Millä tavalla sinä olet "erilainen äiti"?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmh";27442047]No eipä ole ihme jos riittämättömyyden tunne joskus sinuakin vaivaa!!! Onhan tuo nyt aikamoinen täydellisyyden taakka - rikas ja ihana mutta myös raskas ja kuormittava.[/QUOTE]

Ja nyt 70-vuotiaana pitää minua "Ultimatuumina roolimallina".

:D

Kertoo paljon molempien rajoitteista?
 
Minun äitini oli aikoinaan 5 biolapsen ja 4 lainalapsen äiti ja erikoistui pitkän sisätautilääkäriuran jälkeen ms-taudin ja diabeteksen hoitoon.

Toimii niissä töissä yhä - eläkkeellä johtavan lääkärin toimesta ; pitää yksityisvastaanottoa, luennoi kansainvälisillä forumeilla, on äitinä lapsilleen, isoäitinä 16 lapsenlapselleen, isoisoäitinä 6:lle lapsenlapsenlapselleen

:)

Nyt täytyy kyllä jo sanoa että härregud! :) Eipä ole ollut varmasti koskaan tekemisestä puutetta:D
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
En ole erilainen, en ainakaan siten, että sitä tavoittelisin. En ole samanlainen kuin kukaan muu siltikään.
Silti varsin tavallinen.
Ja hyväksyn sen. Yritän olla mitauttamatta äitiyttäni toisten kautta, joskus onnistun, joskus en.

Kaukana täydellisestä,sanon minä.
Silti ihan hyvä äiti. Sanovat lapset, se riittää.
 
ok
Olen täysi tavis, ei mitään jännää. Avoliitto, 10 vuoden suhde, esikoinen kolmekymppisenä, äitisuhdeongelmia, gradua vaille maisteri, tylsä työ, teen rumia kakkuja, soitan pianoa enkä osaa ommella vaikka omistan ompelukoneen.
 
Noo,

olen takkutukkainen, mustiin pukeutuva, raskasta musiikkia kuunteleva ja ääri lapsellinen tiikeriemo.
En osaa asettua yhteiskunnan ns. normeihin.
Tykkään tatuoinneista ja lävistyksistä vaikkei itseltä (vielä) montaa löydykkään.
Olen ikuinen maailmanparantaja, tahtoisin pelastaa kaikki ja auttaa kaikkia,
ja ahdistun suunnattomasti aina kun tajuan etten pysty.
Nykyään kuitenkin tärkeintä on, että pystyn pitämään oman rakkaan lapseni turvassa,
ja itken joskus kun tajuan etten voi taata sitäkään. Siis herkkis olen.

Tykkään askarrella, piirtää, leipoa ja sotkea lapsen kanssa.
Kuralätäköt on pomppimista varten ja niinkun mainos sanoo, lika on hyvästä.
Raha on mielestäni välttämätön paha jota tarvitsee tässä maailmassa elääkseen.
Status symbolit ja varustekilpailu on pyllystä, en jaksa harrastaa.
Muutenkin merkkituotteet kuten me&i on hepreaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27441388]Ei suinkaan, jos palstamammoilta kysytään :D[/QUOTE]

Toivon todella, että ns "palstamammat" ovat niitä "erilaisia". Karmeeta ajatella, että tällaiset mammat olisivat nykyään enemmistönä...
 
"Noora"
No ainakin paino erottaa minut teistä muista. Painan hieman päälle 200kg ja minulla on 3 lasta....1v, 3v ja 8v.

Eihän minun olisi edes pitänyt saada lapsia tällaisella painolla vaan niin vain sain ja onneksi sainkin :)
 
mama the strange
No jaa. Olen entinen huumeongelmainen, luottotiedoton, rikosrekisterinkin omaava (taitaa olla kyllä jo vanhentunut) ja yli 30-vuotiaanakaan en ole koskaan ollut vaikutuisessa työssä, eli lähinnä tuilla olen elänyt koko elämäni.

En kuitenkaan ole "luuseri". Opiskelen toista ammattikorkeakoulututkintoa (ensimmäinen ei työllistä) ja olen monilla tavoin erityisen lahjakas (no toisaalla sitten erityisen lahjaton).

Meillä on vain yksi lapsi. Toista ei varmaan koskaan saada, vaikka haluttaisiinkin.

Lapseni harrastuksissa olen aina aivan erilainen, kuin muut vanhemmat. En oikein kunnolla tiedä mistä se johtuu. En varsinaisesti ole nuorempikaan, kuin muut, mutta ehkä jollain tapaa villimpi, nuorekkaampi ja minulla ei ole ulkoilupukua.

ADHD-aikuisena olen melko pitelemätön, hulluja päähän pistoja saava ja levoton.

En ikipäivinä voisi olla vuotta kauempaa kotiäitinä.
 

Yhteistyössä