millainen raskaus sinulla oli, kun odotit esikoistasi?

  • Viestiketjun aloittaja diana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ihan helppo oli periaatteessa..
Alussa oli aamupoahoinvointia jonkin verran ja väsymys kova..
Närästys tuli loppu vaiheessa.
Vauva potki kylkiluihin niin että pari jopa murtu..
Painoa ei tullut kuin alle viisi kiloa joten selkä ym kivuilta säästyin:)
Muuten kaikki meni ihan hyvin jos ukon silloisia toilailuja ei lasketa mukaan..

Ja lopuksihan neiti syntyi reilu pari viikkoa etuajassa,käynnistyksellä..
Kalkkeutuneen istukan takia..
Mun kiinnostuksen herätti tuo kalkkeutunut istukka. Mulla siis synnytyksen jälkeen huomattiin, että istukka oli tosi kalkkinen ja pieni ja lapsi olikin viikkoihin nähden pienikokoinen. Mä olin raskausaikana ihan normaalisti eli en polttanut/juonut/tehnyt muutakaan epämääräistä, miksi tuo istukka olisi kalkkeutunut. Lapsi syntyi ilman käynnistystä rv 38. mulla sitä ei tutkittu tai huomattu mitenkään raskauden aikana vaan asian laita paljastui vasta synnytyksessä. Lapsen painoarvoikin heitti kilolla!!!Siis se on aika paljon, jos noin prosentuaalisesti mietitään...

Mua itseäni on alkanut tuo asia viime aikoina vaivaamaan. Kätilö ei sitä istukkaa oikein sen kummemmin selittänyt ja mua ei siinä tilanteessa se silloin edes kiinnostanut. Lapsi oli terve ja ulkona, joten istukasta viis. Nyt on asia alkanut vaivaamaan jälkikäteen.
 
Kaksi lasta ja molemmista noin 6kk aamu pahoinvointia,oksennusta,kovaa väsymystä!! :(
Painoa ensimmäisestä tuli melkein 20kg ja toisesta ehkä 15-17kg mutta kyllä nekin sitten vauhilla lähti!!
tyttö syntyi rv 40+1 ja poika rv 40
 
vieras
helppo fyysisesti, pystyin urheilee koko raskauden. alkuraskaus oli tosin erittäin väsyttävä.muuten pääsin helpolla. pieni masu, ja raskauskiloja ei tullu kuin 8kg. poika syntyi 39+6. olin silloin 19v
henkisesti oli vähä vaikeampaa, kun tuntee meni siksakkia , mies sai siitä 'kärsiä':D
 

Yhteistyössä