Millaisena kaupunkina pidät Äänekoskea? Tykkäätkö? Miksi tai miksi et?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Mun mielestä Äänekoski on jotenkin masentava paikka, jämähtänyt kauas menneille vuosikymmenille. Tulee jotenkin aina siellä käydessä sellainen olo, että äkkiä pois, jonnekin muualle. En ole kuitenkaan asunut siellä itse, joten perustan mielipiteeni vain ajoittaisiin käynteihin kaupungissa. Mitäs mieltä äänekoskelaiset itse tai kaupunkia paremmin tuntevat ovat? Kuulisin mielelläni myös positiivisia asioita jos sellaisia löytyy:)
 
"ukko"
Äänekoski kooltaan ja palvelutarjonnaltaan juuri paras paikka asua. Kunta vaan hoitaa asiat päin persettä. Ei tueta lapsiperheitä rahallisesti, terveyspalvelut maan huonoimpia, kunnallisveroprosentti Keski-Suomen korkeimpia. Lyhyt matka Jyväskylään jos cityyn haluaa. Meille maalaistolloille paratiisi. Hyvät liikuntatarjonnat ja maisemat ovat kyllä kauniita. Joskus paska haisee kun tehtaat saastuttaa.
 
jjees
Oon asunut 20 vuotta, tosin en keskustassa tai sitä lähelläkään.
Tykkään kyllä, ei mitään ongelmia.Ihmisiä löytyy mukavia sekä kusipäitä niinkuin jokasesta muustakin kaupungista.
 
Olen asunut äänekosken lähiseudulla ja nykypäivänä ahdistaa koko seutu. En osaisi olla keskisuomalainen. Lomat aina lapsena vietin lakeuksilla täällä pohjanmaalla ja juuretkin täällä.

Täällä on vahvasti mun koti.
 
mää vaa
En tiennyt koko Äänekoskesta yhtään mitään ennen kuin eksyin sinne opiskelemaan. Pieni paikka, mutta minulla vaan mukavia muistoja. Tapasin siellä kaksi erittäin hyvää ystävääni ja siellä otin ensimmäiset itsenäiset askeleet muutettuani pois kotoa. Varmaan jokaisella paikkakunnalla on omat kieroutuneet kuvionsa, mutta ei mulla ole Äänekoskesta pahaa sanottavaa. Keski-Suomeen jäin asumaan, kun tapasin nykyisen mieheni. Omasta asenteesta kiinni, olipa millä paikkakunnalla tahansa!
 
Vietin itse onnellisen lapsuuden kyseisellä paikkakunnalla, tosin poismuutostani on 18 vuotta, joten en kunnan nykytilasta oikein osaa sanoa. Hyvät muistot on harrastusmahdollisuuksista, luonnosta. Nykyään vierailen ainoastaan, sukulaisissa:) Upeita järvimaisemia kaipailen kyllä varmasti aina.
 
"mie"
En kaipaa kyllä yhtään tuonne.. Asuin siellä kuitenkin vuosia. Kävin siellä Kauppoppilaitoksen aikoinaan ja olin töissäkin useampia vuosia paikkakunnalla. Syntyjään en kuitenkaan ole tuolta. Ensimmäinen lapseni kuitenkin syntyi tuolla ja oli ihan vauva vielä, kun muutimme pois. Liian pieni kaupunki minun makuuni nykyään. En ole käynyt vuosiin siellä keskustassa. Toisaalta olis kiva käydä katsoon, miltä siellä nykyään näyttää. En koskaan asuessani oikein viihtynyt siellä. Onneksi tuli lähdettyä pois.
 

Yhteistyössä