Milloin jäätte/jäitte töistä pois?

Täällä ihmetellään kahta masuasukkia kahdeksannella raskausviikolla.
Mieleeni tuli, että ilmeisesti kaksosten kanssa äippäloma on vähän pidempi - eli milloin saa / täytyy jäädä töistä pois jättimahan kanssa?
 
Äitiysloma ei ole sen pidempi kuin yhdne vauvan odottajillakaan. Saapi jäädä pois siis aikasintaan 50 ja viimesintään 30 päivää ennen laskettua aikaa. Sairaslomalle voipi jäädä aikaisemminkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Äitiysloma ei ole sen pidempi kuin yhdne vauvan odottajillakaan. Saapi jäädä pois siis aikasintaan 50 ja viimesintään 30 päivää ennen laskettua aikaa. Sairaslomalle voipi jäädä aikaisemminkin...
no miten mä muistelen kaksosodottaja saa 2kk extraa,voi olla et oon väärässä,ei muista ennää :whistle: :/
sairaslomaha riippuu sun voinnista ja työstä mitä teet.
ite jäin sairaslomalle tai lääkäri kirjotti vaikken oikeestaa etes pyytänyt niin vk:lla 23 jotain..tätä ennenki olin aika paljon saikulla.
 
Kiitos teille vastauksistanne. Minäkin olen kyllä jostain lukenut tuosta extra 2 kk:sta, mutta täytynee kysellä esim. suoraan kelasta (tai jospas vaikka nlassakin tiedettäisiin jotain). Varmaan tuo sairasloma on ihan varteenotettava vaihtoehto, ettei tarvitse hehtomahan kanssa ihmetellä töissä jonnekin viikolle 36 saakka! Ja tämä vielä ensimmäinen raskauteni =)
 
Meillä äitiyspolin lääkäri sanoi, että yleensä tuplaodottaja jää sairaslomalle viimeistään viikolla 26. Riippuu tietenkin työn fyysisyydestä ym. Mutta harvemmin kukaan on töissä ihan virallisen äitiysloman alkuun asti.
 
Minä jäin juuri nyt rv 30 omasta toiveestani enkä lääkärin määräyksestä.
Lääkärien mielestä raskaus on edennyt niin hyvin, ettei heidän mielestään ollut tarvetta jäädä vielä. Oma tunne oli kuitenkin sellainen, etten enää jaksa ja halua riskeerata. Terveyskeskuslääkäri kirjoitti loman seuraavaan ultraan saakka. Katsotaan sitten laittaako Naistenklinikan lääkäri minut takaisin töihin kahdeksi viikoksi ennen äitiysloman alkamista.

juulia :wave:
 
mä jäin kesälomalle rv22 ja sitten sen jälkeen sairaslomalle. mua supisteli viikolta 18 asti aika paljon, ja itse kyllä sairaslomaa ehdotin... no hyvä niin kun vauvat syntyi keskosina rv33+. ei ole kyllä herkkua kotonakaan maata sängyssä 10 viikkoa, mutta kaiken kestää!
 
Minä jäin lopullisesti töistä pois tänään, rv 27+2 =) Saikkupaperissa syynä raskaudenajan väsymys ja huonovointisuus sekä kaksosraskaus.

Eka saikkujakso oli viikoilla 20-22 ja toinen jakso viikoilla 24-26, lähinnä supistusten vuoksi.

HooWee 27+2
 
Raskauden puolivälissä jo joskus rv 20 jälkeen maha oli semmoinen etten kestänyt istua selkäkivuitta; tukivaatetukset auttoivat vain pari viikkoa, sitten eivät enää nekään. Olin jo sopinut ottavani kaikki lomat putkeen ennen äitiysloman alkua ja niitten alkamiseen asti otin sitten sairaslomaa selän takia. Ja hyvä niin koska melkein saman tien lääkäri määräsi vuodelepoon loppuraskaudeksi!
 

Yhteistyössä