Milloin gynelle -> ei vauvaa?

Olemme yrittäneet mieheni kanssa vauvaa jo vuoden. Minulla on ed. liitosta 8-vuotiaat lapset. Lasten jälkeen käytin Trikvilar-ehkäisypillereitä n. 7-vuotta. Viime joulukuussa todettiin tuulimunaraskaus ja tehtiin kaavinta. Kierto on epäsäännöllinen ja pitkä (30-38 pv). Missä vaiheessa olette menneet gynelle tutkimuksiin? Itse olen jo vajoamassa epätoivoon. Ei auta lähimpien kehoitukset, että lakatkaa yrittämästä. Ikääkin alkaa jo olla, itse olen 36 ja mies 39.

Kiitos avustanne!
 
syysmamm82
yleensä kai tuo vuosi odotellaan kunnallisellakin puolella että eikun gynelle vaan aikaa varaamaan... itse menin jo kolme kuukautta pillerien lopettamisesta kun mensuja ei tullut ollenkaan. Taistelin piiiiiiitkän kierron kanssa lopulta 1,5 vuotta välillä gynellä käyden... Itse olen vielä aika nuori ja mies muutaman vuoden vanhempi niin gynen mielestä kannatti odotella vaan jos luomusti tärppäisi. Vasta juuri ennen tammikuussa saamaani plussaa oltaisiin alettu tarkemmin tutkimaan ihan lapsettomuutta. Sun tapauksessa asiat varmaan etenee nopeammin kun vaan varaat ajan lääkäriin =)
 
yksinkö
Minä varaisin ajan jo gynelle.
Me olimme yrittäneet 4 kk ja sitten varasin ajan gynelle ihan normaaliin tarkistukseen (edellisestä käynnistä 3 vuotta...). Mun kk kierto oli silloin jotain 31-48 päivää joten ihan jo sen tasoittamiseksikin halusin mennä käymään (sitä ennen Trikvilar-pillerit).
Siellä tarkistuksessa (helmikuussa) gyne huomasin kystan ja laittoi jatkotutkimuksiin naistenklinikalle. Syyskuussa leikattiin endo ja heti tulin raskaaksi. Endo ei oireillut mulla edes kipuina vain pitkinä kk kiertoina ja lapsettomuutena. Nyt odotellaan rv 35+2 esikoista :heart:
 
Kiitos teille vastauksista. Olen päättänyt itsekin, että tilaan ajan gynelle. Viimeisin kierto oli jo 40 pv. Mies on ilmoittanut, ettei hän lähde mihinkään tutkimuksiin eikä hoitoihin. Vaihtoehdoksi jääkin sitten vain se, että käyn yksin lääkärilä ja yritän saada apua tähän epäsäännölliseen kiertooni. Mieheni asenne ottaa kyllä rankasti pattiin!! :headwall: :headwall:

Voisikohan minulla olla taas kysta tai jotain? No, tämäkin selvinnee gynen tutkimuksissa. Minä nimittäin jouduin viime syksynä sairaalan äkillisen vatsakivun takia. Olin osastolla pari päivää ja diagnoosi oli kystan puhkeaminen. Tämän sairaalareissun jälkeen oli vain yhdet kuukautiset ja sen jälkeen tulinkin raskaaksi, joka osoittautui sitten valitettavasti tuulimunaksi.

Kunnalliselle lienee vaikeampi päästä?! Ainakin asenne keskenmenon jälkeen oli lääkärillä sellainen, että eikun vain uutta yrittämään, kyllä se vauva sieltä tulee, kun kysyin, että jos ei nyt tulekaan, milloin hakeudun tutkimuksiin?

Kiitos neuvoistanne ja aurinkoista kevään jatkoa!

Yksinkö Onnea odotukseen!
 

Yhteistyössä