Millaisia seuraamuksia olisi, jos... (yksityisyydensuojasta)

  • Viestiketjun aloittaja Allu Aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Allu Aloittaja
Jos julkaisisin yli 20 vuotta vanhan valokuvan (facebookissa), ilman kuvassa esiintyvän lähiomaiseni suostumusta? Olen itsekin kuvassa. Kuva on otettu yksityisissä tiloissa. Kuva ei häpäise ketään kuvassa esiintyvää millään lailla.

En aio kysyä lupaa kuvan julkaisemiseen siinä esiintyvältä henkilöltä.
 
"Nana"
Jos olet itse ottanut kuvan, kuvan kaikki oikeudet ovat sinulla, eikä lupaa julkaisemiseen tarvita ellei kyseessä todellakin ole jollain tapaa kyseenalainen kuva. Luvan kysyminen on toki huvien tapojen mukaista, muttei välttämätöntä.

Ei siitä mitään rikosilmoitusta kukaan tee. Lähinnä kuvassa esiintyvä voisi pyytää kuvan poistamista joko suoraan sinulta tai naamakirjan ylläpidolta.
 
Ei mitään laillisia seuraamuksia.
Sitä en tiedä tulisiko kinaa ko. ihmisen kanssa.

Yksi minun ystäväni julkaisi taannoin "hauskoja mutta räävittömän rumia" nuoruuden mökkireissulta. Ei tullut mieleenkään valittaa.

:)
 
[QUOTE="Nana";25667947]Jos olet itse ottanut kuvan, kuvan kaikki oikeudet ovat sinulla, eikä lupaa julkaisemiseen tarvita ellei kyseessä todellakin ole jollain tapaa kyseenalainen kuva. Luvan kysyminen on toki huvien tapojen mukaista, muttei välttämätöntä.

Ei siitä mitään rikosilmoitusta kukaan tee. Lähinnä kuvassa esiintyvä voisi pyytää kuvan poistamista joko suoraan sinulta tai naamakirjan ylläpidolta.[/QUOTE]
"kuva on otettu yksityisissä tiloissa."
ei saa julkaista ilman kuvassa esiintyvien lupaa.
 
Ei mitään laillisia seuraamuksia.
Sitä en tiedä tulisiko kinaa ko. ihmisen kanssa.

Yksi minun ystäväni julkaisi taannoin "hauskoja mutta räävittömän rumia" nuoruuden mökkireissulta. Ei tullut mieleenkään valittaa.

:)
jeps, en minäkään lupia kysele julkaisuun jos otettu jossain kotona..
mutta jos lain mukaan mennään niin voihan kuvassa esiintyvät vaatia kuvan poistamista, jollei tehoa niin tehdä rikosilmoituksen.
 

Yhteistyössä