Millainen koira meille?

Eli juu, koiraa etsitään.
Asumme kerrostalossa, muutto rivitaloon heti kun sellainen jostain löytyy.
Meille 6kk vauva.
Mies haluaa pienen koiran (max. 30-40cm)
Minä taas en halua ihan "rottaa" (eli ei mitään chihu tms.)
Ei haukkuja rotuja.
Eikä villakoiria.
Minulla kokemusta koirista, miehellä ei.

Keksisikö joku meille sopivan rodun?
Olen tehnyt niitä koirarotu testejä, mutta ei ole vaihtoehdot miellyttänyt..
 
En mitään varsinaista harrastaisi, ihan vain lenkkeilyä tms.
Mies ei pidä noutajista ja minä en snautsereista.
Buldoggi ihana rotu, mutta mielestäni liian vahva rotu kun miehellä ei aikaisempaa kokemusta koirista..
Onko kellään welsh corgista kokemusta? Paljonkohan tälläinen pentu maksaisi kennelissä?
 
[QUOTE="ää";24986014]ei ole ranskanbulldoggi liian vahva rotu. sopii hyvin:)[/QUOTE]

Minä tarkoitin enkkua, mutta ei sekään mielestäni mikään vahva rotu ole. Siis joo, fyysisesti vahva ja sisukashan se on, mutta hyvinkin sosiaalinen ja hauska perhekoira. Liikuntaa tarvitsee, kuten kaikki koirat. Mutta ei samanlaista aktiviteettia, kuten esimerkiksi noutajat, spanielit tai paimenkoirat.
 
vakkis
Meillä on pari viikkoa ollut welsh corgi pembroke :) Vaikeahan tuosta vielä on sanoa mitä tulee kun koulutus on alkutekijöissä, mutta hurmaava otushan tuo kyllä on. Ja vaikuttaa oppivan aika nopeasti asioita. Tosin haukkuu kyllä jkv. Maksoimme 600e lievän häntämutkan takia, ovh olis ollut 900e.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti92;24986055:
Mopsi voisi olla varteenotettava vaihtoehto..
No, minulla ei ole mitään hyviä kokemuksia buldogeista.. Vaikka osa olisi kuinka lempeitä vaan, niin en silti ottaisi ensikoiraksi sitä..
Se voi hyvinkin olla viisasta, jos yhtään epäilyttää:)
 
Gorgi osaa olla aika äänekäs kaveri sille päälle sattuessaan. Ja kovapäinen myös... muttei mitenkään mahdoton.
Useita mopsin kasvattajia tunnen ja mopseja myös. Aika helppo rotu eikä hauku paljon. Urosmopsin haukku on sellaista matalaa möhmötystä joka ei varmaan edes kuulu naapuriin asti :)
Ranskis voisi myös olla teille sopiva jos ruttukuono mielyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti92;24986093:
Äidillä on suomenlapinkoira, eikä ne ole mitään rivitalo koiria... Ne tarvii oman häkin/narun ja ovat ulkokoiria..
meidän ulkokoira nousi taas nukkumasta aamulla mun ja isännän keskeltä. että sellainen lapinkoira meillä. kun viet tarhaan niin itku ja voivotus on mahdoton. ja ovat kyllä haukkuherkkiä kavereita, että sen takia en suosittele rivitaloon, enkä kerrostaloon
 

Yhteistyössä