Millä tuleva äiti oikeuttaa itselleen tupakoinnin raskauden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti
ketjua seuranneena
Laitoin sen listan Vau`kirjan kirjasesta, tupakoinnista raskauden aikana.

Onko sulla itselläs pippamama lukemisen ymmärtämisessä ongelmaa?

Sikiön veressä on KAKSI KERTAA ENEMMÄN HÄKÄÄ kuin äidin veressä joka polttaa! Eli et voi sanoa että "juu, osa niistä myrkyistä voi imeytyä myös vauvaan diipadaapa - ei huolta"

HoHHoiJaaa :D
 
millink


http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tupakointi_vaikuttaa/

Vanhempien tupakointi vaikuttaa lapsen terveyteen jo raskausajasta lähtien. Tupakansavun sisältämät myrkyt kulkeutuvat sikiöön napanuoran ja istukan kautta. Odottavan äidin tupakointi tai altistuminen tupakansavulle aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisää lapsen riskiä sairastua monenlaisiin sairauksiin, hidastaa lapsen oppimista ja muuta henkistä kehitystä. Pahimmillaan altistuminen tupakan myrkyille voi johtaa sikiön menehtymiseen. Myös kätkytkuoleman riski on suurempi.


Vanhempien tupakointi lisää lapsen riskiä sairastua toistuviin hengitystie- ja korvatulehduksiin sekä astmaan ja allergioihin. Tupakan savu huonontaa lapsen vastustuskykyä ja lisää alttiutta tulehdustaudeille. Tupakansavu ärsyttää silmiä, kurkkua ja hengitysteitä.


Laitan sulle vielä nämä. Tosin, kun olet kantasi valinnut tuskin vaivaudut edes lukemaan =)
Kun turhaa tietoahan se on kuitenkin!

Mutta voithan tulostaa nämä lapsillesi, laittaa perään rakkaudella äiti joka poltti koko raskauden =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
En mä viitti. Kun mä en jaksa inttäjiä. Ihan sen takia kysyin että pystytkö vastaamaan siihen ja onko vastaus missään loogisessa yhteydessä tässä väännettyyn asiaan.
Mikähän ois se looginen yhteys tässä kohtaa? Varmaan teidän täydellisten äitien mielestä se että ostaisin ja tarjoaisin lapselleni tupakkaa heti kun se lapsella kädessä pysyisi??
Ei kuitenkaan ole näin. En aio ostaa lapselleni tupakkaa enkä alkoholia ennen kuin on täyttänyt 18, enkä välttämättä sittenkään. Kaikki muu on lailla kiellettyä. Nuuskaa en hyväksy missään iässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
En mä viitti. Kun mä en jaksa inttäjiä. Ihan sen takia kysyin että pystytkö vastaamaan siihen ja onko vastaus missään loogisessa yhteydessä tässä väännettyyn asiaan.
Mikähän ois se looginen yhteys tässä kohtaa? Varmaan teidän täydellisten äitien mielestä se että ostaisin ja tarjoaisin lapselleni tupakkaa heti kun se lapsella kädessä pysyisi??
Ei kuitenkaan ole näin. En aio ostaa lapselleni tupakkaa enkä alkoholia ennen kuin on täyttänyt 18, enkä välttämättä sittenkään. Kaikki muu on lailla kiellettyä. Nuuskaa en hyväksy missään iässä.
Miksi sun lapsi ei saa polttaa tupakkaa 12-vuotiaana, kun se polttaa jo kohdussa?
 
asiasta toiseen...
miksi te hyvät tupakoivat äidit tumppaatte ne tupakan jämät leikkipuistoon:(....sitten pienet kävelevät ja konttaavat taaperot yrittää syödä ne!! Ja näin tekee tosi moni,olen nyt seurannut tätä asiaa! Järkeä,aikuiset ihmiset!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja asiasta toiseen...:
miksi te hyvät tupakoivat äidit tumppaatte ne tupakan jämät leikkipuistoon:(....sitten pienet kävelevät ja konttaavat taaperot yrittää syödä ne!! Ja näin tekee tosi moni,olen nyt seurannut tätä asiaa! Järkeä,aikuiset ihmiset!!
Tästä on muuten oma keskusteluketju tällä samalla palstalla. Kysy sieltä.
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Mutta voithan tulostaa nämä lapsillesi, laittaa perään rakkaudella äiti joka poltti koko raskauden =)
Toki, ehdottomasti tämän teen :D Mutta ymmärsitkö sä sen eron polttamisella ja sillä että ne myrkyt imeytyy istukan kautta veren kiertoon?
Katso mä kyllä ymmärrän niiden kahden asian eron, mutta en sitä miten se ei muka olisi haitallista lapselle koska nimenomaan niitä henkosia vetelemällä sä siirrät ne myrkyt omaan kehoosi ja sitä kautta lapseen=)

Sun lapses saa tolkuttoman määrän myrkkyjä, mutta sä vaan hoet jostain savun vetämisestä. Opettele perustiedot ensin tupakasta ja tule sitten selvittämään asiaasi, tällä hetkellä sun väitteissäsi ei ole mitään järkeä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksa selata koko ketjua, mutta joko on selvinnyt, onko tämä inttäjä kenties ylipainoinen ja pelkän peruskoulun käynyt?
Luultavasti juurikin näin :D
-Mutta itse vastaa että "en alennu tähän vastaamaan edes.."
 
Mä en ole väittänyt olevani täydellinen äiti. Jos olen, näytä se kirjotus mulle niin perun sanani.

Ihan se logiikka että mahassa ollessa vauvan on näemmä ok saada kaikki tupakan myrkyt, mutta jotenkin siinä kun se tulee synnytyskanavan läpi ne myrkyt onkin tulleet yhtäkkiä vaarallisiksi. Mikä muuttuu? Se onkin mielenkiintoinen kysymys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Mutta voithan tulostaa nämä lapsillesi, laittaa perään rakkaudella äiti joka poltti koko raskauden =)
Toki, ehdottomasti tämän teen :D Mutta ymmärsitkö sä sen eron polttamisella ja sillä että ne myrkyt imeytyy istukan kautta veren kiertoon?
Katso mä kyllä ymmärrän niiden kahden asian eron, mutta en sitä miten se ei muka olisi haitallista lapselle koska nimenomaan niitä henkosia vetelemällä sä siirrät ne myrkyt omaan kehoosi ja sitä kautta lapseen=)

Sun lapses saa tolkuttoman määrän myrkkyjä, mutta sä vaan hoet jostain savun vetämisestä. Opettele perustiedot ensin tupakasta ja tule sitten selvittämään asiaasi, tällä hetkellä sun väitteissäsi ei ole mitään järkeä.
Mä edelleen ymmärrän ja tiedän ne, mutta ehkä olen sortunut tarttumaan sivuseikkoihin ...
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Mutta voithan tulostaa nämä lapsillesi, laittaa perään rakkaudella äiti joka poltti koko raskauden =)
Toki, ehdottomasti tämän teen :D Mutta ymmärsitkö sä sen eron polttamisella ja sillä että ne myrkyt imeytyy istukan kautta veren kiertoon?
Ja, todella säälittävää miten otat vitsinä tuon kuvan kehyksiin laittamisen.
EN sinuna nauraisi yhtään. Se on täysi fakta. Et varmaan edes lukenut noita, koska et koe niiden koskettavan juuri Sinua ja Sinun lastasi.
 
katkera
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Ikinä tästä ei keskustella liikaa niin kauan kun sitä vielä tapahtuu.

Odottavan äidin tupakointi voi näkyä lapsessa vasta esimerkiksi nyt, 27-vuotiaana kun ei ole saanut 5 vuoden aikana rankoista hoidoista huolimatta lasta.
Muuten terve ja fiksu ihminen olen ollut. Lääkärini siis käski kysyä äidiltäni vielä näistä raskauden aikaisen tupakoinnin määristä, mutta en tahdo tehdä sitä, ja siirtää tätä syyllisyyttä äidilleni (vaikka se kait sinne kuuluisikin).

toivoopi Bee

JA PS, enää ei neuvota neuvoloissa tuota tupakoinnin jatkamista - se on urbaani legenda ja niin on kuulema joskus sanottu jollekin neuvolassa. Vaikka se lopettaminen aih. stressiä, on stressi pienempi paha vauvalle kuin tupakointi. Ja siis nicorette-tuotteet ovat niitä terveellisempiä. Kunhan ei sauhuttele ja myrkytä sitä lastaan jo noin pienenä.

Tähän on pakko vastata. Mun äitini poltti minua odottaessaan, mutta ei pikkusiskoani odottaessaan. Minä olen kärsinyt lapsettomuudesta, mutta sisareni sikiää jo haistaessaan miehen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä en ole väittänyt olevani täydellinen äiti. Jos olen, näytä se kirjotus mulle niin perun sanani.

Ihan se logiikka että mahassa ollessa vauvan on näemmä ok saada kaikki tupakan myrkyt, mutta jotenkin siinä kun se tulee synnytyskanavan läpi ne myrkyt onkin yhtäkkiä vaarallisiksi. Mikä muuttuu? Se onkin mielenkiintoinen kysymys.
KEUHKOT!! Vetää savua keuhkoihin ei ole sama kuin saada jotain istukan kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä en ole väittänyt olevani täydellinen äiti. Jos olen, näytä se kirjotus mulle niin perun sanani.

Ihan se logiikka että mahassa ollessa vauvan on näemmä ok saada kaikki tupakan myrkyt, mutta jotenkin siinä kun se tulee synnytyskanavan läpi ne myrkyt onkin yhtäkkiä vaarallisiksi. Mikä muuttuu? Se onkin mielenkiintoinen kysymys.
KEUHKOT!! Vetää savua keuhkoihin ei ole sama kuin saada jotain istukan kautta.
Jos vauva syö tupakan? Ei mene keuhkoihin. Nuuska? Ei mene sekään keuhkoihin. Ei siis ole vaarallista?
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä en ole väittänyt olevani täydellinen äiti. Jos olen, näytä se kirjotus mulle niin perun sanani.

Ihan se logiikka että mahassa ollessa vauvan on näemmä ok saada kaikki tupakan myrkyt, mutta jotenkin siinä kun se tulee synnytyskanavan läpi ne myrkyt onkin yhtäkkiä vaarallisiksi. Mikä muuttuu? Se onkin mielenkiintoinen kysymys.
KEUHKOT!! Vetää savua keuhkoihin ei ole sama kuin saada jotain istukan kautta.
Mutta nyt oikeasti mene itseesi!
Sitä kautta ne myrkyt sinne sun elimistöön imeytyy.
Mikä kohta sulla on tässä ongelmana. Istukan kautta määrä useimmiten vielä kertautuu joten mitä kohtaa sä et ymmärrä?
Eli on oikein laittaa istukan kautta kaikki paska lapseen, muttei keuhkojen.

Joo, sääliksi käy sua. Oikeasti. Et varmasti sääliä kaipaa. Mutta toivon että saat joskus arvomaailmasi kohdalleen.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
Miksi sun lapsi ei saa polttaa tupakkaa 12-vuotiaana, kun se polttaa jo kohdussa?
Nyt mulla alkaa mennä pikkuhiljaa hermo kun teille pitää perkele toistaa samoja asioita sata kertaa!!! Helvetti.
Mene hermosauhuille :hug:
Se vauva saa "jotain" eli niitä myrkkyjä vaikkei se sitä savua varsinaisesti saakaan.
Ja mä en ole täydellinen vaan normaali, aivoilla varustettu äiti joka pyrkii ajattelemaan lastensa parasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Jos vauva syö tupakan? Ei mene keuhkoihin. Nuuska? Ei mene sekään keuhkoihin. Ei siis ole vaarallista?
Nuuska on laitonta. Siksi en sitä hyväksy.
Entä se tupakan syöminen? Ei mene edelleenkään keuhkoihin. Eikä ole muuten laitontakaan, on vaan suositus ettei lapsi saisi syödä tupakkaa...
 
erään
ystävän lapsi on jatkuvasti flunssainen ja vanhemmat polttaa kuin korsteenit. Silti väittävät sairastelukierteen johtuvan päiväkodista, säästä milloin mistäkin, mutta EI KOSKAAN tupakasta.... Joopa joo. Mun lapsi on päivähoidossa ja sairastaa yli puolet vähemmän!
 

Yhteistyössä