Millaiset ekat menkat?

Kun tyttö nyt 10kk ja mun menkat ei oo viä alkanu. Imetän n.neljä kertaa päivässä edelleen. Nyt muutamia päiviä ollu menkkamaista jomotusta, mut paljon voimakkaampaa ku yleensä, siis enne raskautta. Sillon mulla yleensä alko nippailut vasta samana päivänä ku menkatkin eikä se ollu kovin voimakasta. Eks yleensä ekat menkat synnytyksen jälkeen oo tosi runsaat ja kipeet?? Näin oon lukenu. Siks haluisin tässä omia ootellessa kysellä teiltä joilla siis alkanu et millaset oli, kuin runsaat ja tunsitteko jo ajoissa et on alkamassa??
 

Ekat on just takana vauvan ollessa nyt 7kk. En tiennyt etukäteen yhtään että alkaisi, ei mitään tuntemuksia. Menkat siis alkoi ihan yhtäkkiä ja olivat täysin kivuttomat. Aika niukat niinkuin aina ennen raskauttakin mutta kesto oli outo. Ensin noin viikon, sitten päivän tauko ja taas noin viikon kesti vuoto.
 
Mulla turvotti muutaman päivän ennen menkkkoja ja juilimistakin oli jonkin verran. Aavistin kyllä. Oli tosi runsaat ja kivuliaat, eikä kipulääkkeestä ollu apuja. Viljapussi autto ikan ok. Kesti aika kauan myös, kun ensin useemman päivän runsasta vuotoa ja sit vielä monen päivän tihkutuhnut. Runsaan vuodon aikana olin aika väsynyt myös. Vähitellen on helpottanu ja nyt on entisellään. Reilu puol vuotta on ekoista raskauden jälkeisistä.
 

Yhteistyössä