milloin kääntyy

Meillä kääntyi mahalta selälle kyllä noin 4½kk, mutta selältä mahalleen alkoi kääntymään vasta yli 5kk. Kyllä se siitä jossain välissä, kun on valmis. Kaverin vauva ei käänny vieläkään ja on jo 6 kk. Hakee kyllä, mutta ei käänny vielä.
 
Meillä alettiin kääntyä selältä vatsalleen 3kk:n iässä ja satunnaisesti on myös kääntynyt vatsalta selälleen, mutta selvästikin nuo ovat tainneet olla "vahinkoja", sillä tapahtuvat sen verran harvoin. Ja ikää nyt siis 4,5kk.
 
Meillä poika 6,5 kk ja kääntyy mahalta selälleen mutta ei oikeaoppisesti...kyljelleen on osannut kääntyä jo 2 kk iästä mutta kun ei mahallaan viihdy OLLENKAAN. Ei kai siis mikään ihme että muutamaa satunnaista kertaa lukuunottamatta ei ole mahalleen kääntynyt.
Joten älkää stressatko, te joilla ei vielä 5 kk iässäkään osata...meillä ei siis vielä 6,5 kk iässäkään.
 
meillä alettiin kääntyä vasta melkein 7kuisena,mutta nyt mennäänkin sitten lujaa kun ikää on 8kk

meillä poika lähte samantien kääntymään mahalleen ja siitä takasin..kummaltakin puolelta.
voihan olla että jotkut lapset kehittyy muulla saralla nopeammin tai oppivat helpommin.
Oon pitkään nauranu tota meidän jätkää kun se yrittää lähteä ryömimään,potkii taaksepäin eikäe tajua laittaa jalkoja pyllyn alle.
Tohottaa lattialla koivet suorina ja ihan jäykkänä ja raivostuu kun ei liiku :LOL:
 
Jep jep.. Tosiaan yksilöllistä. Meidän poika ei käänny vieläkään masulleen oma-aloitteisesti, vasta kun vähän jaloista auttaa alkuun. Ei siis itse edes yritä. Poika on 9kk. 8kk neuvola lääkärissä kysyin asiasta ja lääkäri totesi, ettei syytä huoleen, sillä liikkeelle lähtemisessä on tosi isoa vaihtelua ja kehitys on muuten aivan iänmukaista. Ryömimään oppi reilu 8kk. Ja nyt istuu jonkin aikaa, mutta ei itse nouse istumaan. Lähtee varmaan sit suoraan juoksemaan..! :LOL:
 

Yhteistyössä