MILLAINEN NOKKAMUKI PARAS VAUVALLE?

  • Viestiketjun aloittaja kertokee
  • Ensimmäinen viesti
kertokee
Ajattelin että jos alkais pikkuhiljaa opettaa juomaan nokkiksesta maitonsa ja sit ottaa pullo kokonaan pois kun on lähempänä vuoden ikää(sit kun saa jo hapanmaito- ym. valmisteita)...
Vinkkejä ja esimerkkejä millainen/mikä hyvä muki vauvalle?
 
.
Meillä 8kk vanha osaa itse juoda nokkiksesta ja tykkää kovasti Tupperwaren mukista, jossa on pehmeä kansi ja siis pehmeä nokkakin. Äitikin tykkää, koska siitä ei juomat ihan helposti edes karkaile.
 
Hemppuli
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutin sanomaa:
4kk ikäisellä valmius juoda tavallisesta mukista, nokkamukit turhia.
Pöh, ei sen ikäinen osaa pitää mukia käsissä saati kallistaa. Hiukka vanhempi pitää olla, että osaa juoda mukista ilman, että kaikki on rinnuksilla. Eli noin vuoden... Siinä välissä nokkamuki on musta ihan ehdoton, että oppii mukia pitämään omassa kädessä, eikä juomiseen tarvita aikuisen apua.
 
fysioter....
Alkuperäinen kirjoittaja Hemppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutin sanomaa:
4kk ikäisellä valmius juoda tavallisesta mukista, nokkamukit turhia.
Pöh, ei sen ikäinen osaa pitää mukia käsissä saati kallistaa. Hiukka vanhempi pitää olla, että osaa juoda mukista ilman, että kaikki on rinnuksilla. Eli noin vuoden... Siinä välissä nokkamuki on musta ihan ehdoton, että oppii mukia pitämään omassa kädessä, eikä juomiseen tarvita aikuisen apua.
Sulla on varmaan kokemusta asiasta, kun voit noin tärkeänä päteä.

Ei kukaan väittänytkään, että osaa pitää käsissään. Vaan aloittaa pikkuhiljaa kaatamalla mukista vauvan suuhun eli vähä niinkuin hörpyttää, josta se sitten omalla painollaan lähtee etenemään niin ettei mitään vit* nokkamukia todellakaan tarvita!
 
Pööh
Alkuperäinen kirjoittaja fysioter....:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutin sanomaa:
4kk ikäisellä valmius juoda tavallisesta mukista, nokkamukit turhia.
Pöh, ei sen ikäinen osaa pitää mukia käsissä saati kallistaa. Hiukka vanhempi pitää olla, että osaa juoda mukista ilman, että kaikki on rinnuksilla. Eli noin vuoden... Siinä välissä nokkamuki on musta ihan ehdoton, että oppii mukia pitämään omassa kädessä, eikä juomiseen tarvita aikuisen apua.
Sulla on varmaan kokemusta asiasta, kun voit noin tärkeänä päteä.

Ei kukaan väittänytkään, että osaa pitää käsissään. Vaan aloittaa pikkuhiljaa kaatamalla mukista vauvan suuhun eli vähä niinkuin hörpyttää, josta se sitten omalla painollaan lähtee etenemään niin ettei mitään vit* nokkamukia todellakaan tarvita!
Siis pitäskö JUOTTAA vielä yksvuotiastakin, vaikka osaisi itse juoda nokkamukista, muttei tavallisesta mukista?
 
fysioter....
Alkuperäinen kirjoittaja Pööh:
Alkuperäinen kirjoittaja fysioter....:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutin sanomaa:
4kk ikäisellä valmius juoda tavallisesta mukista, nokkamukit turhia.
Pöh, ei sen ikäinen osaa pitää mukia käsissä saati kallistaa. Hiukka vanhempi pitää olla, että osaa juoda mukista ilman, että kaikki on rinnuksilla. Eli noin vuoden... Siinä välissä nokkamuki on musta ihan ehdoton, että oppii mukia pitämään omassa kädessä, eikä juomiseen tarvita aikuisen apua.
Sulla on varmaan kokemusta asiasta, kun voit noin tärkeänä päteä.

Ei kukaan väittänytkään, että osaa pitää käsissään. Vaan aloittaa pikkuhiljaa kaatamalla mukista vauvan suuhun eli vähä niinkuin hörpyttää, josta se sitten omalla painollaan lähtee etenemään niin ettei mitään vit* nokkamukia todellakaan tarvita!
Siis pitäskö JUOTTAA vielä yksvuotiastakin, vaikka osaisi itse juoda nokkamukista, muttei tavallisesta mukista?
Eks osaa lukee...aloittaa hörpyttämällä, josta lähtee omalla painollaan etenemään!!! Meillä osasi juoda 1v 2korvaisesta mukista itse ilman että kaikki oli rinnuksilla. Luuletko ettei lapsi kiinnostu ottamaan itse mukista kinni vaan haluaa juotettavan kolmekymppiseks? :LOL:
 
Varmaan nokkamukia ei ihan välttämättä tarvii, voihan lasta hörpyttää, mutta kyllä se mun elämää ainakin huomattavasti helpottaa. Tässä kaikenmaailman lastentarvikehömpötysten keskellä nokkamukin turhuus on varsin pientä :). Meidän puolitoistavuotias on juonut ikiajat itse nokkiksesta. Osaa juoda myös mukista, mutta sitten saattaa innostua heilumaan, ja kaikki maidot ovat pitkin poikin.

Meillä on ollut venttiilillinen muki vesimukina. Se on ollut ihan kätevä esim reissussa, mutta ei muuten ehkä mikään paras valinta. Mukista joutuu imemään aika kovaa, ennen kuin sieltä saa juotavaa. Meillä meni aika pitkään, ennen kun lapsi tajusi miten se toimii. Kotona on juotu ihan perustavallisesta kovanokkaisesta mukista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä 8kk vanha osaa itse juoda nokkiksesta ja tykkää kovasti Tupperwaren mukista, jossa on pehmeä kansi ja siis pehmeä nokkakin. Äitikin tykkää, koska siitä ei juomat ihan helposti edes karkaile.
meillä oli "testissä" jos minkälaista ja merkkistä mukia. Mut ehdottomasti PARAS oli tupperin muki, niitä sit ostinkin useamman. Ja kätevää oli et siinä on kansi niin voi kuljettaa mukana juoman siinä!!!
 
Oppiajaomaksua
Jos olisin tiennyt silloin sen minkä tiedän nyt, niin olisin ostanut pelkkiä Aventin tuttipulloja ja myöhemmin nokkia ja kahvoja. Nyt pulloja ei ole kuin yksi. Tyttö täyttää 2 ja juo nokkamukista vettä itsekseen pitkin päivää. Jos jois tavallisesta mukista saisin olla koko ajan lattioita pyyhkimässä.. Ja turha väittää et jos olis "hörpytetty" osais juoda ilman et muki kaatuu...
 
vieras
Tupperi on ollu vissiin parhaimmasta päästä, kunnes muksu huomasi että sormen voi työntää siitä ilmareiästä sisään /c= no reikähän tietty suureni...eikä pelittäny muki enää kunnolla
 
leijona80
meillä kans tavallinen muki pojalla 8kk,kun ei vaan tajua miten siitä nokkamukista juodaan (puolivuotiaasta asti opeteltu) nyt vaihdoin mukiin ja hörpytän niin johan rupes onnistumaan
 
vieras
Meillä 1v poika eikä osaa juoda nokkiksesta, ottaa käteen ja laittaa suuhun, mutta ei osaa kallistaa. Jos koittaa avittaa ja kallistaa pulloa niin poika päästää otteen irti.
Kellään neuvoja tähän, vai onko neuvo hörpytys ja oikea muki?
 
Vieras
Meillä ei ollut nokkamukeja. Minusta oli helpompi, kun jäi tuo nokkamukivaihe kokonaan väliin. Lapset osasivat jo n. vuoden iässä itse pidellä ihan normaalia mukia ja juoda siitä.
 
vieras
Ottakaahan omahyväiset äidit huomioon, ettei kaikki lapset kehity ja kasva samassa tahdissa kuin omat kullannuppunne. Jos joku osaa pitäänokkamukia kädessään syöksyessään synnytyskanavasta ulos, niin jollain toisella lapsella sama taito voi tulla vasta paljon myöhemmin. Älkää s***a aina olko niin tuomitsevia.
 
Meillä oppi juomaan eka semmosista missä oli venttiili, ja pehmyt nokkaosa, sai itse säädeltyä miten paljon sieltä tuli juotavaa :) Aika nopsaa alkoi juomaan ihan tavallisista nokkiksista ja oppi jo siinä heti 1vuoden kieppeillä juomaan tavallisesta mukista. Nokkikset kyllä vieläkin käytössä automatkoilla ja vaunuillessa :) ja sillonkun äitiä laiskotuttaa :xmas:
 

Yhteistyössä