Millaisen äidin kanssa ette halua tutustua??

  • Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti
miiiinä
Ei taida olla mitään rajoituksia.

En mitenkään rohkaise kyttäävien, juoruilevien ja mustamaalaavien äitien ja isien lasten kaveriksi, mutta jos itse hakeutuvat tällaisten ihmisten lasetn kavereiksi, nin en kielläkään.
 
Sellaisten jotka eivät ole kasvaneet vielä äidin rooliin, käyvät ryyppäämässä viikottain, lapsi jatkuvasti hoidossa kun ite maataan kotona perse homeessa. Ja komppaan Pähkinäistä, mut saa kiehumaan äidit jotka ei pidä mitään rajoja.
 
  • Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Mettiäinen;24417465:
miksi niin luulet?
On ollut nyt enemmän tälläisiä tilanteita, että vanhempia on ollut enemmän yhdessä ja on aika ulkopuolinen olo näissä tilaisuuksissa.

Yritän kyllä jutella ja olla kiva, mutta ei se varsinaisesti taida johtaa mihinkään.

Lapsi on hyvätapainen, normaali lapsi, siististi puettu ja hoidetun näköinen - ei varmasti poikkea muista ja silti ei kauheasti, jos ollenkaan ole ollut kiinnostusta pitää yhteyttä lapseen kaveritapaamisten merkeissä.

Ollaan toki uusia tällä asuinalueella, joten luonnollisia tuttavuuksia ei ole.
 
-
Sellaisten äitien kanssa ei oikein kiinnosta tutustua, joilla ei ole mitään muuta puhuttavaa eikä elämää kuin lapsensa. Toki jos esim. leikkipuistossa tavataan, on luonnollista lähteä puhumaan lapsista, mutta kyllä sen hyvin pian huomaa kykeneekö henkilö puhumaan muustakin. Näitä ihmisiä on todella paljon.
 
"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen;24417489:
sellaisen, joilla ei ole mitään rajoja ja antavat lastensa tehdä mitä lystää.
Peesi. Ja sitten sellaisten kanssa en oikein viihdy jotka puheillaan yrittävät koko ajan nostaa itseään muiden yläpuolelle samalla muita lytetän.
 
Huom harmaana
Minua tökkivät eniten ihmiset, jotka puhuvat pelkästään omista asioistaan eivätkä ole kiinnostuneita muiden kuulumisista ja sellaiset, jotka kehuvat omia lapsiaan estoitta joka ikisestä asiasta "kun se meidän Pertti on niin etevä siinä ja tässä ja tuossa".

lapsen kavereihin puutun ainoastaan jos ei ole laitettu rajoja, ei tottele, puhuu aikuisille rumasti tai lyö tai varastaa.
 
samoin
Sellaisten jotka eivät ole kasvaneet vielä äidin rooliin, käyvät ryyppäämässä viikottain, lapsi jatkuvasti hoidossa kun ite maataan kotona perse homeessa. Ja komppaan Pähkinäistä, mut saa kiehumaan äidit jotka ei pidä mitään rajoja.
Ja sitten sellaisiin, jotka kuvittelevat, että heidän lapsensa on aivan ylitsepääsemättömän ihmeellinen. Ja jotka kuvittelevat, että heidän tapansa kasvattaa on se ainoa oikea... ja muutenkin kuvittelevat olevansa aina oikeassa ja soveltavat omian kasvatusmetodejaan myös muihin tajuamatta, että jokaisen tilanne on erilainen...

Ap:lle: ehkä siellä on vain sisäänlämpiävää porukkaa, yritä olla kärsivällinen, tietyillä paikkakunnilla kestää kauan, ennen kuin ihmiset lämpenee
 
miettimisen aihetta
[QUOTE="...";24417512]On ollut nyt enemmän tälläisiä tilanteita, että vanhempia on ollut enemmän yhdessä ja on aika ulkopuolinen olo näissä tilaisuuksissa.

Yritän kyllä jutella ja olla kiva, mutta ei se varsinaisesti taida johtaa mihinkään.

Lapsi on hyvätapainen, normaali lapsi, siististi puettu ja hoidetun näköinen - ei varmasti poikkea muista ja silti ei kauheasti, jos ollenkaan ole ollut kiinnostusta pitää yhteyttä lapseen kaveritapaamisten merkeissä.

Ollaan toki uusia tällä asuinalueella, joten luonnollisia tuttavuuksia ei ole.[/QUOTE]

tää johtuu siitä, että ihminen on laumaeläin. Jos liikut yksin, ei kukaan halua tutustua, jos sulla on jo valmiiksi kaveri, muutkin hakeutuvat seuraan.

toinen juttu se, että oletko liian nätti? entä lapsesi? onko hän liian nätti? (kateus)

Oletkko liian iloinen? Monet naiset haluavat, että kaikill on oltava naama norsun vitulla, ala valittaa että et voi nukkua yöllä, lapsi herättelee, mies on paska, niin ystäviä löytyy.

Oletko yli-ikäisenk anssa kotona (yli 3v)? (kateus)

Mietipäs nämä, ja korjaa nämä, jos "ystäviä" haluat.

Itse en ole halunnut hakeutua edes mammakavereiden seuraan. Ihmisten pienisieluisuus ja tyhmyys ja ilkeys ja katkeruus on kyllä jotain käsittämätöntä.Normaaleja ihmisiä löytyy, mutta tuskin sieltä mammakerhosta. Ei normaali ihminen viihdy sellaisessa.
 
"..."
tää johtuu siitä, että ihminen on laumaeläin. Jos liikut yksin, ei kukaan halua tutustua, jos sulla on jo valmiiksi kaveri, muutkin hakeutuvat seuraan.

toinen juttu se, että oletko liian nätti? entä lapsesi? onko hän liian nätti? (kateus)

Oletkko liian iloinen? Monet naiset haluavat, että kaikill on oltava naama norsun vitulla, ala valittaa että et voi nukkua yöllä, lapsi herättelee, mies on paska, niin ystäviä löytyy.

Oletko yli-ikäisenk anssa kotona (yli 3v)? (kateus)

Mietipäs nämä, ja korjaa nämä, jos "ystäviä" haluat.

Itse en ole halunnut hakeutua edes mammakavereiden seuraan. Ihmisten pienisieluisuus ja tyhmyys ja ilkeys ja katkeruus on kyllä jotain käsittämätöntä.Normaaleja ihmisiä löytyy, mutta tuskin sieltä mammakerhosta. Ei normaali ihminen viihdy sellaisessa.
En oikeastaan halua ystäviä heistä, mutta haluaisin luonnolliseen kanssakäymiseen heidän kanssaan, että lapsenikin saisi kavereita, kaverisuhteita.

En ole oikein mitään noista, ainoa voi olla, että olemme varmaan aika hyvätuloisia, mutta ei kai se mikään synti ole? Ja en varmasti kehuskele asialla mitenkään, sen vaan voi päätellä pienelläkin ajattelulla, että tulemme hyvin toimeen.

En tiedä, pitänee vaan yrittää olla kiva :) kunnes ei enää huvita olla kiva...
 
Minä en halua tutustua sellaisiin äiteihin jotka kiroilevat kovasti lasten kuullen ja muutenkin se kommunikointi lasten kanssa on lähinnä sitä huutamista. Naapurustossa taas en ole halunnut tutustua sellaiseen äitiin, jonka tiedän juoruilevan paljon ja joka utelee kaiken maailman asioita jos vastakkain törmätään. On siis aika hyökkäävä ja kertoilee avoimesti muiden naapureiden asioista.

Sekin täytyy sanoa että noin ylipäätään olen hidas tutustumaan ihmisiin, joten minun kohdalla useinkaan kyse ei ole siitä ettenkö välttämättä haluaisi tutustua.
 
Huom harmaana
[QUOTE="...";24417594]En ole oikein mitään noista, ainoa voi olla, että olemme varmaan aika hyvätuloisia, mutta ei kai se mikään synti ole? Ja en varmasti kehuskele asialla mitenkään, sen vaan voi päätellä pienelläkin ajattelulla, että tulemme hyvin toimeen.

...[/QUOTE]

Suo nyt anteeksi mutta kenelle edes tulee mieleen että jotain kiinnostaisi kuinka suuret tai pienet tulot jollain tuntemattomalla ihmisellä on...? Tuollainen näkyy ikävä kyllä ihmisen asenteessa "vaikka ei sillä kehuskelekaan"...
 
"vieras"
En halua omaan ystäväpiiriini ns. täydellisiä äitejä. Myönnän, mulla on huono itsetunto mut en vaan kestä sitä itseinhoa, mikä seuraa siitä kun huomaa että muut jaksaa ja pystyy mut itse ei. Oon paljon onnellisempi ja tyytyväisempi omaan elämääni kun ympäröin itseni ihmisillä, joiden elämä ei koko ajan vaikuta siltä kuin se olisi jostain kiiltävästä lehdestä tai elokuvasta. Kyllä näillä elämässään joka asiassa onnistuneilla varmaan riittää muutenkin kavereita.

Lapsen kavereiksi en tahdo lasta, joka kiusaa muita tai käyttäytyy muuten erityisen huonosti (esim. varastelee, kiroilee jatkuvasti), koska tuollaisilla tavoilla on ikävä taipumus tarttua.
 
"..."
Suo nyt anteeksi mutta kenelle edes tulee mieleen että jotain kiinnostaisi kuinka suuret tai pienet tulot jollain tuntemattomalla ihmisellä on...? Tuollainen näkyy ikävä kyllä ihmisen asenteessa "vaikka ei sillä kehuskelekaan"...
Ei me nyt ihan niin tuntemattomia olla, en nyt viitsi tarkemmin kirjoittaa, kun kohta voi jo tunnistaa tapauksen.
Mutta lapsen päiväkotiryhmästä on nyt kyse ja heidän vanhemmistaan, joten kyllä sitä jo monenlaista tietoa on imetty jo puolin ja toisin viimeisen vuoden ajan, mutta kunnollista tutustumista ei tunnu löytyvän monenkaan kanssa...tai lähes kenenkään.

En usko asenteestani näkyvän minkään tulotasoomme viittavan, ei ole tarvetta sellaiseen, mutta jossain mättää ja jos viitsisin niin voisin kirjoittaa aika monta tarinaa, pientä ja isoa viime ajalta.
 
Huom harmaana
[QUOTE="...";24417652]Ei me nyt ihan niin tuntemattomia olla, en nyt viitsi tarkemmin kirjoittaa, kun kohta voi jo tunnistaa tapauksen.
Mutta lapsen päiväkotiryhmästä on nyt kyse ja heidän vanhemmistaan, joten kyllä sitä jo monenlaista tietoa on imetty jo puolin ja toisin viimeisen vuoden ajan, mutta kunnollista tutustumista ei tunnu löytyvän monenkaan kanssa...tai lähes kenenkään.

En usko asenteestani näkyvän minkään tulotasoomme viittavan, ei ole tarvetta sellaiseen, mutta jossain mättää ja jos viitsisin niin voisin kirjoittaa aika monta tarinaa, pientä ja isoa viime ajalta.[/QUOTE]

Mutta miksi edes oletat että se liittyisi mitenkään siihen kuinka hyvin toimeen tulevia te olette...? Minä keksin aika paljon asioita joilla on kaverisuhteen kannalta enemmän merkitystä kuin rahalla. Tuo kirjoittamasi "pienellä päättelyllä voi huomata että tullaan hyvin toimeen" juttu kalskahti omaan korvaan aika pahalta. Kun minua ei ainakaan voi vähempää kiinnostaa päätellä kenenkään tulotasosta yhtään mitään kun sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä.
 
Mutta miksi edes oletat että se liittyisi mitenkään siihen kuinka hyvin toimeen tulevia te olette...? Minä keksin aika paljon asioita joilla on kaverisuhteen kannalta enemmän merkitystä kuin rahalla. Tuo kirjoittamasi "pienellä päättelyllä voi huomata että tullaan hyvin toimeen" juttu kalskahti omaan korvaan aika pahalta. Kun minua ei ainakaan voi vähempää kiinnostaa päätellä kenenkään tulotasosta yhtään mitään kun sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä.
Eikö se tulotasojuttu ollut vastaus tuohon aikaisempaan kommenttiin, jossa esitettiin monta älyvapaata mahdollisutta kateudenlähteiksi, joka sitten estäisi tutustumista? Ja ap vastasi siihen, että ei tule muita kateuden aiheita mieleen kuin tulot.

Muoks. Så här:

tää johtuu siitä, että ihminen on laumaeläin. Jos liikut yksin, ei kukaan halua tutustua, jos sulla on jo valmiiksi kaveri, muutkin hakeutuvat seuraan.

toinen juttu se, että oletko liian nätti? entä lapsesi? onko hän liian nätti? (kateus)

Oletkko liian iloinen? Monet naiset haluavat, että kaikill on oltava naama norsun vitulla, ala valittaa että et voi nukkua yöllä, lapsi herättelee, mies on paska, niin ystäviä löytyy.

Oletko yli-ikäisenk anssa kotona (yli 3v)? (kateus)

Mietipäs nämä, ja korjaa nämä, jos "ystäviä" haluat.
Itse en ole halunnut hakeutua edes mammakavereiden seuraan. Ihmisten pienisieluisuus ja tyhmyys ja ilkeys ja katkeruus on kyllä jotain käsittämätöntä.Normaaleja ihmisiä löytyy, mutta tuskin sieltä mammakerhosta. Ei normaali ihminen viihdy sellaisessa.
En oikeastaan halua ystäviä heistä, mutta haluaisin luonnolliseen kanssakäymiseen heidän kanssaan, että lapsenikin saisi kavereita, kaverisuhteita.

En ole oikein mitään noista, ainoa voi olla, että olemme varmaan aika hyvätuloisia, mutta ei kai se mikään synti ole? Ja en varmasti kehuskele asialla mitenkään, sen vaan voi päätellä pienelläkin ajattelulla, että tulemme hyvin toimeen.

En tiedä, pitänee vaan yrittää olla kiva kunnes ei enää huvita olla kiva...
 
Viimeksi muokattu:
"höpsis"
Suo nyt anteeksi mutta kenelle edes tulee mieleen että jotain kiinnostaisi kuinka suuret tai pienet tulot jollain tuntemattomalla ihmisellä on...? Tuollainen näkyy ikävä kyllä ihmisen asenteessa "vaikka ei sillä kehuskelekaan"...
Ihan kun on jokusen vuoden elänyt tässä maailmassa, niin sitä huomaa, että kyllä vaan se kateus toisten tuloja kohtaan nostaa päätään.

Minulla on ystävätär, joka ei ole hyvä ystävä oikein kenenkään kanssa kuin minun, tuttuja on paljon, mutta ystävätär on rikas ja häntä kadehditaan niin, ettei hän USKALLA enää yrittää ystävystyä muiden kanssa. Paitsi meidän, koska ollaan tunnetusti myös varakkaita, vaikka ei yhtä rikkaita kuin he, mutta niin, ettei tartte näitä kadehtia, vaan meitäkin kadehditaan :(
 
"..."
Mutta miksi edes oletat että se liittyisi mitenkään siihen kuinka hyvin toimeen tulevia te olette...? Minä keksin aika paljon asioita joilla on kaverisuhteen kannalta enemmän merkitystä kuin rahalla. Tuo kirjoittamasi "pienellä päättelyllä voi huomata että tullaan hyvin toimeen" juttu kalskahti omaan korvaan aika pahalta. Kun minua ei ainakaan voi vähempää kiinnostaa päätellä kenenkään tulotasosta yhtään mitään kun sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä.
No, ehkä sillä ei merkitystä.

Ehkä se on enemmän sitä, että ollaan uusia alueella ja ei tunneta kauheasti ennestään ihmisiä ja ei kyllä olla kovin sosiaalisiakaan, mutta haluaisin silti luontevat suhteet toisiin vanhempiin.

Varmaan asenteessanikin on vikaa, mutta en ymmärrä mitä se voi olla?
 

Yhteistyössä