Millaista elämää viettää monen lapsen kotiäiti?

Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:26 JonseredLaLoca kirjoitti:
Elämä on ihanaa neljän lapsen kanssa. Samalla tavalla kaikki sujuu, kuin muissakin perheissä...

Matkustellaan ja kierrellään, tavataan tuttuja,leikitään ja ollaan yhdessä. Ei lasten määrä rajoita elämän laatua.

Priorisointia, priorisointia :D
Mutta yksin saa varmaan harvemmin olla? Eli sopii paremmin sosiaaliselle naiselle, vai mitä?
Ja saako tommosta sakkia edes hoitoon jos oisi pakko saada olla rauhassa?
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:29 Lunatic kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:26 JonseredLaLoca kirjoitti:
Elämä on ihanaa neljän lapsen kanssa. Samalla tavalla kaikki sujuu, kuin muissakin perheissä...

Matkustellaan ja kierrellään, tavataan tuttuja,leikitään ja ollaan yhdessä. Ei lasten määrä rajoita elämän laatua.

Priorisointia, priorisointia :D
Mutta yksin saa varmaan harvemmin olla? Eli sopii paremmin sosiaaliselle naiselle, vai mitä?
Ja saako tommosta sakkia edes hoitoon jos oisi pakko saada olla rauhassa?
Luulisin, että hoitoonkin saa. Ainakin 10. päivä olemme äijän kanssa kahdestaan menossa katsomaan Dioa, Heaven and Hell...

Ja äärest epäsosiaalinen olen, silti elämä on ihanaa :D
 
Lunatic
\Luulisin, että hoitoonkin saa. Ainakin 10. päivä olemme äijän kanssa kahdestaan menossa katsomaan Dioa, Heaven and Hell...

Ja äärest epäsosiaalinen olen, silti elämä on ihanaa :D

[/quote]

OK, hyvä! :D
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:36 Lunatic kirjoitti:
OK, hyvä! :D
Siitä en tiedä, mutta ainakin Ronnie James Dio on hyvä! ;)

Ja ovat nuo muksutkin ihan ok...

Isovanhemmille en lapsia laita IKINÄ hoitoon, kaveri joskus katsoo, mutta yleensä olemme omalla porukalla, kaikkialla.
 
Hernetädilläpä on aikasmoiset mielipiteet. Taidat jaella herneitä useemman nokkaan. No sen voin sanoa, että omassa lapsuuden kodissani meitä oli kuusi ja kyllä me matksuteltiin ja kierreltiin muuallakin kuin kotipihalla. Asuttiinkin ulkomailla. Kahviloissa ei niin kamalasti arkena pyöritty kyllä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:36 tintti kirjoitti:
On samalla pihalla kaiket päivät kakaralaumansa kanssa, ei koskaan osta mitään itelleen, elämä kiertää kodin ja pihan väliä. Kerran kuussa ehk'ä pääsee ostoksille kahdeksi tunniksi kun ukko suostuu katsomaan lapsia, koskaan ei käy ulkona kavereiden kanssa, näyttää rähjäiseltä, hutaa muksuilleen ja valittaa rahan puutetta kun ei ole ollut töissä 10 vuoteen. Onko kaikilla tällaista vaiko vaan minun tuntemillani suurperheiden äideillä?
vai niin, täällä on joku käyny taas vaklaamassa mun elämääni! :D
 
piru
Mä en ymmärrä mitä työtä tuo hernetäti voi tehdä, kun ei ihan järjen jättiläiseltä vaikuta kirjoitusvirheistä päätellen...
Ja aika katkeralta tuntuu, kun täytyy itkeä ettei ole edes kahvikuppiin varaa. Olisit jäänyt kotiäidiksi :kieh: :kieh: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:36 tintti kirjoitti:
On samalla pihalla kaiket päivät kakaralaumansa kanssa, ei koskaan osta mitään itelleen, elämä kiertää kodin ja pihan väliä. Kerran kuussa ehk'ä pääsee ostoksille kahdeksi tunniksi kun ukko suostuu katsomaan lapsia, koskaan ei käy ulkona kavereiden kanssa, näyttää rähjäiseltä, hutaa muksuilleen ja valittaa rahan puutetta kun ei ole ollut töissä 10 vuoteen. Onko kaikilla tällaista vaiko vaan minun tuntemillani suurperheiden äideillä?
Näin minä kuvaisin naapurin 2 lapsen äidin...mulla on viisi lasta mutta olenkin täydellinen ;)
 
Onhan se niin, että lähteminen useamman lapsen kanssa on yhtä helv.ettiä ainakin suomen ilmastossa. Ja mitä pahaa siinä on, että lapsilla on turvallinen ympäristö jossa leikkivät? On sisaruksia, turvallinen koti? Miksi pitäisi shoppailla tai käydä kylässä, jos on jo paljon omia sisaruksia?

Meillä on vain kaksi lasta, mutta sen olen huomannut, että kun yhden lapsen kanssa liikkuminen on nautinto, siis mukavampaa kuin liikkua yksin, mikä on tylsää, niin jo kahden kanssa liikkuminen ja lähteminen on kovaa työtä. Melko iso ero. Joten en usko, että jaksaisin joka päivä lähteä jonnekin esim. kolmen kanssa.

Mutta siis isoilla perheillä on omat nautinnot, paljon läheisiä ihmisiä, paljon erilaisisa persoonia ympärillä koko ajan. Ja varmaan suurten perheiden äidit rakastavat sitä omaa elämää, ihania erilaisia persoonia.
 
Niin juu, minusta neljän lapsen äitinä on varsin mukavaa.
Viikottain pääsen kaupungille halutessani, samoin joka toinen ilta lenkille, miksi muka mies ei vahtisi sitä aikaa lapsia? :/

Ja yhdessäkin pääsemme, jos haluamme.

Niin joo, ja ulkonäkönihän on yhä täydellinen. B)
 
töllin ruusalle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 14:07 Töllin Ruusa kirjoitti:
Niin juu, minusta neljän lapsen äitinä on varsin mukavaa.
Viikottain pääsen kaupungille halutessani, samoin joka toinen ilta lenkille, miksi muka mies ei vahtisi sitä aikaa lapsia? :/

Ja yhdessäkin pääsemme, jos haluamme.

Niin joo, ja ulkonäkönihän on yhä täydellinen. B)
Kuka teidän lapsia vahtii kun lenkkeilette?
 

Yhteistyössä