millainen ihminen tekee lapsia rikollisen kanssa?

"..."
Tyhmät naiset...aika usein.

25 v mies, lukuisia rattijuopumuksia, vanhin lapsi alle 2 v ja toisen naisen kanssa on jo yksi lapsi ja toinen tulossa. Kuulostaa hei tosi unelmalta, joka naisen toivemies ja lapsille paras mahdollinen isä & roolimalli :O :headwall:

Joku ex-rikollinen, joka on tapansa parantanut ja elää nykyään kunnollisesti, on aika lailla eri asia kuin sellainen joka toistuvasti ryyppää ja ajelee kännissä. Mun mielestä ainakin.

Mä toivon että tuo juoppo ei saa mitään säälipisteitä sen takia että on isä pienille lapsille. Kunnon rangaistuksen ansaitsisi, mutta Suomen maassa tuskin sellaista saa...jos olisi kavaltanut rahaa tai polttanut kirkon niin istuisi vuosikausia, mutta ei ihmishenki ole täällä minkään arvoinen.
Näinpä. Ja ihan erityisesti järkyttää se, miten lyhyellä tuomiolla ihmisen tappamisesta selviää! Ensikertalaisillekin pitäisit tulla triplasti kovemmat tuomiot. Aivan käsittämätöntä!

Toistuvasti ajanut kännissä
Tappanut lapsen
Suojatiellä

= 2v...ja tästäkin varmasti käytännössä vain puolet. USKOMATONTA!
 
Joo siis vika on täysin mun vanhemmissa, ei minussa itsessäni. Hei haloo.. Sen aikaisesta kaveripiiristä jokainen ajeli kännissä/huumeissa autoa, joten eiköhän se aika paljon siitä ja tietty itsestäni, riippunut eikä vanhemmistani.
Kyllä mulle on terotettu kotona mitä saa tehdä ja mitä ei ja huumeet ja rattijuopumus ei kyl kasvatuksen puolesta kuuluneet mun elämään, osasin niitä varoa.

Mutta niin tai näin niin en kyl ylpeilis tollasella asialla, en edes kehtais tunnustaa. Se on sun nuoruuden syntis mt se tapa jolla ilmasit asian sai sen kieltämättä tuleen esille ylpeyden aiheena. Ja kysehän oli ap:n viestissä se et jos tietää toisen olevan rikollinen niin miksi tekee lapsia, ei se mitä rikollista josku menneisyydessä on käynyt.
 
ralliraitis
Kai sellainen ihminen tekee lapsia rikollisen kanssa joka kuvittelee rikollisen olevan jo kaidalla tiellä tai sitten se renttuus ihastuttaa. Riippuu varmaan vähän minkälainen rikollinen on kyseessä.

Ite voisin seurustella rattijuopon kanssa jos tapaus olis tapahtunu vaikka vaan kerran. Eiköhän rikollisilla oo kuitenkin tapana uusia rikos vähän herkemmin kuin "ei rikollisella", eli melko varovainen olisin. tappajan kanssa en pystyis olemaan.

Mutta kieltämättä kävi tässä rattijuopomus tapauksessa mielessä et minkälaista elämää tämä mies oikein elää perheellisen kun ajelee yli 2 promillen kännissä. Tuli mieleen et on joku sosiaalitapaus ja muutenkin hunningolla oleva renttu.
 
ritirallaa
[QUOTE="Minä";25389197]Vaikka mun mies tappaisi jonkun, mitä se nyt ei varmasti tekis niin yhtä paljon mää sitä rakastaisin siitä huolimatta.[/QUOTE]

Epäilen...

Eipä varmaan sekään vaimo enää miestään rakasta joka sytytti oman kotitalon palamaan ja kaksi pientä lasta kuoli.
 
"vieras"
Kyllä mulle on terotettu kotona mitä saa tehdä ja mitä ei ja huumeet ja rattijuopumus ei kyl kasvatuksen puolesta kuuluneet mun elämään, osasin niitä varoa.
Aina riittää näitä lapsellisia, jotka kuvittelee, että kaikki tulee kotoa. Tunnen monta ns. hyvän perheen lasta, jotka kaveripiirin vaikutuksesta ja omaa hölmöyttään ovat ajaneet autolla alaikäisenä, tai ajaneet kännissä autolla tai kokeilleet huumeita tms. Toki kotikasvatuskin vaikuttaa, mutta ihan tutkimustenkin mukaan kaveripiirillä on suurin vaikutus nuoren maailmankuvaan.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
Kyllä mulle on terotettu kotona mitä saa tehdä ja mitä ei ja huumeet ja rattijuopumus ei kyl kasvatuksen puolesta kuuluneet mun elämään, osasin niitä varoa.

Mutta niin tai näin niin en kyl ylpeilis tollasella asialla, en edes kehtais tunnustaa. Se on sun nuoruuden syntis mt se tapa jolla ilmasit asian sai sen kieltämättä tuleen esille ylpeyden aiheena. Ja kysehän oli ap:n viestissä se et jos tietää toisen olevan rikollinen niin miksi tekee lapsia, ei se mitä rikollista josku menneisyydessä on käynyt.
On mullekin terotettu että huumeet on pahasta, samoin alkoholi, kännissä ajaminen yms. Uskotko että mun vanhemmat oli niin raivona kun olla ja voi, kun kuulivat asiasta, äiti kaikenlisäksi käräjäoikeudessa töissä niin en asiaa voinut salatakaan.

En ylpeile asialla. Aloittajan kirjoitus vaan sai mut lähinnä ärsyyntymään, tai oikeastaan se kun voivotellaan ja kauhistellaan ja jotenkin siitä sai kuvan että tuon rattijuopon lasten äitiä syyllistetään.
En todellakaan ylpeile sillä että olen kännissä ajanut. Olen oikeasti hyvilläni että jäin kiinni, olisin oikeasti voinut tappaa jonkun. Ja kiinnijäämisen jälkeen en ole koskaan kännissä ajanut. Minä kehtaan asian tunnustaa, en muutenkaan hirveästi jaksa enää ajatella mitä muut minusta ajattelevat.

Mä en muutenkaan oikeen ymmärrä tuota, että miksi ei lapsia rikolliselle? Sitähän voi luulla että toinen on tapansa parantanut eikä lähde enää rikosten poluille, mutta tulevaisuutta on mahdoton ennustaa..
 
[QUOTE="vieras";25389543]Aina riittää näitä lapsellisia, jotka kuvittelee, että kaikki tulee kotoa. Tunnen monta ns. hyvän perheen lasta, jotka kaveripiirin vaikutuksesta ja omaa hölmöyttään ovat ajaneet autolla alaikäisenä, tai ajaneet kännissä autolla tai kokeilleet huumeita tms. Toki kotikasvatuskin vaikuttaa, mutta ihan tutkimustenkin mukaan kaveripiirillä on suurin vaikutus nuoren maailmankuvaan.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Itse tosiaan tunnen useita jotka ovat ajaneet/ajavat kännissä ja monet ovat ns. hyvistä perheistä.

Mä tottakai yritän lapseni parhaimman mukaan kasvattaa. Eiköhän melkein jokainen vanhempi kerro lapselleen mikä on oikein ja mikä väärin. Mutta silti ymmärrän sen että lapseni voi joskus ajautua väärään kaveriporukkaan ja kavereiden sana painaa paljon enemmän kuin äidin "saarnaaminen".
 
mun mielestä on järjetöntä tuomita rattijuopon lähipiiri idiooteiksi kun täällä kukaan ei heitä tunne,mutta jos se hyvältä tuntuu tai tarpeelliselta kertoo se enemmän kyllä teistä kuin yhdestäkään heistä.
 
ei ymmarta
Niin, kuka tekee lapsia väkivaltaisen - masentuneen - peliriippuvaisen - ulkomaalaisen - lihavan - työttömän - psykopaatin - narsistin - mustalaisen -työnarkomanin - laiskan - päihderiippuvaisen - reissumiehen - sosiaalitaidottoman - mahdollisen murhaajan - raiskaajan - pelimiehen - pettäjän kanssa lapsia???????
 
mama the strange
En tiedä. Oman lapseni isä on rikollinen, mutta en koe itseäni tyhmäksi, läheisriippuvaiseksi, lapselliseksi, enkä kuulu white trashiin.

Rikollinenkin on ihminen ja hänessä on paljon muitakin puolia kuin rikollisuus.
Tietysti usein rikolliseen rakastuva nainen on jollain tapaa onneton tapaus tai surullisessa elämäntilanteessa.
Nuorten tyttöjen mielestä rikollinen voi olla myös jotenkin tosi puoleensavetävä.

Ikuinen dilemma taitaakin olla... Miksi naiset rakastuvat renttuihin.

Niin ja by the way... ei tämä vain naisia koske. Oma nykyinen mieheni on täysin kunnollinen ihminen, mutta minulla on rikosrekisteri (tosin vanhenemassa) ja kännissä ja muiden päihteiden vaikutuksessa on autoa tullut ajettua enemmän kuin kerran..
 
ritirallaa
[QUOTE="Minä";25389781]Kyllä varmasti seisoisin miehen rinnalla. Nyt ei puhuttu että tappaisi lapsetkin.[/QUOTE]

No seisoisitko miehen rinnalla ja rakastaisit jos murhaisi omat lapset?
 
voih:(
Siis nuorihan tuo kaveri on ollut, kun se ensimmäinen lapsi Pohjois-Karjalaan jäänyt. Nyt jo kaksi uutta toiselle.
Ei kait ennen 'kuin' rattijuopumuksia ja ensimmäisestä jo kauan.
Kait tuollaiselle voi tehdä lapsia, kun vapaalla jalalla, eikä mitään kertonut.
Nyt istuu kaksi vuotta ja taas vapaa uusiin törttöilyihin.
Osanottoni lapsensa menettäneelleille vanhemmille. Niin nuori, elämä alussa.
 
"jaa"
[QUOTE="Minä";25389197]Vaikka mun mies tappaisi jonkun, mitä se nyt ei varmasti tekis niin yhtä paljon mää sitä rakastaisin siitä huolimatta.[/QUOTE]


Tunsin tuollaisen pariskunnan, jossa mies taksikuskuna ollessa lämäisi kerran velkaa ollutta asiaskasta, jota ei ottanut kyytiin. Istui aikansa ja elivät pareina. Hän ei kyllä ollut mikään rikollinen 'työtapaturma' vain. En tiedä ovatko enää yhdessä. Niin hyvä mies oli.
 
Eräältä naiselta (bi) aikoinaan kysyin, että miten hän päätyi rakastamaan juuri naista, mutta puheidensa mukaan hän rakastui ihmiseen, joka nyt vain sitten sattui olemaan naispuolinen.

Ihan samoin voi mielestäni ajatella rikollisen kohdalla. Tuskin se nainen rakastui nimenomaan rikolliseen, vaan mieheen, joka nyt sitten sattui olemaan myös rikollinen.

Eräs pitkäaikaisimmista kavereistani on istunut mm. rattijuopumuksen vuoksi. Plakkarissa on ns. vakavampiakin rikoksia, mutta vaikka tuo ihminen on tehnyt rikoksia, ei hän läpeensä paha ja paska ole.

Rikollinenkin voi olla hyvä kaveri, aviomies tai isä.

En tietenkään hyväksy kaverini rikollista toimintaa, mutta ei se rikollinen toiminta sentään ihan koko ihmistä määritä. Ihminen koostuu monesta palasesta ja esim. tämä ko. kaveri on ihan äärimmäisen hyvä mies avopuolisolleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
Eipä kasvatuksella välttämättä ole mitään tekemistä rattijuopumuksen kanssa. Aikuinen ihminen tekee itse omat päätöksensä ja ottaa itse vastuun omista teoistansa.
Aivan. Helppohan se olis lähteä vanhempia syyttelemään, että yhyy mulla oli niin paska lapsuus niin ajoin sitten kännissä ja vanhempien vika ja ne joutuu maksaan sakotki byhyyyyy!!
Ei vaan, aikuinen tosiaan ottaa ihan itse vastuun tekemisistään. Mun törttöilyt on ihan mun oma häpeä, ei mun vanhempien.
 
[QUOTE="Minä";25389781]Kyllä varmasti seisoisin miehen rinnalla. Nyt ei puhuttu että tappaisi lapsetkin.[/QUOTE]

Mä en todellakaan seisoisi mieheni rinnalla, jos hän ajaisi toistuvasti kännissä ja kaiken lisäksi yhdellä reissullaan tulisi tappaneeksi 11-vuotiaan lapsen (tai minkäikäisen ihmisen tahansa).

Mun rakkauteni EI ole rajaton. Pidän kaikkea muuta kuin ihailemisen arvoisena näitä "siis mä tukisin mun miestä enkä ikinä jättäis sitä"- naisia jotka ilmeisesti kaiken läpi sormien katsoisivat ja rajattomasti ymmärtäisivät, tukisivat ja anteeksi antaisivat. Onko ne jotain läheisriippuvaisia jotka ei pärjää yksin, tai sellaisia jotka pelkää etteivät koskaan saisi ketään toista joten ollaan sitten mielummin paskan kanssa kuin ilman miestä?
 
Mä en todellakaan seisoisi mieheni rinnalla, jos hän ajaisi toistuvasti kännissä ja kaiken lisäksi yhdellä reissullaan tulisi tappaneeksi 11-vuotiaan lapsen (tai minkäikäisen ihmisen tahansa).

Mun rakkauteni EI ole rajaton. Pidän kaikkea muuta kuin ihailemisen arvoisena näitä "siis mä tukisin mun miestä enkä ikinä jättäis sitä"- naisia jotka ilmeisesti kaiken läpi sormien katsoisivat ja rajattomasti ymmärtäisivät, tukisivat ja anteeksi antaisivat. Onko ne jotain läheisriippuvaisia jotka ei pärjää yksin, tai sellaisia jotka pelkää etteivät koskaan saisi ketään toista joten ollaan sitten mielummin paskan kanssa kuin ilman miestä?
aivan! paljon voin antaa anteeksi, mutta jossakin se raja menee!
 

Yhteistyössä