milloin lisää lapsia?

poppeli
Nooh,minä henkilökohtasesti olen sitä mieltä,että lapset kannattee tehdä samaan syssyyn(jos vaan on mahdollista).
Niistä on sitten tietyssä iässä seuraa toisille..On kiva olla nuori äiti ja tehdä lapset nuorena,niin jaksaa paremmin...
Mulla 2 lasta ja 2 vuotta ikäeroa. Nyt ne leikkii jo keskenään =)
 
esikoinen nyt 1v9kk ja pikkukakkonen syntyy syksyllä. Ihan kiva tehdä lapset pienellä välillä, mut toisaalta, mulla ja mun isoveljellä on 10v ikäeroo, ja ollaan aina oltu todella läheiset. Isoveikka on suojellut kaikelta pahalta ;)
 
meillä poika synty 15.12-04 ja jo 7kk päästä odotin tyttöö joka synty 12.3-06 ja siittä taas 7kk niin sain tietää että odotan kolmatta joka syntyy 4.7-07,
kyllä se on sellanen sanonta niin kuin anoppi sannoo että kannattaa tehä nuorena yhteen syssyyn lapset niin niistä on sit seuraa toisilleen!
minä olen 23 ja mun mies 24.w
mutta kyllä tämän jälkee neljäs saa odottaa kunnes muut lapset ovat tarpeeks isoja eli esikoulu/koulu ijässä!
 
Meillä
Meillä kaksi lasta kahden vuoden välein. Kuopus täytti juuri vuoden, ja olen kolmannesta raskaana, sain tänään tietää :heart: Eli kolmannen kanssa on ikäeroa n. 1v.9kk. Olen samaa mieltä, peräkkäin kannattaa lapsia ainakin toivoa, pääsee vielä joskus itse työnteon makuun ja lapsista esimerkkiä toisilleen, plus että oppivat huolehtimaan toisistaan, pitämään toistensa puolia ja näyttämään tunteensa:)
 
Meillä ikäeroa 1v2kk ja on just hyvä =)
Halusin lapset nuorena ja pienellä ikäerolla että on sitten seuraa toisilleen.
Katsotaan nyt sitten jääkö meidän lapsi luku tähän vai vieläkö joskus, sanotaan muutaman vuoden päästä....
 
ennen esikkoa olin mieltä että lapset pienellä ikäerolla on raskasta mutta kannattavaa..... esikon syntymän jäi sen verran pahat arvet.... elialuksi en halunnut edes ajatella muuta kuin adoption mahdollisuutta lisälapsien hankintaan..... eli meille ei tullu lapsia pienellä ikäerolla.... nyt poika on 3v 4kk kun pikkukakkonen syntyy ja tää ainakin oli mun "mielen " arville" oikea paranemis aika eli en olisi voinut kuvitella pakottavani itseäni uudestaan raskaaksi koska loppuraskaus ja synnytys ja raskauden jälkeinen babyblues vei mut aikaste syvälle....
 
mä haluan ehdottomasti lapset pienellä ikäerolla, vähän tässä tosin venähti...
esikon ja kakkosen ikäero on päivälleen 11kk ja tuntuu hyvältä nyt, tää kolmas syntyy edellisten lasten ollessa 2½ ja 3½. mun puolesta olis saanu tulla aikasemminki mut eipä ollu ajankohta otollinen ennen ku nyt.
 
Meillä poika on nyt 3v6kk ja toinen on nyt tulossa rv:lla 26+0. Minusta meille sopiva ikäero. :) Oli edellisessä raskaudessa paha raskausmyrkytys ja en pienemmällä aikavälillä olisi ollut valmis seuraavaan raskauteen. Kun vaarana on tässäkin että vauva syntyy keskosena. Mut onnex ollaan jo näinkin pitkällä ja ei vielä mitään oireita! :) <br><br>
 
Tyttö oli 8kk kun odotin seuraavaa, mutta se meni kesken. Sitä keskenmenoa sitten hoidettiin puoli vuotta, oli lääkkeellistä kohdun tyhjennystä, tulehdusta, kirurgista kaavintaa....
Ihan heti ei sitten tehnyt mieli yrittää, vaikka olin haikaillut mahd. pientä ikäeroa.
Nyt tyttö täytti marraskuussa 3v. ja pikkusiskon laskettu aika olis viikon päästä, eli se vähän reilu 3v. tulee ikäeroa.
 
Meillä on kolme poikaa,ensimmäisen ja toisen pojan ikäeroksi tuli 1v3kk ja toisen ja kolmannen ikäeroksi reilumpi eli 2v 7kk.

Nyt pojat 5v,toinen kohta 4v ja pienin reilu 1v.
Alkujaan suunnittelin,kun olin parikymppinen että tahdon saada ensimmäisen lapsen pian ja sainkin heti...ja toisen sitten joskus hamassa tulevaisuudessa esim.10vuoden päästä........luonto päätti muuttaa mun mieltäni...ekan pojan ollessa 5-6kk pantiin alulle jo toista toivottua vauvaa..

Sen jälkeen mietittiin että nyt riittää meidän lapset....no mieli kummasti muuttuu ja kun on krooninen vauvakuume toisin sanoen voi tulkita tunteet että on luotu äidiksi...niin tulihan se kolmaskin lapsi sieltä,ja voin sanoa että kun kolmas syntyi on kaikki ollut sen kanssa helpompaa,se on kasvanut tuossa jaloissa pyöriessä,aikaa on sille riittänyt hyvin,mutta musta tuntuu että mitä enemmän lapsia sitä helpommin kaikki sujuu.
isot pojat leikkii ja tappelee hyvin keskenään...

Tosin ekan ja tokan pojan ikäero oli aika pieni silloin koin sen vauva ajan aika raskaaksi........mutta nyt taas oisin valmis uudestaan äidiksi,tosin ollaan sovittu että on mullekin parempi edes piipahtaa välillä työelämässä niin tuntuu taas mukavammalta olla kotona lasten kaa...toivottavasti niitä vauvoja vielä joskus siunaantuu lisää =)

Ja se kuinka pärjää lasten kaa joilla on pieni ikäero on kiinni ihan itsestä ja asenteesta,ottaa iisisti niin kyllä se sujuu,ei turhaa hermoilua ja minkään ei tarvitse olla täydellistä,tsemppiä ja kaikille vauvaonnea!
 
Meidän lapsosilla on vuosi ja 3kk ikäeroa että ei kovin paljoa ja voin sanoa että äitillä on kyllä kokopäiväinen työ ja välillä iltaisin melkein kaadun sänkyyn kun mieheni on vielä rakentamassa jokapäivä uutta taloamme ja vko loput mutta mikä olisi ihanampaa kuin omat pikku palleroisemme ja hyvin ainakin aika kuluu kun vielä pitää huushollia siistinä ja muut kotityöt mutta lasten rytmien mukaan meillä elellään ja pitkä pinnainen olen joten lepposasti vaan ja rakkaudella.Varmasti joskus kymmenen vuoden kuluttua ikävöin näitä aikoja joita sitten haikeana muistelen kun lapset ovat jo isompia :heart: ja nyt nuorempi on vasta muutaman kuukauden ja vanhempi puolitoista vuotias mutta jo vuoden kuluttua he ovat parhaat leikki kaverit =)
 
moikka! mun esikoinen täyttää heinäkuussa 6v. Tokan pitäisi syntyä päivää myöhemmin. Minusta tämä ikäero on aika hyvä koska voin jutella pojan kanssa siitä että hanestä tulee isoveli. hän muutenkin tykkää pienistä lapsista kun tuttaville on syntynyt. Haluaa hirveesti hoivata pientä vauvaa.

inusta on myös hyvä kun on saanut rauhassa seurata esikoisen kasvua. Nyt kun hän menee syksyllä esikouluun niin minulle jää kuitenkin sitä uksin aikaa sille pikkuiselle taaperolle kun toinen on eskarissa.

Jotkut kyllä sanoo että niille tulee hirvee ikäero mutta en usko että se haittaa
Pojalla on kuitenkin niin monta leikkikaveria pihalla jonka kanssa hän voi leikkiä jos aika tulee pitkäksi.
 
TuhmaHauva harmaana
Meidän poika on nyt 5kk ja varmaankin aletaan toista tässä nyt yrittämään (perjantaina alkaisi ehkäisypillerien syönti mutta taidetaan jättää pois). Tahdotaan lapset nuorina ja "samaan syssyyn", niistä on toivottavasti sitten seuraa toisilleen :)
 
Meillä ikäeroa on 1v ja 2vkoa.

Nuorempi on nyt reilut 4kk ja täytyy sanoa että tätä ikäeroa en vaihtaisi mihinkään! Ekat reilu 2kk oli aika rankkaa kun pienempi heräsi tunnin välein syömään.
Nyt on todella helppoa, ihan itsekin olen ihmetellyt :)

Mulle ihan yksi lysti muiden ikäerot, meille tämä on paras ratkaisu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 14:51 poppeli kirjoitti:
Nooh,minä henkilökohtasesti olen sitä mieltä,että lapset kannattee tehdä samaan syssyyn(jos vaan on mahdollista).
Täysin samaa mieltä! =)
Meillä kaksospojat 2v2kk ja tyttö 11kk. Saa ehkä vähän enemmän tehdä töitä alussa, mutta helpotti aika pian. Nyt pystyy tekemään ruoat ym. "rauhassa", kun pojat leikkivät siskon kanssa.
Kun lapset saa pienillä ikäeroilla, jää myöhemmin itselle ja miehelle omaa aikaa, eikä olla vielä kauhean vanhoja, esim. harrastusvaihtoehtoja on enemmän =) =)
 

Yhteistyössä