ähetteen psyk.polille tai ihan vaan sairaslomaa.

Meillä oli miehellä alkoholiongelma, minkä taustalta löytyi burnoutin laukaisema masennus. Sai 3 viikkoa sairaslomaa ja masennuslääkket. Ongelma ratkesi sillä. Palasi töihin ja 3-4kk päästä lopetti masennuslääkkeet. Tästä on nyt n. 3 vuotta, eikä ongelma ole palannut.
 
..
[QUOTE="aapee";24509552]Vielä ei ole velkoja rästissä, mutta ens kuussa tulee olemaan kun visa lasku tulee.

Rakastan miestä, mutta en jaksa tätä enää yhtään, kun sille ei voi asiasta edes huomauttaa, saa heti raivarit.

Lähetin viestin, että saa itse selvittää sotkunsa, kun laskut tulee. Katson selvittääkö. Jos ei selvitä, niin ei oikeesti muu auta, kun lähteä. Tiedän mikä sota siitäkin tulee, koska mies haluaa poikansa luokseen asumaan.

Ahdistaa, kohta synnytän ja sit tulee vielä se vuodemaksukin sairaalasta. Huoh :([/QUOTE]

Lisään vielä et älä panikoi. Teillä ei kuitenkaan oo vielä mitään rästejä, voi olla et miestäkin alkaa ahdistamaan kun tajuaa, ettei niitä oikeasti pystykään maksamaan. Sitten jos tajuaa, menette yhdessä vaikka velkaneuvojalle ja hoidatte velan pois ja yritätte jatkossa (tai mies lähinnä) olla tekemättä velkaa.
 
"vieras"
Sille on iskenýt joku vauhtisokeus remontoinnin suhteen, jos on koko ikänsä haaveillut okt:sta ja nyt vihdoin sellainen on. Voisitko pyytää miehen äitiä tai isää puhumaan pojalleen järkeä, että talon remontointi ja laitto on elinikäinen projekti, eikä sen tarvitse olla mikään kaikki mulle heti tänne nyt -asia?
 
aiii
visa kahtia ja maksusuunitelma, jonka mukaan velka nollataan. Sen jälkeen remontoitiin käytetään , vaan tietty ennalta sovittu summa, jos sen ylittää, niin ei sulta ainakaan sitten rahaa pyydä... Voit suunitella omilla rahoillasi lasten ja itsesi tarpeet. Mies hoitakoon omat asiansa tärkeysjärjestyksessä niin kauan, kuin rahat riittää.
 

Yhteistyössä