millä saisin hampaan pois itse revittyä?

  • Viestiketjun aloittaja "myy"
  • Ensimmäinen viesti
Eifiksuinteki
Itse olen heilumattoman hampaan repinyt sillee et heilutin vaa sit tolla virkkuu puikolla väännän sitä kunnes se on melkei irti et heiluu sitten virkkuu koukun laitoin sinne hampan alle ja siit vaa taitoin irti...ei sattunut ihme kyllä ollenkaa olin silloin varmaa kymmenen/ykstoista.. :)
 
"hmm"
en nyt tiedä miksi sitä ei voisi hammaslääkärillä poistattaa - vaikka kammoakin olisi, niin lääkäriltä saa tarvittaessa hyvät tropit rauhoittamaan. itse poistaessa taas aiheutat valtavaa kipua ja pahimmillaan hammas murskautuu suuhusi ja sinne jää vähintään palasia juuresta, ja sitten onkin jo pakko mennä hammaslääkäriin, jos nyt itsemurha ei kuulosta vielä paremmalta ajatukselta, sen kivun kanssa nimittäin et voi elää.

mutta jos ihan välttämättä haluat yrittää niin älä käytä pihtejä. hammasta ei saa niillä vain kiskaistua irti, pihdit luiskahtavat irti tai hammas hajoaa puristuksessa. ei hammaslääkärikään hampaita irti nyppää, vaan vääntelee irti ja siihen normaali ihminen ei itse pysty ilman puudutteita. laita ennemmin jokin talttamainen esine hammasta vasten ja lyö talttaa jollain. ja laita ensiavun hamppilääkärin numero valmiiksi puhelimeen.
 
vierailija
Itse olen väännellyt ja käännellyt hampaan irti ilman puudutteita ja kyllä alkoi hieman huimata mutta oli kyl wörtti.
Minkä wörtti se oli? Onko niin vaikeaa käydä hammaslääkärissä poistattamassa hammas, että viitsii moista diy-vaivaa nähdä ja ottaa kaikki riskit, mitä tuohon Pelle Peloton -toimenpiteeseen liittyy? Voi jeesus. Mä ymmärrän, jos joku vietnamilainen katujuoppo nykäisee itse hampaansa irti, mutta että joku Suomessakin tosiaan lähtee tuolle linjalle.
 
vierailija
Minkä wörtti se oli? Onko niin vaikeaa käydä hammaslääkärissä poistattamassa hammas, että viitsii moista diy-vaivaa nähdä ja ottaa kaikki riskit, mitä tuohon Pelle Peloton -toimenpiteeseen liittyy? Voi jeesus. Mä ymmärrän, jos joku vietnamilainen katujuoppo nykäisee itse hampaansa irti, mutta että joku Suomessakin tosiaan lähtee tuolle linjalle.
Kunnaliseen jono puoli vuotta. Kävellessäsi yksityisen hammaslääkäriaseman huoneesta tuolille saakka se hammas käytännössä putoaa jo irtonaisena suuhun. "Se on 320€ kiitos". Ja siinä on turha selitellä, että kun sehän jo irtosi käytännössä itsekseen... "Meillä on tuo hampaan poisto 320€. Menetkö tuon kassan kautta?"
 
vierailija
Kunnaliseen jono puoli vuotta. Kävellessäsi yksityisen hammaslääkäriaseman huoneesta tuolille saakka se hammas käytännössä putoaa jo irtonaisena suuhun. "Se on 320€ kiitos". Ja siinä on turha selitellä, että kun sehän jo irtosi käytännössä itsekseen... "Meillä on tuo hampaan poisto 320€. Menetkö tuon kassan kautta?"
Ei tulehtunutta ja reikäistä hammasta odotuteta puolta vuotta, koska se on terveysriski. Se leego nykäistään pois akuuttina vaivana max. päivän varoitusajalla ja ihan kunnallisella puolella. Soita terkkariin ja selitä tilanteesi (eli että hammas on siinä kunnossa, jotta revit sen itse, jos ei hampilekuriin pääse), niin pääset tuolille samantien.
 

Yhteistyössä