Millainen sää kreetalla lokakuussa?

  • Viestiketjun aloittaja katja
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon kerran ollut lokakuussa, niin että koko viikon oli n. 30 astetta lämmintä. Ja toisen kerran sitten niin, että joukossa oli lämpimiä päiviä, oli päiviä jolloin piti pukea päälle pitkähihaista, mutta tuolloin myös tuuli todella paljon. Meri on kyllä vielä lämmin lokakuussa, tuulisina päivinä sinne ei kuitenkaan voi mennä, eli kannattaa valita hotelli, jossa on myös uima-allas. Plataniaksessa ja Rethymnonissa olen ollut lasten kanssa, ja on ollut heille sopiva ranta.
 
ap
Kiitos, ja vielä tyhmä kysymys (vaikka olen itsekin kerran kreetalla ollut ja en silti muista...): onko Kreetalla hiekka- vai pikkukivirantoja? Hiekkarannalle haluttaisiin siis.


Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mä oon kerran ollut lokakuussa, niin että koko viikon oli n. 30 astetta lämmintä. Ja toisen kerran sitten niin, että joukossa oli lämpimiä päiviä, oli päiviä jolloin piti pukea päälle pitkähihaista, mutta tuolloin myös tuuli todella paljon. Meri on kyllä vielä lämmin lokakuussa, tuulisina päivinä sinne ei kuitenkaan voi mennä, eli kannattaa valita hotelli, jossa on myös uima-allas. Plataniaksessa ja Rethymnonissa olen ollut lasten kanssa, ja on ollut heille sopiva ranta.
 
Kyllä Kreetalla voi uida vielä lokakuussa, illat jo tosin ovat yleensä viileitä mutta merivesi vielä lämpöstä.
Saarella on molempia,sekä hienoja hiekkarantoja että pikkukivirantoja,minnepäin olette tulossa?
Ainakin Staliksessa on pitkän matkaa matalaa ja on lasten kanssa hyvä ranta.
Mutta varmaan menette Haniaan tai Rethymnoniin,kun sinne niitä matkoja eniten tehdään.
Me asutaan saaren toisessa päässä. =)
 
ap
Kuulostaapa ihanalta (että saat asua Kreetalla siis)! Ei olla varattu vielä matkaa, haaveillaan vasta! Todennäköisesti varataan lennot ja hotelli erikseen joten kohde voidaan valita hyvinkin vapaasti, toiveena olisi siis hyvä, matala mielellään vähän tuulen suojainenkin hiekkaranta ja aitoa kreetalaista tunnelmaa, jos viitsit vielä vinkata :) Katson tuon Staliksen heti!


Alkuperäinen kirjoittaja tzitzikas:
Kyllä Kreetalla voi uida vielä lokakuussa, illat jo tosin ovat yleensä viileitä mutta merivesi vielä lämpöstä.
Saarella on molempia,sekä hienoja hiekkarantoja että pikkukivirantoja,minnepäin olette tulossa?
Ainakin Staliksessa on pitkän matkaa matalaa ja on lasten kanssa hyvä ranta.
Mutta varmaan menette Haniaan tai Rethymnoniin,kun sinne niitä matkoja eniten tehdään.
Me asutaan saaren toisessa päässä. =)
 
Rethymnonissa, ainakin kauempana keskustasta ranta oli kivinen, keskustan kohdalla taisi olla hiekkainen. Plataniaksessa sitten on hiekkarantoja.

Missä päin tzitzikas asustat? Itse kun olen kierrellyt ympäri saarta. Tuttuja sieltä toisesta päästä esim. Hersonissos ja Agios Nikolaos, Vain upea palmuranta, Ierapetra etelässä jne. Oon ekan kerran käynyt saarella muistaakseni -89, ja nyt on kyllä melkoisen monta vuotta edellisestä visiitistä. Mutta hieno saari on, ja paljon nähtävää ja koettavaa.
 

Yhteistyössä