Millaisia ihmisiä sinun on vaikeinta sietää?

Tämä aihe ei liity sinällään pelkkiin parisuhteisiin, vaan ihmissuhteisiin yleensä, mutta koin, että parisuhdealue olisi näistä aiheryhmistä lähimpänä.

Eihän kukaan tykkää tyhmistä, töykeistä tai raivohulluista, mutta minkä tyyppisiä negatiivisia piirteitä sinun on vaikeinta sietää muissa ihmisissä? Toki kaikki negatiiviset piirteet ovat ikäviä, mutta jollekin ne piirteet, jotka saavat toisen raivon partaalle, voivat olla melko yhdentekeviä.

Olen huomannut, että minun on kaikista vaikeinta sietää ylimielisiä ja itsekkäitä ihmisiä. Varsinkin, jos ihminen on oikeasti suhteellisen turha tapaus, joka kuvittelee omistavansa maailman, vaikka hänellä ei ole rahkeita juuri mihinkään. Erityisesti suututtaa, kun ylimielisyys ilmenee kykenemättömyytenä kunnioittaa muita tai kun ylimielinen ihminen kuvittelee, että kaikki hänen mielipiteensä ja ideansa ovat ylivertaisia muihin nähden, vaikka ne eivät olisi millään mittapuulla järkeviä.
 
Itsekkäitä, omaa etuaan tavoittelevia ihmisiä.
Niitä jotka ovat valmiita tekemään toisen kustannuksella lähes mitä vain, jos siitä itse hyötyvät. Levittävät juoruja ja jopa tekevät ilkeitä asioita. Joskus eivät edes tunne kiusaamisensa kohdetta tarpeeksi hyvin siihen nähden, kuinka paljon heitä arvostelevat. Kaikki meistä varmasti joskus arvosteluun sortuvat, mutta on hyvä tiedostaa ettemme ole itsekään täydellisiä.
 
Itseä eniten ärsyttää kanssa sellaiset ihmiset, jotka ovat ylimielisiä ja luulevat olevansa aina muita parempia. Heidän koko käytös yleensä välittää tätä asennetta; ilmeet, eleet ja sanat. Vaikka mitä sanoisi tai miten olisi, aina vastassa on tuollainen töykeä ja vähättelevä asenne.

Samaan kategoriaan menevät varmaan nuo omaan napaan tuijottajat, joiden elämään ei mahdu mitään muuta kuin minä itse. He ovat yleensä niitä, joille kaikki on elämässä kannettu kultatarjottimin suoraan eteen, eikä vastoinkäymisiä ole koskaan nähtykään.

Työelämän puolelta raivostuttavana ihmistyyppinä (miesvaltaisella alalla) voitanee mainita sovinistiset miehet... Jatkuva tytöttely ja ammattitaidon väheksyminen saa aina minut avaamaan laajan sanallisen arkkuni todella nopeasti :LOL: Työpaikoilla on myös valitettavan usein se yksi tai kaksi keski-ikäistä naista, joiden elämäntehtävä on jauhaa toisista työkavereista aina pahaa, kun omassa elämässä ei ole mitään sisältöä.
 
Eniten pinna kiristyy aina wannabe-liikemiehistä ja naisista. Joidenkin on vain pakko yrittää esittää tärkeää ja kiireistä bisneksen pyörittäjää, vaikka oikeasti oltaisiinkin vain perus konttori töissä. Elkeet ja ylimielisyys kopioidaan ties miltä liike-elämän rokkitähdiltä vaikkei oikeasti tulot, vastuu tai saavutukset seuraakaan mukana. Esimerkiksi juuri tämän tyyppisiin on joutunut törmäämään Tärkeä liikemies - Treffimokat.fi
 
Itse on luopunut muutamasta hyvästä pitkäaikaisesta kaverista sen takia, että toinen paljastui sairaalloisen mustasukkaiseksi naisten hakkaajaksi ja toisen jutut kännissä alkoi olla niin pedofiilisiä että en haluannut häntä enää perheeni lähelle.

Naisissa pahimpia piirteitä on omahyväisyys / itsekkyys. Minä en ole mikään palvelija ja orja joka jaksaisi palvoa ja paapoa naista.
 
Sellaisia jotka ruokkivat omaa egoaan muitten ihmisten haukkumisella, vähättelyllä, puhuvat siis koko ajan pahaa jostakusta, ihan sama kenestä. Tähän liittyy myös tietenki sit ylimielisyys, ei kunnioiteta muita, pidetään itseään muita parempana.. Muitten ihmisten ajatusten/tunteiden/tekemisten ja osaamisen vähättely ja lyttääminen.

Tällaisen mieshahmon kanssa olen asunut ensimmäiset 17v elämästäni ja joudun tietenkin olemaan lopun elämääni tekemisissä sukulaissuhteen takia. Mutta tuollaista miestä en koskaan itselle halua, arkea enää en suostu elämään noin vitun perus-negatiivisen ihmisen kanssa.
 
Itsekkäät, jatkuvasti itseään kehuvat ja esilletuovat ihmiset (ts. "kilpailevat" kaikesta) ovat todella ärsyttäviä. Toiset ainakin tuntuvat tekevän sitä kyllä ihan tietoisesti, kun taas toisista ei voi olla ihan varma huomaavatko ees itse tekevänsä tätä. Mutta onpa kumpi tapaus hyvänsä, niin ainakin itseäni eniten rupeaa ärsyttämään kyseisten ihmisten seurassa.
 

Yhteistyössä