Millä saisi ajatukset rentoutumaan

Olen ollut aina kova miettimään asioita ja pienestäkin asiasta on päässäni kasvanut suuri. Kun lapsia oli kaksi muistin kaikki mitä tarhasta aina ilmoteltiin retkiä ym. tapahtumia ilman että niitä tarvi merkitä mihinkään. Syntyi kolmas lapsi ja palasin takaisin töihin hänen ollessaan vuoden. Nyt olen kohta ollut kaksi vuotta töissä. Tämän töihin paluun jälkeen tuntuu, ettei ole enään kaikki ohjakset hallinnassa. Tällä tarkoitan sitä, että nyt pitää kaikki siis ihan kaikki lasten koulua ja tarhaa koskevat menot ym. laittaa aina ylös tai muuten varmasti jokin uhontuu. Muutenkin mietin ja murehdin nykyään aivan kaikkea. Oma mieli ja pinna on lähes päivittäin kireä ja varmasti välillä tulee huudon merkeissä purettua sitä sekä mieheen että lapsiin. Unihäiriöitä on alkanut esiintymään niin, että ainakin yksi yö viikossa menee lähes valvoen kun mietin asioita. Ennen kun työpaikan oven painoin päivän päätteeksi kiinni en työasioita miettinyt, nyt ne saattavat ihan yllättäen tulla illalla mieleen. Keväällä lyhensin työaikaani niin, että teen 6 tunnin päivää.

Nyt kysynkin millä kaikille keinoilla olette itse saaneet ajatuksenne pois näistä kaikista ja osanneet rentoutua. Tuo murehtiminen on tietysti myös luonne kysymys mutta haluaisin yrittää jotakin jolla saisin ainakin vähennettyä sitä. Siskolleni lupasin, että lähden hänen kanssaan jumppaan, mutta tätä kodin ulkopuolella harrastamista rajoittaa aika paljon miehen vuorotyö ja olen lasten kanssa aika paljon yksin kotona.
 

Yhteistyössä