Millaisia teidän 2-vuotiaat ovat?

  • Viestiketjun aloittaja "Nennuska"
  • Ensimmäinen viesti
"Nennuska"
Meillä 2v tyttö, nukkuu omassa huoneessa "isojen tyttöjen" sängyssä, josta tosin joka yö haluaa vanhempien väliin nukkumaan. On päiväkuiva, ei tuttia eikä tuttipulloa käytössä.
Super kova höpöttämään, paaaljon sanoja käytössä, osaa johdonmukaisesti selittää asioita. Iloinen pieni hassuttelija, viime aikoina alkanut minä itse vaihe. Välillä havaittavissa pientä uhmaa, itkupotkuraivareita kun ei kaikki mene neidin tahdon mukaan :D
 
vvvvv
2 v 5 kk poika, nukkuu meiädn huoneessa omassa sängyssä. Aamulla tulee viereen juttelemaan. Puhuu paljon ja koko ajan, kommentoi tällä hetkellä erityisesti mitä saa ja ei saa tehdä. Vahva EI-kausi, kaikki mitä ehdotetaan on ensin ei. Selvää uhmaa. Yleisesti tyytyväinen, iloinen, tottelevainen poika.
Vaipat on vielä, potalla kyllä käy paljon.
 
vierass
Meidän 2v. on nukkunut vuoden verran juniorisängyssä, omassa huoneessaan. Menee päikkäreille ja yöunille ilman nukuttamista. Kauniita unia, pusu, hali ja peittely riittää. Jää sänkyynsä itse nukahtamaan. Viime keväästä asti nukkunut vihdoinkin kokonaisia öitä. Puhuu sujuvasti pitkiäkin lauseita ja selviä sanoja, joista vieraampikin ihminen saa selvää. Osaa sanoa s:n ja r:n.
Tykkää tehdä palapelejä, kokata leikkikeittiöllään ja ulkona olisi vaikka koko päivän, kirjoja saa olla lukemassa monta kertaa päivässä, tanssii ja laulaa. Keittiössä tykkää auttaa ruuanlaitossa ja leipomisessa.

Uhmaikä on jo päällä ja kyselyikä alkanut. Leikkii mielellään kavereiden kanssa. Kotihoidossa vielä syksyyn asti, jolloin täyttää 3v.
 
Tyttö 2v7kk on täynnä tahtoa tällä hetkellä. Kaikkeen pitää ensin sanoa kuuluvalla äänellä EI. Ja kova ääni hänellä onkin, joskus kun oikein yltyy kirkumaan, on pakko laittaa kädet korville.

Nukkuu isoveljen kanssa samassa huoneessa, kerrossängyn alapedissä. Näkee öisin paljon unia ja puhuu paljon unissaanKIN. Heräilee edelleen öisin. Vain r-kirjain puuttuu. Laaja sanavarasto, ja on tarkkaavainen tapaus, oikean ja väärän ero on tällä hetkellä tärkeää. Kantelupukki myös, ainakin jos isoveljen silmin asiaa katsoo. On temppuilija; kiipeilee telineissä ulkona ja ties missä täällä kotona, sanoo kiivetessään että "kato äiti, tein tempun, tää on vaarallista".

Tykkää laulaa ja tanssia, ja tykkää kaikista sellaisista vaatteista, joissa on taskuja. Rakentaa palapelejä, Duploista prinsessan linnoja ja pikkulegoista milloin mitäkin. Ei tykkää piirtää, mutta kuuntelee mielellään satuja. Pukee ja riisuu itse, syö hienosti itse ja on päiväkuiva.
 
Viimeksi muokattu:
äityli*4
meillä 2v 7kk poika. kovaa tahtoa löytyy, tekee perässä sen mitä isommat edeltä. Puhuu paljon, mutta r ja s puuttuu vielä. Vaippaa ei halua vielä heittää pois. Opetteli luistelemaan, tai köpöttelemään, mutta siis pysyy luistimilla ja pääsee itse ylös jos kaatuu ( piti päästä isompien mukaan). Oppi ajamaan pyörällä viime kesänä ja syksyllä harjoitteli apupyörillä ajamista ja onnistu siinä. Meillä riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
 
Nukkuu omassa huoneessa lastensängyssä. Yhdet päikkärit menee ja yöllä nukkuu 11-12 tuntia heräämättä. Päivä- ja yökuiva, käy pytyllä. Puhuu paljon ja ymmärrettävästi. Yleiseseti ottaen aurinkoinen tyttö, mutta juu, kyllä meillekin se uhma on tulossa. Kova ruokahalu tullut viime aikoina ;) Tykkää rakentaa duploilla, piirtää jne.
 
iiiv
Poika 2v 4kk. Nukkuu juniori-sängyssä samassa makuuhuoneessa vanhempien kanssa. Melkeinpä poikkeuksetta tulee joka yö väliin nukkumaan. Nukahtaa itsekseen päikkäreille ja yöunille. Ei tuttia käytössä.

Potalle innostunut ihan tämän viikon aikana! Yöllä vielä vaippa toki käytössä.

Omatoimisesti leikkii. Tykkää dubloista, kirjoista ja kaikista autoista. Rakastaa sormiväreillä maalaamista ja muovailuvahahommia. Piirtäminen myös kova sana. On innokas auttamaan kotitöissä siivouksesta ruoanlaittoon. Musisoi mielellään ja laulaa. Puhuu _paljon_.
 
2,5 a poika on päiväkuiva, syö itse ja nukkuu vielä päikkäreitä. Sanavarasto laaja, mutta puhuu vielä vähän sössöttäen. Mielensäpahoittaja, joka vastaa kaikkeen pudistelemalla päätään ja mutristamalla alahuultaan :D Muuten ihana höpöttelijä, iloinen ja vilkas riehupelle <3
 
"Leila"
Meillä 2,5v tyttö, joka on tosi reipas, touhukas ja sosiaalinen. Nukkuu isoveljiensä kanssa lastenhuoneessa "isojen"sängyssä. Täytyy illalla nukuttaa vieressä istumalla, koska ei muuten malta rauhoittua yöunille. Syö itse ja pukee sisävaatteet. Ulkovaatteissa autetaan. minä itse- vaihe on ollut päällä jo melko pitkään. Kakka tulee pönttöön, mutta pissat vielä vaippaan. Nukkuu vielä yhdet lyhyet päikkärit, mutta periaatteessa jo pärjää ilmankin. Leikkii ja touhuaa isoveljiensä kanssa ja on tottunut monenikäisten kanssa olemaan yhdessä. Puhuu jo aika hyvin, tykkää laulaa, tanssia ja on muutenkin hyvin liikunnallinen. Luisteluakin on jo kokeiltu ja hyvinhän tuo luistimilla pysyy ja vähän köpötteleekin eteenpäin.

Uhmaa on ollut jo muutaman kuukauden ja itku tulee herkästi jos ei saa tahtoaan läpi. Loukkaantuu myös herkästi esim. veljiensä höpötyksistä tai jos häntä ei heti huolita leikkiin mukaan. Kovasti on menossa mukana koko ajan.
 

Yhteistyössä