Millaisissa tapauksissa teille on ehdotettu diagnoosin hankkimista?

Eli millaisissa tapauksissa teille on ehdotettu että hankkisitte diagnoosin päivähoidossa olevalle lapsellenne?

- Onko teille kerrottu millaista dignoosia hakea?
- Tai onko teille kerrottu jotakin tekijöitä joiden vuoksi diagnoosia tulisi hakea?
- miten nopeasti diagnoosin hakeminen on käynistetty?
- onko lapsi päässyt heti kahden paikalle eli pienempään ryhmään?

 
Näyttää jo siltä, että jankutan mutta haluan todella kuulla muiden meilipiteitä, sillä tämä tuli
niin yllätyksenä minulle, että päiväkoti ehdotti diagnoosin hankkimista. Uusi ja outo asia.

Ja vielä yksi kysymys: jos saitte diagnoosin, miten päiväkoti sai siitä tiedon?
Tai jos ette onnistuneet saamaan mistään mitään diagnoosia, niin miten päiväkoti suhtautui siihen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Siis mikä ihmeen diagnoosi tyyppi sä oot kun joka ketjussa oot kyselemässä ihan outoja? :D Tee yksi kunnollinen aloitus jossa kerrot selkeesti asias ja kysyt ymmärrettävästi sen mitä haluat tietää.

Vai onko tää joku hauskakin vitsi olevinaan?
Minun kohdalla sellainen tilanne että päiväkoti ehdotti diagnoosin hankkimista lapselle. Mutta omalääkäri sanoo että mitään diagnoosia ei tämä lapsi tarvitse.
Päiväkoti ei selvästi sanonut millaista diagnoosia haluavat. Diagnoosin saaminen olisi tärkeää jotta saisivat lisäresursseja päiväkotiin.
En tiedä mitään diagnoosien hankkimisesta eikä minulla itselläkään ole mitään syytä epäillä että lapsella olisi jokin sairaus. Olen käyttänyt häntä hyvin herkästi lääkärissä omalla lääkärillä säännöllisesti ja hän on aina ollut terve ja hyvin kehittynyt lapsi.
Olen hyvin hämmentynyt ja yritän saada tietoa miten ihmeessä minun pitäisi toimia.

Ymmärrän että diagnoosi on vakava asia. Muuta siitä en juuri ymmärräkkään.
Siksi olen hätääntynytkin, kun päiväkoti näin vakavaa asiaa pyysi hankkimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mata26:
Eli millaisissa tapauksissa teille on ehdotettu että hankkisitte diagnoosin päivähoidossa olevalle lapsellenne?

- Onko teille kerrottu millaista dignoosia hakea?
- Tai onko teille kerrottu jotakin tekijöitä joiden vuoksi diagnoosia tulisi hakea?
- miten nopeasti diagnoosin hakeminen on käynistetty?
- onko lapsi päässyt heti kahden paikalle eli pienempään ryhmään?
Voi Sinua raukkaa. Kyllä nyt olet joutunut aika hämmentvään tilanteeseen. Tuntuu aivan hullujen hommalta koko asia.

Ensinnäkin pyydä nyt johtajaa ja eltoa keskustelemaan tilanteesta. Pyydä heitä selvittämään mistä oikein kyse. Ilmeistä on että itse nyt olet kumminkin aivan pihalla koko asian suhteen. Olette varmaan jo keskustelleet mutta tarvitaan kyllä lisäkeskustelua että ymmärrät kunnolla lapsesi tilanteen ja tarpeet.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä apua:
Alkuperäinen kirjoittaja Mata26:
Eli millaisissa tapauksissa teille on ehdotettu että hankkisitte diagnoosin päivähoidossa olevalle lapsellenne?

- Onko teille kerrottu millaista dignoosia hakea?
- Tai onko teille kerrottu jotakin tekijöitä joiden vuoksi diagnoosia tulisi hakea?
- miten nopeasti diagnoosin hakeminen on käynistetty?
- onko lapsi päässyt heti kahden paikalle eli pienempään ryhmään?
Voi Sinua raukkaa. Kyllä nyt olet joutunut aika hämmentvään tilanteeseen. Tuntuu aivan hullujen hommalta koko asia.

Ensinnäkin pyydä nyt johtajaa ja eltoa keskustelemaan tilanteesta. Pyydä heitä selvittämään mistä oikein kyse. Ilmeistä on että itse nyt olet kumminkin aivan pihalla koko asian suhteen. Olette varmaan jo keskustelleet mutta tarvitaan kyllä lisäkeskustelua että ymmärrät kunnolla lapsesi tilanteen ja tarpeet.
Hei,
He eivät osaa selittää asiaa tarkemmin, kun lapseni on ollut vasta niin vähän aikaa hoidossa siellä. Minkä tahansa tahon diagnoosi kävisi heille. Kun vain diagnoosi nopeasti saataisiin jostakin. Joku sen suostuisi kirjoittamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mata26:
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä apua:
Alkuperäinen kirjoittaja Mata26:
Eli millaisissa tapauksissa teille on ehdotettu että hankkisitte diagnoosin päivähoidossa olevalle lapsellenne?

- Onko teille kerrottu millaista dignoosia hakea?
- Tai onko teille kerrottu jotakin tekijöitä joiden vuoksi diagnoosia tulisi hakea?
- miten nopeasti diagnoosin hakeminen on käynistetty?
- onko lapsi päässyt heti kahden paikalle eli pienempään ryhmään?
Voi Sinua raukkaa. Kyllä nyt olet joutunut aika hämmentvään tilanteeseen. Tuntuu aivan hullujen hommalta koko asia.

Ensinnäkin pyydä nyt johtajaa ja eltoa keskustelemaan tilanteesta. Pyydä heitä selvittämään mistä oikein kyse. Ilmeistä on että itse nyt olet kumminkin aivan pihalla koko asian suhteen. Olette varmaan jo keskustelleet mutta tarvitaan kyllä lisäkeskustelua että ymmärrät kunnolla lapsesi tilanteen ja tarpeet.
Hei,
He eivät osaa selittää asiaa tarkemmin, kun lapseni on ollut vasta niin vähän aikaa hoidossa siellä. Minkä tahansa tahon diagnoosi kävisi heille. Kun vain diagnoosi nopeasti saataisiin jostakin. Joku sen suostuisi kirjoittamaan.
Tässä nyt kyllä jonkunlainen sekaannus. Ei vanhempia eikä lapsia näin voida päivähoidossa kohdella. Ensinnäkin ei diagnoosi ole mikään epämääräinen palloteltava mahdollisuus hankkia ryhmään lisäapua.Oletko todella elton kanssa keskustellut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emma99:
No siis millaista käytöstä sinun lapsellasi on päiväkodissa?
Ennen selkeetä diagnoosia täytyy varmaan joku asiantuntijan tarkkailla lastasi pidemmän aikaa...??

Niin minäkin luulin että pitäisi pidemmän aikaa tarkkailla.

Lapsella ei ole mitään eriystä käyttäytymistä havaittu oikeastaan koskaan. Normaali lapsi ja persoonaltaan empaattinen ja rauhallinen, normaalivilkas.
Ihan tavallista lapsen käyttäytymistä, esim. voi vitsailla sanoilla ja väännellä sanoja. Aina ei tottele heti vaan kokeilee josko saisi leikin käyntiin. Noudattaa kyllä muuten ohejita hyvinkin tarkasti.

Nyt tässä päiväkodissa oli toistanut itselleen uusia sanoja, joita oli kuullut muiden lasten sanovan päiväkodissa ja hoitaja piti sitä vahvana uhmana. Ei kotona koskaan ole sanonut niin. Päiväkodissa olen useamman ison lapsen kuullut niin sanovan, siitä tiedän että lapsi matki isoja.

Ja oli heillä kerottavana muutama muukin tämänkaltainen pikkujuttu johon hoitaja takertui.
Hoitaja jätti huomiotta sen että muutkin niin sanovat ja että tämä lapsi toisti sen hoitajalle kun se oli hänelle uusi lause, ilmaisu, sanonta.
 

Yhteistyössä