milloin on kuumetta?

Ihan mielenkiinnosta utelen, että paljon teidän mielestä pitää olla asteita kuumemittarissa että voi todeta että on kuumetta?

Toisessa ketjussa sanottiin ettei 37.2 astetta riitä kuumeen määritelmään.
 
nojoo
Mulla normaali ruumiinlämpö kainalomittarilla on n. 35. Jos mulla on kova flunssa, saattaa lämpöä olla 36,5. Ja olen siis jo tosi sairas.

Kerran mulla oli kuumetta 37.5. Se oli keuhkokuume.

Että taitaa olla yksilöllistä tuokin homma.
 
mä en pääse sängystä ylös yli 37,4 kuumeessa. Viime talvena oli 39,2 ja makasin vaan sohvalla enkä voinut ees kääntää päätä kun särki silmiin ja päähän niin kovaa.

Ukko taas ei ole millänsäkään 38,5 asteessa, joten hirmu yksilöllistä tuo on
 
mettä mätäs kutsuu
Mun mielestä se on aika yksilöllistä. En todellakaan lähde minnekään jos mulla on edes 37,0. Mä olen jo silloin aivan muumioitunut sängynpohjaan kiinni.
 
"Akuliina"
Niin yksilöllistä. Mulla norm. lämpö 36.6. mutta vasta yli 38 asteen lämpö alkaa väsyttää. Tällä hetkellä kuumemittari näyttää 39.6 ja olo aika väsynyt ja kipeä. Aamulla kuumetta suunnilleen saman verran, kun vein lapsen päiväkotiin rattailla (1.5 km). Sohva kutsui sen jreissun jälkeen.
 
Meillä lapselta mittasin tänään kuumeen iltapäivällä ku tuntu lämpimältä ja oli vähän nuupea 37.2 oli mittarissa. illalla sitten oli jo ihan sohvalla makoilu kunnossa mittarissa oli 37.5.

Aamulla sattumoisin mittasin lapselta kuumeen ku mulla oli fiilis, että saattaa tulla kipeäksi. Silloin mittari näytti 35,6 Tämä on ihan normi lämpö tälle meidän 3v lapselle. Isänsä ja veljensä ovat kans matalalämpöisiä.
 

Yhteistyössä