milloin ensimmäisen kerran viihteelle lapsen syntymän jälkeen

Itse pidin rajana imettämistä, mutta lopetin imettämisen 3vko jälkeen, mut jotenki tuntuu etten vielläkään vois mennä(poika 5vko).. Suurin syy on siinä, etten viellä luota antaa häntä yökylään, eikä isä vaihda vauvan vaippoja, eikä herää öisin(hyvä uninen), enkä itse luottaisi itseeni pienessäkään humalassa, et vauvan uskaltaisin nostaa/hoitaa.. Mut luulen et kaikki itse tietäbät koska ovat valmiita viihteelle ;) olen kuullut äideistä jotka on 2vko synnytyksestä ekaa kertaa ja sit on myös niitä jotak odottavat et lapsi on jo cuoden/kaks...
 
Mä kävin ystäväni kanssa muutamalla ekan kerran, kun tyttö oli kuukauden ikäinen. Isä hoiti vauvaa, ja itse maltoin olla poissa kokonaiset 2 tuntia :D
Kotoa pois hoitoon en ole malttanut vielä antaa, mutta tytön kummitäti on ollut kerran hoitamassa meillä kotona, että päästiin miehen kanssa kahdestaan baariin. Tyttö on nyt 4kk ikäinen.
Suunnitelmissa olisi, että tyttö menisi mummille hoitoon puoli vuotiaana, kun meidät on kutsuttu juhliin, mutta saa nähdä pystynkö niin pitkän aikaa (päivästä seuraavaan aamuun..) olla tytöstä erossa, sen näkee sitten. Nyt ainakin ajatus noin pitkästä erosta tuntuu mahdottomalta.
 
Meillä oli 4kk kun kävin, mutta vauva oli isänsä kanssa kotona. Me vuorotellaan, koska ei tahdota lasta vielä muille antaa hoitoon. Paras sen pikkuisen mielestäni on vanhempiensa kanssa <3

Lopetin imetyksen hieman ennen 4kk, muuten tuskin olisin mennyt. Eihän lapsen ruokia voi pilaamaan mennä ;)
 
Meillä vauva on nyt 5 kk ja tarkoituksena on lähteä ensimmäisen kerran viihteelle tulevana viikonloppuna. Vauvan kannalta olisin varmaan voinut mennä jo muutama kuukausi sitten, kun pärjää hyvin isänsä kanssakin kahdestaan, mutta en jaksanut yövalvomisten takia. Vieläkin meillä herätään 4-5 kertaa yössä, joten saattaa baarireissusta tulla pikavisiitti, kun nukahdan jo ennen sinne pääsyä :D
 
Muutamaa päivää vajaa 2kk ikäinen tuo poitsu oli, kun kaverin synttäreille mentiin miehen kanssa. Anopin luona siis hoidossa. Ekan kerran poika oli anopin luona yön yli hoidossa ollessaan n. 7vkon ikäinen. Sillon käytiin miehen kanssa leffassa ja kotiin nukkumaan pitkän ajan univelat pois.
 
Apua, mulla 8 kk vauva enkä voisi ajatellakkaan että olisin hänestä erossa enemmän kuin pari tuntia... No, "viihteellä" en käy ikinä enkä muutenkaan yöaikaan missään, mutta en silti jättäisi vauvaa hoitoon jos vaikka haluaisin käydä shoppailemassa, tai haluaisin nukkua kokonaisen yön tmv. Imetän, yölläkin, joten en voisikaan. :)
Ehkä sitten joskus yli 1-v:nä jos yösyöminen loppuu tai vierotan yösyömisestä voin antaa vanhemmilleni tai miehen äidille yökylään. Riippuu, onko poika tai olenko minä valmis eroon silloin. :)
 
Kannattaisi ne lapset hankkia vasta sitten kun baarissa on tullut ravattua tarpeeksi...:mad:

Itseäni ei ainakaan enää näin kolmekymppisenä baarit ja kännääminen kiinnosta ja uskon, että lapseni on myös kiitollinen siitä. Ehkä sitten joskus aikanaan kun imettämisen lopetan niin voisi jossain ehkä käydä :saint:
 
Nyt on kyllä pakko kommentoida, että en ole hölmömpää kuullut. Pitäisikö sitä lakata elämästä kokonaan, kun saa lapsen :D Kyllä elämässä muutakin pitää olla kuin kotona vaippojen vaihtamista ja vauvoista puhumista. Ja kaikille tuo vauva-aika ei ole helppoa helistimen heiluttelua; itse 5 kk valvoneena yöt ja päivät voin varmasti tämän ääneen sanoa. Joskus on yksinkertaisesti pakko päästä ulos ja irti kaikesta arjesta, jotta jaksaa taas tulevaisuudessakin. Mutta ei se tarkoita sitä, että se olisi lapseltani pois tai en häntä rakastaisi.

Olen kyllä nuorempana ravannut sen perinteisen baarikauden läpi, mutta kyllä sitä aikuisenakin haluaa joskus käydä vähän tuulettumassa. Omalla kohdalla tämä tarkoittaa yleensä alkuiltaa jossain ystävien luona hyvässä seurassa ruuan ja juoman parissa. Tämän jälkeen siirrymme yleensä johonkin tanssimaan / tapaamaan muita tuttuja. Vauvan saannin jälkeen ei saa unohtaa koko omaa tukiverkostoa, mitä ystävät erityisesti ovat.

Olen myös kolmikymppinen, mutta pidän itseäni nuorena ihmisenä, jolla on vielä elämä edessä. Tämän takia meillä on sekä yhteiset että omat menomme puolisoni kanssa. Yhteisissä jutuissa vauva on aina mukana ja nauttii kovasti. Omien menojen kohdalla toinen vahtii vauvaa ja hyvin on mennyt joka kerta. En koe, että vanhempien omat lyhyet menot on lapselta millään lailla pois. Päinvastoin, meidän vauva on nyt jo kovin aktiivinen ja oppinut, ettei aina nyhjötetä kotona. Ja yömenojen osalta vielä vähemmän on lapselta pois, koska silloin vauva ei leiki tai vaadi useaa ihmistä ympärilleen.
 
Joo täällä taas joku superäiti asialla :kieh: Eikai aloittaja tarkoittanutkaan että joka viikonloppu olisi tarkoitus käydä...Kyllä se niin on että kaikki voi paremmin jos äitikin pääsee joskus pois kotiympyröistä vähän tuulettumaan. Eikä varmasti se lapsi siitä mitenkään kärsi jos silloin tällöin "joutuu" olemaan vaikka isän kanssa kaksistaan yhden yön :D Se milloin sitten kukin haluaa vauvan syntymän jälkeen käydä tuulettumassa, on varmasti jokaisen oma asia.
 
Pe
Sehän vasta kauheaa olisi jos lapsi joutuisi olemaan isän tai mummon ja papan kanssa yön tai kaksi.
Sitäpaitsi, ei se lapsi tee eroa sille oletko baarissa, elokuvissa vaiko kirkossa. Isän menoja ei kumma kyllä
koskaan kyseenalaisteta. Isän siis "miehen" elämä ei muiden silmissä muutu, vain naisen.
Ihmeellistä.
 
Meidän neiti on reilut 6kk ja ollut yökylässä yhteensä 4 yötä (siis yön kerrallaan). Baareissa en ole koskaan tykännyt pyöriä, mutta on ollu ihana olla miehen kanssa kaksin ja nukkua hyvin, niin on jaksanut arkea taas. Vaikka ikävähän se on meinannu minulle ainakin tulla. Minä sanon, että hyvin levännyt äiti on parempi äiti! (Siis jos on mahdollisuus viedä joskus vauva yökylään, niin ei tarvitse potea huonoa omatuntoa.)
 
Meillä ei vielä ole tyttö ollut yökylässä, on nyt 3,5kk. Kerran olen käynyt "viihteellä" tänä aikana, kun vauva oli 2kk. Tosin olin poissa vaan 3 tuntia kun kaverin kanssa parilla käytiin ja vauva nukkui kokoajan isänsä kanssa. Päivällä on ollut pari kertaa mummolla hoidossa, että oon saanut pahoja univelkoja nukkua pois edes sitten päivällä. En tiedä raaskisinko vielä viedä yökylään tyttöä. Mutta ehkä just ja just raaskisin itse olla esim. yön jossain muualla (lepäämässä) jos vauva on kotona isänsä kanssa. Mies pärjää kyllä vauvan kanssa siinä missä minäkin. Joskus olen tosin nukkunut yön toisessa huoneessa, että sais edes vähän paremmin nukkua, kun ei kaikki pienet inahdukset kuulu. Itkuun kyllä herää, kun aika lähellä makkaria tuo huone on.
 
Meillä mummi katsoi meidän omassa kotona poikaa kun oli n. 1kk ja sain mieheni kanssa mahdollisuuden käydä ulkona. Vuodessa meillä on ehkä päivä tai kaksi mitä saamme olla aivan kaksin. Emme oikeastaan tykkää enää edes käydä baareissa, mielummin viettäisimme iltaa kaveriporukalla jossain mökillä, kotona tms. Meillä ei ole mitään ns tukiverkostoa koska kaikki isovanhemmat asuvat melko kaukana, tiesimme tämän kun aloimme lasta tekemään ja sama juttu kunhan toinenkin tulee. Kuitenkin sillon kun mummi tulee kylään käytämme tilaisuutta hyväksi ja lähdemme ulos ;)
 
Meillä neiti on 1kk ikäinen nyt ja tähän tietoon ei oo hajuakaan siitä ekasta viihteelle lähdöstä. Oon jo parina viikonloppuna suunnitellu, et joisin sen yhden oluen saunan jälkeen, mutta vielä en oo saanu aikaseks. :D baareilu sinänsä ei oo lempipuuhaa ollut vuosiin ja kun asuu pienellä paikkakunnalla niin ihmiset jauhaa skeidaa sit minkä kerkiää, jos sinne yökerhoon eksyt ja kotona on pieni vauva. Huoh.
Onneks isä pärjää lapsen kanssa oikein mainiosti, joten voisin vallan hyvin lähteäkin joskus tuulettumaan, mikäli saan siihen seuraa - yksin en ainakaan mene. Tanssimaan ois kyllä kiva päästä piiiiiiiiiiiitkästä aikaa. :)
Mut ens lauantaina on kokousilta edessän niin nautin siitä sitten täysillä, vaikka muutaman viinilasillisen kera siinö ruokailun yhteydessä. Se riittää mulle. :)

Toi jeesustelu "älä hanki lapsia, jos et oo valmis irtautuu baarielämästä" on kyllä punainen vaate mulle - olen äiti kyllä, mutta olen myös vaimo, nainen ja ihminen, jolla on oikeus ja jopa velvollisuus välillä tehdä jotain itselleenkin. Tuskin kukaan joka viikonloppu baarissa notkuu ja jos notkuu, niin ei se multa ole pois.
 

Yhteistyössä