milloin ä-vaatteet käyttöön

  • Viestiketjun aloittaja isomahainen
  • Ensimmäinen viesti
isomahainen
Milloinkas olette kaivaneet äitiysvaatteet käyttöön..mulla maha niin ´kasvanut syömisen ansioista että vaatteet kiristää ja maha on kun ois jo 20 viikolla vaikka viikkoja vasta 10 ja risat......pakko kaivaa ä-vaatteet vaatekaapista.mites muilla...koska aloitten käyttää ko vaatteita?
 
Esikon ja kakkosen kanssa pärjäsin melkein loppuun asti 'normaaleilla' vaatteilla hiukan soveltaen. Tän kolmosen kanssa saattaa tulla ongelmia: viikkoja 17 ja ne housut, millä menin esikosta sairaalaan synnyttämään alkavat jo ahdistaa...
Paino on samoissa rajoissa kaikkien kohdalla, mutta vatsa paisuu.
 
Seittemäntoista
Täällä viikkoja kasassa 17+jotain, vielä mahtuu tavalliset vaatteet, housuista kahdet enää: hupparihousut ja lantiomalliset (vyötärö tosi alhaalla) reisitaskuhousut. Maha on jo jonkinmoinen, varsinkin tiukkojen t-paitojen kanssa oikein tuntuu paisuvan:) Luultavasti tässä muutaman viikon sisällä loppuu sopivat housut, joten nämä kiristämättömät ovat haaveissa jo.
 
Itselläni viikkoja 24 eikä äippävaatteita vielä kaivata. Olen hankkinut kyllä tavalisia t-paitoja, jotka ovat reilusti pidempiä, mutta ihan tavallisillakin vielä pärjään. Tavalliset farkut hankin kesäksi niin, että ovat vain riittävän matalat, joten maha mahtuu loppuun asti. Esikoista menin synnyttämään (viikkoja 41+) ihan tavalliset farkut jalassa. Mitään varsinaisia äippävaatteita en meinaa hankkia ollenkaan, tavallisiin mahdun taatusti..
 
kolmas tulossa
Esikoisen aikaan käytin tavallisia vaatteita, loppua kohden sovellettuina. Toista odottaessa tavallisia, kokoa suurempia ja yhdet mammahousut ja pari paitaa. Silloin otin isommat vaatteet käyttöön jo 15 viikolta, tuntuivat mukavemmilat päällä. Nyt kolmonen tulossa, viikkoja 12 ja iso kasa mammavaatetta odottamassa, pari paitaa jo käytössä. Yhdet normifarkut menee vielä ja niiden käytön lopetan heti kun alkavat vähääkään puristaa tms. Edellisessä raskaudessa totesin että mieluummin ajoissa mammavaatteet käyttöön kuin kinnaavat housut tai ylös rullautuvat paidat ihan siis oman mukavuuden takia :) Se on niin yksilöllistä ja vaatetustyylistä kiinni kauanko sopii normikuteet. Mun mielestä äitiysvaatteet on ensinnäkin nykyään niin kauniita etten edes halua ahtautua ahtaisiin kledjuihin.
 
miidu
Mä otin mammavaatteet käyttöön noin viikolla 11-12, koska yksinkertaisesti muut housut kiristi liikaa. Eiköhän äitiysvaatteet voi ottaa käyttöön vaikka alusta asti jos siltä tuntuu. En mä ainakaan halua että varsinkaan raskaana vaatteet kiristää. Mulla oli mm. sellaiset "säädettävät" housut, ja kun vatsa pullistui raskauden edetessä, löysäsin vyötäröä entuudestaan...
 
Vielä menee omat samat vaatteet, kun ennen raskauttakin. muttei viikkojakaan ole ku 17 kasassa. en varmaankaan tässäkään raskaudessa osta "oikeita äitiysvaatteita" vaan esim.pidemmän mallista paitaa ja matalavyötäröisiä farkkuja...
 

Yhteistyössä