Millä saisi taaperon kädet ja jalat tarkenemaan pakkasella?

Meidän taapero on valitettavasti tullut äitiinsä siinä, että sillä ei tahdo varsinkaan kädet pysyä lämpösenä näillä pakkasilla (täälläpäin nyt -10 astetta ja vähän se päälle) eikä kyllä leudommallakaan ilmalla. Ihan tavalliset toppahanskat ei auta mitään ja eikä myöskään se että laitan hanskojen sisään villalapaset. Minkä merkkisiin hanskoihin kannattaisi panostaa, että pikkumiehen kädet tarkenesivat paremmin ja viihtyisi pikkumies ulkona enemmän kuin puoli tuntia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Mulla on tolla 2v:llä sellaset aika jämptit villalapaset ihan Lassien kintaitten alla. Jonathanilla ja Rasavilillä on tosi hyviä teddyvuorisia kintaita myös.
Nuo pienet villalapaset ovat aika ehdottomat. Jos et itse osaa tai ehdi tehdä niin ruskovillan tumput ovat hyviä. Jos mummolla teetät, osta lanka itse: ohutta, pehmeää ja villaista. Pääset myös päättämään siitä, onko lanka konepestävää vai käsinpestävää.
 
Mites oisi kylmille säille ihan nahkatumput vaikka lampaankarvavuorella? Kuulostaa tosi extremeltä, muttei ole :D Niillä pysyy kaverin 2v lämpöisenä, muita merkkejä jokusen kävivät läpi ja ei toiminut
 
Meillä on käytössä ohuet villatumput rukkasten alla. Samat, mitä käytetään sitten keväämmällä/syksyllä yksinään. Ohuita villatumppuja tai sormikkaita tekevät vaikkapa kotimainen Kivat ja Ruskovilla.

Kivat-merkillä on myös myytävänä karvavuoratut nahkarukkaset. Minusta myös Rasavillin Peukalopotti on lämmin (ja vedenpitävä), parempi kuin esim ohut Lassie tai Reimatec.

Jalkoihin ohuet villasukat, mielellään jopa alimmaksi. Kenkien pitää olla väljät, jos sinne haluaa sukat+villasukat. Tiukoissa popoissa tulee kylmä.

----terveisin vilukissa itsekin (huono verenkierto raajoissa...) ----
 
Meillä on sama ongelma. Jonkinlainen ratkaisu on löytynyt siitä, että käsiin alimmaksi VILLAtumput ja päälle vähän liian isot rukkaset(meillä käytössä parhaaksi havaittu Travallen talvirukkaset). Jää ilmatilaa, joka sitten lämmittää.
Kenkäkaupassa voivottelin samaa ja myyjä kehotti jättämään villasukat pois goretex-kengistä ja laittamaan pohjalliseksi alu+villapohjallisen. Kuulemma villa ei toimi goretexin kanssa vaan kerää kosteutta joka pitää jalan viileänä. Suositteli sitten jotain muuta paksumpaa sukkaa. Mulle jäi vaan hämäräksi että mikä se sitten olisi!
Meillä on myös Kuomat ihan näille kovemmille pakkasille ja tuntuivat toimivan perinteisen villasukan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RvaKoo:
Meillä on sama ongelma. Jonkinlainen ratkaisu on löytynyt siitä, että käsiin alimmaksi VILLAtumput ja päälle vähän liian isot rukkaset(meillä käytössä parhaaksi havaittu Travallen talvirukkaset). Jää ilmatilaa, joka sitten lämmittää.
Kenkäkaupassa voivottelin samaa ja myyjä kehotti jättämään villasukat pois goretex-kengistä ja laittamaan pohjalliseksi alu+villapohjallisen. Kuulemma villa ei toimi goretexin kanssa vaan kerää kosteutta joka pitää jalan viileänä. Suositteli sitten jotain muuta paksumpaa sukkaa. Mulle jäi vaan hämäräksi että mikä se sitten olisi!
Meillä on myös Kuomat ihan näille kovemmille pakkasille ja tuntuivat toimivan perinteisen villasukan kanssa.
mä luulen että kenkämyyjä tarkoitti sellaista sekoitesukkaa. Eli puuvilla-villasukkaa. Meille ainakin suosittelivat ja olen tykännyt. Toki pieniä kokoja on tosi vaikea saada.
 
niin kyllä tarkenee. En tiedä mitkä kengät teillä on käytössä, mutta eihän nuo talvigoret olekaan tarkoitettu koville pakkasille, vaan juuri kosteille loskakeleille. Meillä on käytössä Tepsut ja jalat on olleet tosi lämpimät vaikka on ollu paljon pakkasta. Ei ole vielä tarvittu villasukkaakaan vaikka pakkasta on ollut pahimmillaan 20 astetta.
 
Pieniä villasekoitesukkia saa muuten Polarn o. Pyretistä vaikka minkälaisella sekoituksella, meillä on sellaiset tosi ohuet ollu käytössä gorejen alla ja yöllä yökkärin kanssa, lapsi tykkää niistä ihan älyttömästi, ovat vissiin kivan tuntuiset jalassa.
 

Yhteistyössä