Millaisia määriä juotte alkoholia kun lähdette bilettään?

  • Viestiketjun aloittaja "Miila"
  • Ensimmäinen viesti
"Hanna"
Silloin kun vielä join, join itseni AINA känniin. Ikinä en kantokunnossa ollut kuitenkaan.

Pohjina 12 olutta, muutama terävä. Baarissa vielä 6-10 lonkeroa + pari terävää.
Krapulaa ei koskaan.

11 vuotiaana kun aloitti viinalla läträämisen, toleranssi ehti ihan kivasti kasvamaan vuosien aikana.

Nyt olen ollut kaksi vuotta tipattomana :)
 
Puliakkoja
On kyllä kamalia määriä. Yli 5 annosta naiselle on jo yli riskirajan. Esim. viinipullo JA sixpack olutta tekee yhteensä noin 12 annosta. Huh huh.

Ittellä menee enintään joku 3 lonkeroa, ja silloinkin tuntuu että on liian kännissä. Jos on pitkä ilta tyyliin klo 18-00 niin ehkä 1 tai 2 enemmän.
 
M32
Jos olen menossa jonkun luokse, ostan yleensä yhden viinipullon tuliaisiksi ja toisen itselleni juotavaksi. Baarissa yleensä 2-5 juomaa. En pidä juurikaan kirjaa. Sen verran nautin kuin tekee mieli ja tuntuu hyvältä.
 
Siitä ihmeellinen, etten juo bilereissuilla alkoholia ollenkaan. Pikkujouluissa nyt se pakollinen punkku safkan kanssa. Sitten jos menee johonkin istumaan ja juttelemaan jonkun kanssa, niin silloin siideri riittää.
 
ei onneksi lapsia
Ehkä viinipullo, ja/tai 6 kaljaa ja pari lonkkua. Lisäksi saattoi rahasta riippuen olla pullo kirkasta ja baarissa tietty join aina niin pitkään että pellit olivat seis, ja en kieltäytynyt jatkoista koskaan ja jouduin usein ihan ihme paikkoihin ja tilanteisiin, petin miestäni (ei antanut anteeksi), haastoin riitaa ihmisille jne. Ennen (ja ilman) baaria join kai yleensä jotain 6-18 ja baarissa rahasta ja seurueesta riippuen ehkä 3-10 annosta + mahdollisesti vielä sumuiset jatkot joista ei todellla ole kerrottavaa lapsenlapsille. Lähes poikkeuksetta meni filmi poikki ja tuli hölmöiltyä kaikkea, kaikki maailman mustasukkaisuus ja draamaitkupotkukohtaukset..huoh :( Viikonloput venyi yleensä sunnuntaille ja oli ja maanantaina sitten menin hyvin kalpeana ja heikossa kunnossa töihin. Olo alkoi olla normaali vasta keskiviikkona. Voi jee sitä aikaa...ja sitäkin piti tehdä joka ikinen viikonloppu usean vuoden ajan ja välillä viikollakin.. Varmasti työkamut huomasi asian mutta syystä tai toisesta eivät sanoneet mitään, ja hyvä niin. En ole juonut enää pitkilleen sillä tajusin että viina ei vaan sovi minulle. Hyi sitä aikaa ja kännistä minua, todellakin! Tänään mussutan karkkia alkoholin juomisen sijasta, paljon parempi vaihtoehto mulle. Eipä tule hölmöiltyä mitään ja muistan kaiken ja en herää huomenna krapulassa ja morkkiksessa. :)

-N26-
 
Lapsen saannin jälkeen on huomattavasti tuo toleranssi laskenut kun käy harvemmin ja on kyllästynyt niihin huonoihin oloihin niin ei tule juotua enään kovinkaan paljoa, yleensä se viini pullo ja muutama siideri/paukku, plus sit baarissa jokunen siideri/paukku niin on hyvässä hiprakassa eikä seuraavana päivänä krapulaa.
 
makuasia
[QUOTE="Hanna";29328536]Silloin kun vielä join, join itseni AINA känniin. Ikinä en kantokunnossa ollut kuitenkaan.

Pohjina 12 olutta, muutama terävä. Baarissa vielä 6-10 lonkeroa + pari terävää.
Krapulaa ei koskaan.

11 vuotiaana kun aloitti viinalla läträämisen, toleranssi ehti ihan kivasti kasvamaan vuosien aikana.

Nyt olen ollut kaksi vuotta tipattomana :)[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka vanha olet? Kauanko ehdit noita määriä nautiskella? Ja oliko koskaan maksassa tai muualla oireita.. Pelottaa omat määrät, ja haluaisin tietää, vieläkö on toivoa selvitä hengissä jonkun aikaa.
 
hvvj
Nuorena en juonut lainkaan, mut nykyään bilettäissä saatan juoda ajankulukseni yhden tai kaks. Nuorena oli vientiä, mut tämmösen kohta viiskymppisen naisen seura ei hirveesti miehiä kiinnosta.
 
Voi olla, että sun kannattaa vähän suhtautua skeptisesti miehesi taruihin? :D
Oluessa meneekin, jos on syöty maha täyteen ja juotu viiniä ensin. En ole nopea muutenkaan oluen juonnissa. Saunaoluessakin kestää, yleensä kaikki ei mene saunomisen aikana.

Viini menee sitten nopeammin. Pikkujouluissa aterialla meni kaksi-kolme ja sitten viininmaistiaisissa lisää.
 
Ruuan kanssa menee yleensä lasi-pari viiniä, JOS lähden baariin siellä menee 1, max 2 siideriä tai viinilasillista. Mä kyllä olenkin jo vanha pieru enkä jaksa silleen enää juhlimalla juhlia. Muutama viikko kyllä ystävien luona meni alkumaljat, ruuan kanssa viinit, jälkkäriviinit ja pari siideriä. Se on mulle melkoinen määrä
 
Terveesti alko:a - käyttävä
10-15 olutta tai joskus osa niistä lonkeroa tai siideriä.

Mutta olut on ainut joka ei aiheuta minkäänlaista kohmeloa, ei edes pääkipuujjaaa ..

Joskus etkoilla / baareissa saattaa mennä paukkuja väkevämpääkin.

Huvittaa lukea näiden kauhistelijoiden kommenttaja., :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveesti alko:a - käyttävä;29331101:
Huvittaa lukea näiden kauhistelijoiden kommenttaja., :D :D
Jos biletys ei onnistu ilman pariakymmentä kaljaa, niin siin ei o mitään kauheen huvittavaa.
Määrä ilman aikaa ei kans kerro hirveesti... oluttölkki tunnissa, jos niit tunteja on tusina on ihan kotiinkävelykunto, mut jallupullo puoleentuntiin vetää kokeneemmaltakin polvet hieman notkeiksi.

Biletys ja ryyppäys on kaks eri asiaa. Jos tota jälkimmäistä harrastaa, niin pari kossua tai laatikko kaljaa on sopivat pohjat ennen baariin menoa.
 
vierasss
Viime viikonloppuna olin ekaa kertaa "bilettämässä" seitsemään vuoteen. Annoksia en laskenut, oli niitä monta.. Lievä krapula oli, mutta paha olo todennäköisesti johtui kahden tunnin yöunista, ei niinkään alkoholista.
 

Yhteistyössä