millaiselle ihmiselle sopii koiraksi amstaff tai pitbull?

  • Viestiketjun aloittaja eks vaan
  • Ensimmäinen viesti
eks vaan
Mitä tuollainen koira oikeasti vaatii, siis onko jotenkin haastavampi kuin helpot seurakoirarodut? Mä voin olla rasisti näissä mutta jotenkin pelkään tuollaisia koiria ja toivoisin että ne päätysvät asiallisille ja kokeineille koiraharrastajille jotka osais tarjota koiralle tarpeeksi virikkeitä ja tekemistä. Pelottaa että väärissä käsissä ne ei olis ihan turvallisia.

Yksi parikymppinen opiskelijatyttö haluaa nyt tuollaisen koiran kun jollain epämääräisellä kaverillakin on ja se on niin cool. Tää tyttö ei muutenkaan kerkeä juuri kotona olemaan eikä liiemmältä koulussakaan käymään, voi olla että potkitaan kohta sieltäkin ulos. Alkoholia käyttää paljon, tupakkaa ja pilveä polttaa, muitakin huumeita kokeillut. Ei ulkoile eikä lenkkeile, tosi ylipainoinen. Rahat aina loppu niin ettei meinaa saada bussikorttia tai koulukirjoja hommattua, bilettämään on silti pakko päästä.

Oikeesti mua pelottaa jos toi saa jostain hommattua sen koiran. Kun varottelin mitä koirat ja niiden pitäminen maksaa niin se totesi että löytää jostain ilmoituksia missä noita nuoria koiria saa miltei ilmaseksi ja ruuaksi voi antaa mitä vaan eikä kaikki sairastele ettei välttämättä mee eläinlääkärikulujakaan.

Mä en toivois hälle mitään koiraa mutta kaikista vähiten sellaista mikä voi muuttua vaaralliseksi väärinhoidettuna tai hoitamatta jätettynä. Vai onko noi sellaisia rotuja jotka hyvin sopeutuu tollaseen elämään?
 
No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt.

Kyllä nuo ihan osaaviin käsiin kuuluvat ettei satu turhia haavereita. Mun porukoilla on ollut kaikin puolin kiva pitti joka oli helppo tapaus, mutta toisaalta olen saanut käsilleni pullin joka repi multa kädet auki ja jouduin paikattavaksi lääkäriin. Ja mä pääsin vielä helpolla, mun pennusta se repi kirjaimellisesti palan irti...ja söi sen *oksennus*
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt.

Kyllä nuo ihan osaaviin käsiin kuuluvat ettei satu turhia haavereita. Mun porukoilla on ollut kaikin puolin kiva pitti joka oli helppo tapaus, mutta toisaalta olen saanut käsilleni pullin joka repi multa kädet auki ja jouduin paikattavaksi lääkäriin. Ja mä pääsin vielä helpolla, mun pennusta se repi kirjaimellisesti palan irti...ja söi sen *oksennus*
hui.......................

Siis ku mä olen aina ajatellut että ne vaatii tosi tiukan kasvatuksen ja vahvan omistajan, ei tietty mitään hakkaamisia mut siis niin että isäntä on selvästi pomo. Lisäksi tekemistä niin ettei tylsisty sillä muuten voi käydä vaaralliseksi. Noita joitain jengejä kun katselee joilla se koira lähinnä istuu vaan autossa ja otetaan vähäksi aikaa nakkikiskan kulmille pyörimään ja muiden hönöttelyä katsomaan niin pelottaa.

Mut sit taas kuulee näitä joitten mukaan se on mitä lempein lemmikki jolta puuttuu kaikki puolustushalu. Ettei sitä saa edes suuttumaan millään.
 
vieras
En itse omista koiraa, mutta luullakseni kumpikaan noista roduista ei ole onnistunut valinta ekaksi koiraksi....

Vaatii todella paljon koulutusta, tekemistä, aikaa jne. jotteivat muutu vaarallisiksi.

On ne monet helpommatkin koirat käyneet omistajansa tai jonkun vieraan silmille siksi kun ei jaksettu koiraan tarpeeksi panostaa.

Kannattais oma elämä laittaa kuntoon ja sitten miettiä asiaa uudestaan. Jos ei huolehdi itsestäänkään niin miten voisi koiraa jaksaa kouluttaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt.

Kyllä nuo ihan osaaviin käsiin kuuluvat ettei satu turhia haavereita. Mun porukoilla on ollut kaikin puolin kiva pitti joka oli helppo tapaus, mutta toisaalta olen saanut käsilleni pullin joka repi multa kädet auki ja jouduin paikattavaksi lääkäriin. Ja mä pääsin vielä helpolla, mun pennusta se repi kirjaimellisesti palan irti...ja söi sen *oksennus*
hui.......................

Siis ku mä olen aina ajatellut että ne vaatii tosi tiukan kasvatuksen ja vahvan omistajan, ei tietty mitään hakkaamisia mut siis niin että isäntä on selvästi pomo. Lisäksi tekemistä niin ettei tylsisty sillä muuten voi käydä vaaralliseksi. Noita joitain jengejä kun katselee joilla se koira lähinnä istuu vaan autossa ja otetaan vähäksi aikaa nakkikiskan kulmille pyörimään ja muiden hönöttelyä katsomaan niin pelottaa.

Mut sit taas kuulee näitä joitten mukaan se on mitä lempein lemmikki jolta puuttuu kaikki puolustushalu. Ettei sitä saa edes suuttumaan millään.
muuten, kai se kyseinen bulli lopetettiin? saiko omistaja jotain seuraamuksia?

pahottelut sun pennun puolesta ;(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt.

Kyllä nuo ihan osaaviin käsiin kuuluvat ettei satu turhia haavereita. Mun porukoilla on ollut kaikin puolin kiva pitti joka oli helppo tapaus, mutta toisaalta olen saanut käsilleni pullin joka repi multa kädet auki ja jouduin paikattavaksi lääkäriin. Ja mä pääsin vielä helpolla, mun pennusta se repi kirjaimellisesti palan irti...ja söi sen *oksennus*
hui.......................

Siis ku mä olen aina ajatellut että ne vaatii tosi tiukan kasvatuksen ja vahvan omistajan, ei tietty mitään hakkaamisia mut siis niin että isäntä on selvästi pomo. Lisäksi tekemistä niin ettei tylsisty sillä muuten voi käydä vaaralliseksi. Noita joitain jengejä kun katselee joilla se koira lähinnä istuu vaan autossa ja otetaan vähäksi aikaa nakkikiskan kulmille pyörimään ja muiden hönöttelyä katsomaan niin pelottaa.

Mut sit taas kuulee näitä joitten mukaan se on mitä lempein lemmikki jolta puuttuu kaikki puolustushalu. Ettei sitä saa edes suuttumaan millään.
muuten, kai se kyseinen bulli lopetettiin? saiko omistaja jotain seuraamuksia?

pahottelut sun pennun puolesta ;(
Ei lopetettu. Ei tuo sentään lopetukselle ole syy-

Omistaja korvasi mun lääkärikulut, koiran eläinlääkärikulut ja taksimatkat mennen tullen noille lääkärireissuille eli saatiin asia ns. sovittua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt.

Kyllä nuo ihan osaaviin käsiin kuuluvat ettei satu turhia haavereita. Mun porukoilla on ollut kaikin puolin kiva pitti joka oli helppo tapaus, mutta toisaalta olen saanut käsilleni pullin joka repi multa kädet auki ja jouduin paikattavaksi lääkäriin. Ja mä pääsin vielä helpolla, mun pennusta se repi kirjaimellisesti palan irti...ja söi sen *oksennus*
hui.......................

Siis ku mä olen aina ajatellut että ne vaatii tosi tiukan kasvatuksen ja vahvan omistajan, ei tietty mitään hakkaamisia mut siis niin että isäntä on selvästi pomo. Lisäksi tekemistä niin ettei tylsisty sillä muuten voi käydä vaaralliseksi. Noita joitain jengejä kun katselee joilla se koira lähinnä istuu vaan autossa ja otetaan vähäksi aikaa nakkikiskan kulmille pyörimään ja muiden hönöttelyä katsomaan niin pelottaa.

Mut sit taas kuulee näitä joitten mukaan se on mitä lempein lemmikki jolta puuttuu kaikki puolustushalu. Ettei sitä saa edes suuttumaan millään.
muuten, kai se kyseinen bulli lopetettiin? saiko omistaja jotain seuraamuksia?

pahottelut sun pennun puolesta ;(
Ei lopetettu. Ei tuo sentään lopetukselle ole syy-

Omistaja korvasi mun lääkärikulut, koiran eläinlääkärikulut ja taksimatkat mennen tullen noille lääkärireissuille eli saatiin asia ns. sovittua.
mikä siten olisi syy lopetukselle? joku lapsen tappaminen......
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt.

Kyllä nuo ihan osaaviin käsiin kuuluvat ettei satu turhia haavereita. Mun porukoilla on ollut kaikin puolin kiva pitti joka oli helppo tapaus, mutta toisaalta olen saanut käsilleni pullin joka repi multa kädet auki ja jouduin paikattavaksi lääkäriin. Ja mä pääsin vielä helpolla, mun pennusta se repi kirjaimellisesti palan irti...ja söi sen *oksennus*
hui.......................

Siis ku mä olen aina ajatellut että ne vaatii tosi tiukan kasvatuksen ja vahvan omistajan, ei tietty mitään hakkaamisia mut siis niin että isäntä on selvästi pomo. Lisäksi tekemistä niin ettei tylsisty sillä muuten voi käydä vaaralliseksi. Noita joitain jengejä kun katselee joilla se koira lähinnä istuu vaan autossa ja otetaan vähäksi aikaa nakkikiskan kulmille pyörimään ja muiden hönöttelyä katsomaan niin pelottaa.

Mut sit taas kuulee näitä joitten mukaan se on mitä lempein lemmikki jolta puuttuu kaikki puolustushalu. Ettei sitä saa edes suuttumaan millään.
muuten, kai se kyseinen bulli lopetettiin? saiko omistaja jotain seuraamuksia?

pahottelut sun pennun puolesta ;(
Ei lopetettu. Ei tuo sentään lopetukselle ole syy-

Omistaja korvasi mun lääkärikulut, koiran eläinlääkärikulut ja taksimatkat mennen tullen noille lääkärireissuille eli saatiin asia ns. sovittua.
mikä siten olisi syy lopetukselle? joku lapsen tappaminen......
No kuule sitä sun pitää kysyä sitten joltain taholta joka osaa lakipykälät mua paremmin. Mutta faktaa on, että vaikka vaatimalla vaatisin tuota koiraa kuoppaan, niin en siinä onnistuisi koska lain mukaan syyt eivät koiran lopettamiselle ole riittävät.

Veikkaan että se tosiaan vaatii sen, että joku kuolee jotta oikeus koiran kuoppaan määrää.
 
vieras
Mun sukulaisilla on ollut staffeja aina. Jo paljon ennen tätä nykyistä tappajakoira-aikaa. En lapsena edes tiennyt, että staffit voisivat olla vaarallisia. Siellä mentiin lapset ja koirat pitkin maaseutumökin tannerta. Olivat maailman ihanimpia koiria. Tosin kovin puuhakkaita, ei niitä lapsetkaan väsytettyä saaneet.

Onkohan jalostus mennyt nykyään roisimpaan suuntaan noissa? Vai onko rotua ajautunut vääriin käsiin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No kuule sitä sun pitää kysyä sitten joltain taholta joka osaa lakipykälät mua paremmin. Mutta faktaa on, että vaikka vaatimalla vaatisin tuota koiraa kuoppaan, niin en siinä onnistuisi koska lain mukaan syyt eivät koiran lopettamiselle ole riittävät.

Veikkaan että se tosiaan vaatii sen, että joku kuolee jotta oikeus koiran kuoppaan määrää.
sori, en tarkoittanut millään pahalla. ihmettelin vaan kun tuntuu et lopetusta ollaan vaatimassa jo silloin ku joku juoppo kaatuu nukkuvan koiran päälle ja tämä säikähdyksestä näykkäsee.

mut en kyllä tunne ketään koiraa jota oltaisiin ihan lain määräyksestä lopetettu aggressiivisuuden takia. pelottava ajatus kuitenki ettei tuokaan ole riittävä syy, sitähän voi seuraavalla kertaa sattua mitä hyvänsä!
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun sukulaisilla on ollut staffeja aina. Jo paljon ennen tätä nykyistä tappajakoira-aikaa. En lapsena edes tiennyt, että staffit voisivat olla vaarallisia. Siellä mentiin lapset ja koirat pitkin maaseutumökin tannerta. Olivat maailman ihanimpia koiria. Tosin kovin puuhakkaita, ei niitä lapsetkaan väsytettyä saaneet.

Onkohan jalostus mennyt nykyään roisimpaan suuntaan noissa? Vai onko rotua ajautunut vääriin käsiin?

Oman kokemuksen mukaan staffikasvattajat Suomessa on aika lailla tiukkoja sen kanssa kenelle koiria myyvät, niin kuin pitääkin, mut sitten on näitä lehti-ilmoituksella myytäviä koiria, joiden myyjiä ei tasan kiinnosta millaselle sekopäälle koira menee.

Oma staffi on todella kiltii, ja oli helppo kouluttaa, mutta en kyllä silti sano että on joku helppo rotu, sillä se tosiaan on aktiivinen koira joka tarvitsee liikuntaa ja seurustelua paljon. Amstaffi ja pitti on sitten vielä isompia ja voimakkaampia.

Mutta ap:lle, ton sun mainitseman tytön ei tasan pidä ottaa yhtään minkäänrotuista koiraa. Jos hän ei sitä muuten tajua niin sitten sun vaan täytyy sanoa se hänelle ihan suoraan!
 
Pitbull
"No lähinnä semmoselle, jonka muna on muuten liian lyhyt." Tämä on todella tarpeetonta, mutta valitettavasti JOISSAIN tapauksissa totta.

Itse en toivoisi alottajan tutulle minkäänlaista koiraa ja toivottavasti saat sen taottua hälle päähän. Minä olen pienen tytön äiti (kohta kahden) ja kahden (kohta kolmen) REKISTERÖIDYN pitbullin omistaja. Näitä niin sanottujen "pitbullien" omistajat on enemminkin niitä jotka eivät panosta aidon rodun hankintaan, ja kasvattavat sekarotuisiaan myyden niitä eteenpäin pitbulleina jolloin päätyvät mitä varmemmin vääriin käsiin. Tätä pentutehtailua on Suomessa jo ihan liikaa ja me aidot harrastajat ollaan jo huolissaan ns. oman rodun tilanteesta.

Ensimmäiseksi koiraksi en sellaista suosittele, mutta jos vähänkin on koirakokemusta pärjää ihan hyvin. Pitbull tarvitsee samanlaisen koulutuksen kuin kaikki muutkin koirat, mutta se täytyy huomioida että tämä rotu voi olla agressiivinen toisia koiria kohtaan joten koirapuistokoiraa siitä ei tule. Tämä tietysti myös yksilöllistä.

Meidän koirat koulutettuja ja mitä parhaita perhekoiria ja me ollaan sen verran hurahdettu että emme tule enää rotua vaihtamaan. ;) Hieno koira tosiaan, ja voin ylpeänä kertoa olevani aidon pitbullin omistaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pitbull:
Hieno koira tosiaan, ja voin ylpeänä kertoa olevani aidon pitbullin omistaja.
Ja tästä päästäänkin kätevästi kinaamaan, että mikäs olikaan "aito" pittbull? Jenkkilässähän voit rekkaroida liitosta riippuen Amstaffin Pitiksi ja päinvastoin... Vai onko se sitten se punainen nenä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No kuule sitä sun pitää kysyä sitten joltain taholta joka osaa lakipykälät mua paremmin. Mutta faktaa on, että vaikka vaatimalla vaatisin tuota koiraa kuoppaan, niin en siinä onnistuisi koska lain mukaan syyt eivät koiran lopettamiselle ole riittävät.

Veikkaan että se tosiaan vaatii sen, että joku kuolee jotta oikeus koiran kuoppaan määrää.
Olen ymmärtänyt, että kahdesta purasusta (jotka on ilmoitettu poliisille) voi vaatia koiran piikille.

Eli jos olisit tehnyt ilmoituksen ja koira kävisi vielä kerran jonkun päälle ja uusi uhri vaatisi, koira tulisi lopettaa.

Taitaa joutua myös lopettaan, jos vahingoittaa ihmistä hyvin pahasti. Toisen koiran tappamisesta ei taida lopetukseen joutua vaan omistaja vain korvausvelvolliseksi olettaen, että omistajassa oli vika. Esim. jos toinen koira on vapaana paikassa missä ei vapaana koiraa saisi pitää ja oma koira sen remmistä tappaa, ei joudu ollenkaan korvausvelvolliseksi.
 
Pitbull
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pitbull:
Hieno koira tosiaan, ja voin ylpeänä kertoa olevani aidon pitbullin omistaja.
Ja tästä päästäänkin kätevästi kinaamaan, että mikäs olikaan "aito" pittbull? Jenkkilässähän voit rekkaroida liitosta riippuen Amstaffin Pitiksi ja päinvastoin... Vai onko se sitten se punainen nenä?
Nimenomaan liitosta riippuen. Valitaan oikea liitto, mihin rekisteröidä koiransa. Ja kirjoitetaan pitbull, ei pittbull.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pitbull:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pitbull:
Hieno koira tosiaan, ja voin ylpeänä kertoa olevani aidon pitbullin omistaja.
Ja tästä päästäänkin kätevästi kinaamaan, että mikäs olikaan "aito" pittbull? Jenkkilässähän voit rekkaroida liitosta riippuen Amstaffin Pitiksi ja päinvastoin... Vai onko se sitten se punainen nenä?
Nimenomaan liitosta riippuen. Valitaan oikea liitto, mihin rekisteröidä koiransa. Ja kirjoitetaan pitbull, ei pittbull.
Eli pakko saada Amstaffi pitiksi? Jos sen perusteella valitsee liiton? Ennakkoluulojen takia olisi viisaampaa rekisteröidä Amstaffiksi.
 
Pitbull
Alkuperäinen kirjoittaja :
Eli pakko saada Amstaffi pitiksi? Jos sen perusteella valitsee liiton? Ennakkoluulojen takia olisi viisaampaa rekisteröidä Amstaffiksi.
Sä taidat olla esimerkkitapaus näistä ennakkoluuloisista ihmisistä. Se ei ole missään nimessä rodun vika, että sillä on huono maine vaan vika on aina hihnan toisessa päässä. Eikö olisi fiksumpaa kertoa ihmisille aidon pitbullin aidosta luonteesta ja antaa ihmisten silitellä koiriani kadulla, jotta kaltaisesi ihmisten mielipiteitä voisi muuttaa mielummin kuin rekisteröidä koira typerien ihmisten hämäykseksi joksikin muuksi kuin mitä se oikeasti on?

Ja miten ihmeessä amstaffi liittyy kirjoitukseeni mitenkään? Kerroin omista koiristani ja millaisessa perheessä ne asuvat ja niiden olevan aitoja rotunsa edustajia? Rehelliset, tunnetut kasvattajat kyllä tietävät mihin koiransa rekisteröi, ja ne jotka rodun tuntevat, tietävät mistä sellaisen ostaa.

Mitä ihmettä sä tästä rodusta voit tietää kun et osaa sen nimeä oikein kirjoittaa? Toivottavasti sinulla itselläsi ei ole koiraa saati lapsia kelle voisit typeriä juttujasi perinnöksi antaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pitbull:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Eli pakko saada Amstaffi pitiksi? Jos sen perusteella valitsee liiton? Ennakkoluulojen takia olisi viisaampaa rekisteröidä Amstaffiksi.
Sä taidat olla esimerkkitapaus näistä ennakkoluuloisista ihmisistä. Se ei ole missään nimessä rodun vika, että sillä on huono maine vaan vika on aina hihnan toisessa päässä. Eikö olisi fiksumpaa kertoa ihmisille aidon pitbullin aidosta luonteesta ja antaa ihmisten silitellä koiriani kadulla, jotta kaltaisesi ihmisten mielipiteitä voisi muuttaa mielummin kuin rekisteröidä koira typerien ihmisten hämäykseksi joksikin muuksi kuin mitä se oikeasti on?

Ja miten ihmeessä amstaffi liittyy kirjoitukseeni mitenkään? Kerroin omista koiristani ja millaisessa perheessä ne asuvat ja niiden olevan aitoja rotunsa edustajia? Rehelliset, tunnetut kasvattajat kyllä tietävät mihin koiransa rekisteröi, ja ne jotka rodun tuntevat, tietävät mistä sellaisen ostaa.

Mitä ihmettä sä tästä rodusta voit tietää kun et osaa sen nimeä oikein kirjoittaa? Toivottavasti sinulla itselläsi ei ole koiraa saati lapsia kelle voisit typeriä juttujasi perinnöksi antaa.
Itselläni on Amstaffi, vaikka se saattaakin herkkää mieltäsi satuttaa. Ja en itse viitsi pahemmin huudella, että se on käytännössä ihan sama kuin Pitbull. Vaikkakin pitti "tunnetaan" paremmin, kiitos lehdistön mustamaalauksen.
Ja se, miten liittyy, on tuo "aito Pitbull". Mikä on aito. Ison osan mielestä rodut ovat samat, vaikka punanenäsuku onkin muka eri rotua. Ei näistä nyt noin kannata kiivastua. Ennen Amstaffia, minulla oli Staffi, voi voi, kärsimyksesi määrää.
 
pitbull
Alkuperäinen kirjoittaja :
Itselläni on Amstaffi, vaikka se saattaakin herkkää mieltäsi satuttaa. Ja en itse viitsi pahemmin huudella, että se on käytännössä ihan sama kuin Pitbull. Vaikkakin pitti "tunnetaan" paremmin, kiitos lehdistön mustamaalauksen.
Ja se, miten liittyy, on tuo "aito Pitbull". Mikä on aito. Ison osan mielestä rodut ovat samat, vaikka punanenäsuku onkin muka eri rotua. Ei näistä nyt noin kannata kiivastua. Ennen Amstaffia, minulla oli Staffi, voi voi, kärsimyksesi määrää.
Amstaffi ei ole lainkaan sama asia kuin pitbull, eli ihan hyvä ette sellaista soopaa huutelekkaan ;) Juurikin kerroin hyvistä kasvattajista ja ostajista, kyllä ne tietävät mitä kasvattaa ja mitä ostaa saavansa aidon pitin. Jos se ei päähäsi mahdu, niin ok mennään näillä. Onneksi sitten valitsit amstaffin.

Toivottavasti ylhäällä kirjoittajan koira pärjää tytöllä ja toisin päin. Nyt menen koirieni kanssa pihalle viettämään kaunista kevätpäivää. Hyvää kevättä kaikille!

 
Alkuperäinen kirjoittaja pitbull:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Itselläni on Amstaffi, vaikka se saattaakin herkkää mieltäsi satuttaa. Ja en itse viitsi pahemmin huudella, että se on käytännössä ihan sama kuin Pitbull. Vaikkakin pitti "tunnetaan" paremmin, kiitos lehdistön mustamaalauksen.
Ja se, miten liittyy, on tuo "aito Pitbull". Mikä on aito. Ison osan mielestä rodut ovat samat, vaikka punanenäsuku onkin muka eri rotua. Ei näistä nyt noin kannata kiivastua. Ennen Amstaffia, minulla oli Staffi, voi voi, kärsimyksesi määrää.
Amstaffi ei ole lainkaan sama asia kuin pitbull, eli ihan hyvä ette sellaista soopaa huutelekkaan ;) Juurikin kerroin hyvistä kasvattajista ja ostajista, kyllä ne tietävät mitä kasvattaa ja mitä ostaa saavansa aidon pitin. Jos se ei päähäsi mahdu, niin ok mennään näillä. Onneksi sitten valitsit amstaffin.

Toivottavasti ylhäällä kirjoittajan koira pärjää tytöllä ja toisin päin. Nyt menen koirieni kanssa pihalle viettämään kaunista kevätpäivää. Hyvää kevättä kaikille!
Jos koiran saa rekisteröityä kummaksi vain, niin minun silmissäni puhutaan samasta rodusta.
 
Pitbull
Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos koiran saa rekisteröityä kummaksi vain, niin minun silmissäni puhutaan samasta rodusta.
Miksi sanot omistavasi amstaffin kun käsissäsi voi olla vaikka pitbull???
Ääliö

Äskeinen kirjoittaja kuuluu kanssasi samaan kastiin.

 
Borkku
Tuntemani pitit joita on kolme kipaletta ovat hyvin ystävällisiä ihmisiä kohtaan, omaavat runsaasti energiaa ja saattavat toisinaan vaikuttaa ihan ADHD tapauksilta hyvässä mielessä.

Amstaffeja sit taas tunnen runsaasti ja samaa voin sanoa näistä et ihminen on niillekin melkein jumala jota palvotaan.
 

Yhteistyössä