Milloin olette tunteneet sikiön liikkeet ns.selvinä potkuina?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
Mä tunsin 19+ ekan selvän potkun, sitä ennen ei mitään havaintoa liikkeistä. Kyllä se oli sellanen potkija tyyppi, juurikaan en muista sen näpertäneen siellä mahassa. Joko potki tai heilui koko poika sinne tänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on istukka eessä ja taaksepäin kallistunut kohtu. Vaikuttaako se liikkeisiin vielä näillä viikoilla?
Voi vaikuttaa. Ja toiset vauvat ovat rauhallisempia, silti kaikki ok. Mulla tossa vaiheessa kyllä tuntu jokapäivä reippaasti vaikka keno kohtu ja istukka edessä.
 
amma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on istukka eessä ja taaksepäin kallistunut kohtu. Vaikuttaako se liikkeisiin vielä näillä viikoilla?
siis millä viikoilla?

oli aikanaan tasan 18 viikolla kun ensimmäiset kunnon potkut tuntui. nyt sit jo vähän pidemmällä ja potkii ja liikkuu pitkin päivää vielä hetken ennen kun ei enää mahdu heittään sitä volttia...
 
Mä aina huomasin kun vauva oli kääntyneenä naama taaksepäin. Silloin ei liikkeet tuntuneet kunnolla edes ihan lopussa. Kävin tarkistuttamassa tilanteen vielä 40+ kun liikkeitä ei tuntunut tunnissa kun 3.

Jos sua kovasti huolestuttaa, niin soittele ihmeessä neuvolaan tai tee ensin itse liikelaskenta. N. 10 selvää erillistä liikettä tulisi tunnissa tulla, jos ei tule niin laske vielä toinen tunti. Jos ei silloinkaan niin sitten yhteys äitipolille. Musta on parempi tarkistaa vauvan vointi kun omassa mielessään pähkäillä ja huolestua.
 
ap
Mulle neuvolassa sanottu että ei kannata vielä alkaa laskemaan liikkeitä, vasta 30+viikolla aikasintaan.. Kaipa mä tän pän päivän kattelen ja sit soittelen äippäpolille jos vielä illalla kovi hiljasta..
 
Esikoisesta tunsin ekat hipsiäiset rv16, mutta selkeitä potkuja vasta n.rv20 ehkä vähän jälkeenkin. Vasta tuolloin rv20 tienoolla tunsin montakertaa joka päivä, mutta iltapainotteisesti.

Tässä kakkosessa ekat hipsiäiset taas tuntui aiemmin rv14 ja siitä tasaisesti voimistui ja kunnon potkut tuntui rv17 pintaan ja on siitä jatkanut kovenemistaan. Ja jälleen enemmän iltavoittoista.

Jostain opuksesta luin, että jos äiti käy töissä tai liikkuu muuten päivänaikana runsaasti niin vauva lepäilee tuon ajan. Vasta illalla, kun äiti TODELLA rauhoittuu, käy pitkälleen tai istuu oikein mukavasti sohvalle, niin vauva herää ja aloittaa.
Eli jos huolena on vain iltapainotteinen liikuskelu, niin voin itse ainakin lohduttaa, että yksi varsin eläväinen poika tuota systeemiä käyttänyt, on syntynyt ja toinen samaa aikataulua käyttävä todettu ainakin ultrissa terveeksi =)

Tänään siis rv21+6 toisessa raskaudessa
 
unikuu108
joo.mulla kans ei mahassa käytännössä liikuta päivisin mun ollessa liikkeellä.ehkä jotain varpaiden työntämistä kylkiluiden alle istuessa jne.. mut illalla sit möykärään. jotkut ovat liikkuvaisempia jotkut vaan venyttelee..
jos liikkuu niin sit ei hätää.
 
ana
Muistaakseni viikolla 19 tuli mahalla maatessa eka selvä potkusarja. Mutta vielä monen viikon ajan sen jälkeen liikkeet tuntuivat aika harvoin, ja välillä meni monta päivää ettei tuntunut mitään.

Oikeastaan nytkin tuntuu harvemmin selkeitä potkuja, muljuamista enemmänkin. Rv 29. Sit kun tulee potku niin oikein säpsähdän ja joskus kiljaisen :D :D
 

Yhteistyössä