Milloin pakkasit sairaalakassin ja mitä sinne pakkasit?

  • Viestiketjun aloittaja typsytäti
  • Ensimmäinen viesti
typsytäti
Muuten vaan kysyn, kiva kuulla mitä muut pakkaa ja kuinka ajoissa. :)

Esikoisesta pakkasin joskus rv 35-36, oli kiva ostella uudet pesuaineet ja sen sellaset itelleen ja vauvalle jotkut nätit kotiutumisvaatteet. :) Ostin myös uusia meikkejä kassiin, jotka otin käyttöön vasta sairaalassa (eli sain niistä kotiinkin lähes uudet tuotteet, kun vauvan kanssa ei ihan heti mihinkään shoppaileen oo varmasti kukaan lähdössä). Kirjoja tms. en viimeksi pakannut, ehkä tällä kerralla voisin jättää jotain lehtiä lukematta ja ottaakin ne mukaan sairaalaan.

Nyt on vasta rv 31 eli tuskinpa ainakaan kuukauteen vielä olen pakkaamassa. :)
 
Pakkasin aamulla kun lapsivedet meni. Mä en jaksa käsittää, että minkä ihmeen takia sen kassin tarvii olla odottamassa jossain nurkassa kuukausitolkulla? Mukaan ei kuitenkaan tarvitse kuin pesuaineet, meikit yms henkilökohtaiset tuotteet. Vauvalle voi vaikka mies tuoda tullessaan vaatteet.
 
vieras
Jos mä nyt lähtisin synnyttämään (en oo kyl raskaana..) ni pakkaisin laukkuun

-hammasharjan+tahnan
-omia pikkareita
-nannia ja tuttipullon!!! Ton mä päätin noitten kolmen lapsen jälkeen, et jo se on piru kun sairaalassa NIIN nihkeesti annetaan lisämaitoa, aina sai käydä ruikuttamassa ja silti oli tosi vaikeeta. Ja ei auttanu ees toisen ja kolmannen lapsen kaa, kun sanoi että mulla nousi edellisestä maito vasta neljäntenä päivänä ja sitä ennen ei herunut ku tipoittain. Joten vauva tietenkin huus, kun ei saanu mitään :( Siks mä ottaisin vauvalle omat eväät mukaan, jos neljäs vielä tulis. Prkle. OIKEESTi.
 
finaali
Yöllä lapsivesien menon jälkeen ja sairaalaan lähtiessä. Olin kyllä laittanut itselleni lapun mitä mukaan tulee muistaa ottaa. Lappu oli ihan hyvä olla, koska olin ihan pihalla silloin yöllä. Vaikka olin toista lasta menossa hakemaan, niin jotenkin se oli niin "jännää". Kaikki tarvittava saatiin mukaan, joskin jouduin lähtemään sairaalaan miehen olohousuissa kun illalla olin pessyt kaikki kolme vaatekertaa jotka mulle raskauden loppuvaiheessa mahtui päälle... Ne sitten roikkuin märkänä narulla.
 
Santtu
En pakannut, kun en ehtinyt. Olin asennoitunut että syntyy joskus la:n jälkeen mutta syntyikin rv36+5. Mukanani laitokselle mennessä oli: kalenteri, huulirasva, kännykkä, lompakko ja äitiyskortti.
 
Pakkasin ainakin sataan kertaan sairaalakassin, koska aina sinne eksyi jotain uutta ja jonkin asian koin turhaksi :) Kuukautta ennen laskettua aikaa kassi oli valmis, ja eiköhän se sitten kotiin jäännyt kun laitokselle menin 11pv lasketun ajan jälkeen kiireessä yöllä :heart: Onneksi sain kassin seuraavana päivänä (synnytys oli silloin vielä vauhdissa, mutta äitini kävi hakemassa sen) joten kun vauva sitten tuli puolentoista vuorokauden jälkeen maailmaan, oli kassi taas matkassa! Ja tietysti olin pakannut sinne ihan turhiakin tavaroita ja unohtanut tiettyjä tärkeitä (vinkki, kannattaa pakata omia olovaatteita mukaan, sillä sairaalakuteet eivät todellakaan ole mukavia pitää, paitsi ehkä ekan päivän voi olla viisasta.. JA liivinsuojuksia pakkaa ehdottomasti!)
 
sara
No kun esikoisesta meni vedet kotona niin kyllä sen verran alkoi jännittää siinä vaiheessa, ettei pakkaamisesta olis varmaan tullut mitään. Oli helppo vaan pukea ja ottaa valmiiksi pakattu kassi mukaan. Kyllähän mies toi sitten vielä täydennyksiä, mutta suurinpiirtein kaikki tarvittava oli mukan. Tärkeimpiä juttuja oli varmaan esim. imetysliivit ja liivinsuojukset.
 
juu
pakkasin pari kuukautta ennen laskettua aikaa, koska oli niin kiva fiilistellä ja suunnitella sairaala-aikaa. googlettelin sairaalakassia kun mietin mitä mä tarviin, tee säkin niin. listoja löytyy paljon.
 
vieras
Siis mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä sairaalakassin pakkaamista. 5 lasta on ja en koskaan ole pakannut mitään sairaalakassia. Mies on aina tuonu mitä olen pyytänyt. On riittänyt äitiyskortti, kamera, puhelin, lompakko.
 
Peppilotta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mä nyt lähtisin synnyttämään (en oo kyl raskaana..) ni pakkaisin laukkuun

-hammasharjan+tahnan
-omia pikkareita
-nannia ja tuttipullon!!! Ton mä päätin noitten kolmen lapsen jälkeen, et jo se on piru kun sairaalassa NIIN nihkeesti annetaan lisämaitoa, aina sai käydä ruikuttamassa ja silti oli tosi vaikeeta. Ja ei auttanu ees toisen ja kolmannen lapsen kaa, kun sanoi että mulla nousi edellisestä maito vasta neljäntenä päivänä ja sitä ennen ei herunut ku tipoittain. Joten vauva tietenkin huus, kun ei saanu mitään :( Siks mä ottaisin vauvalle omat eväät mukaan, jos neljäs vielä tulis. Prkle. OIKEESTi.
1,5 vuotta sitten esikoisen kans joo sai nihkeesti sairaalassa lisämaitoa. kuopuksen kanssa kuukausi sitten asenne oli täysin muuttunut, kyselivät koko ajan josko haluttiin lisää maitoa. näin taysissa.
 
Esikoisesta taisin pakata hyvissä ajoin. Nyt rv40 enkä ole pakannut. Ostin kyllä uudet pesuaineet itselleni ja laitoin valmiiksi pesupussiin, mut siinä kaikki. Meillä on lyhyt matka sairaalaan ja mies kuitenkin päivittäin siellä tulee käymään, niin tuo sitten tullessaan mitä tarvitsee.
 
Esikoisen kanssa pakkasin jo ties kuinka kauan ennen laskettua aikaa, ettei vaan tule kiire lähtö ja jää tavarat pakkaamatta. Meillä oli sitten sairaalaan mennessä semmonen iso lätkäkassin tyylinen kassi, johon oli pakattu kotiintulo-vaatteet itselle ja vauvalle, omat hygieniatarvikkeet, meikit, eväitä, lukemista, kännykän laturi, rahaa ja kela-kortti. Mukana oli myös pyyhe ja terveyssiteitä, kun en tiennyt saako sairaalasta niitä. En ollut ennen ollut sairaalassa enkä tiennyt saako sieltä pyyhettäkään talon puolesta. No sai sieltä eikä omalle ollut tarvetta. Moni muukin tavara jäi käyttämättä, esim. meikkejä ei tarvinnut. Raskaan synnytyksen jälkeen ei tullut mieleenkään että jaksaisin meikata.
Se kassi ei mahtunut huoneen kaappiinkaan kuin pystyyn että olikohan pikkusen liikaa tavaraa mukana...

Toiseen synnytykseen lähdin pienemmällä repulla, johon laitoin vaan ne tavarat, joita tiesin edellisen kokemuksen perusteella tarvitsevani. Vauvan ja omat kotiintulo-vaatteet pakkasin erikseen ja mies toi ne sitten sairaalaan myöhemmin. Mitä niitä sinne heti raahaamaan.
 
Olen rv. 32+3 ja aloitin pakkaamisen edellispäivänä mieheni kanssa. Esikko synyi rv 36,keskimmäinen 38 ja kuopus melkein 33. Siksi siis näin ajoissa pakkkaamme.. Eihän tämä vauva niin ajoissa synny, kuin edelliset.. Tällä asenteella kuopuksen kanssa tyksiin rv 33 mukana känny, kamera,neuvolakortti ja rahapussi.. Kassissa siis tällä hetkellä:
muutama "hömppä"kirja
olovaattet( ohuet collegehousut ja pari paitaa)
imetysrintsikat ja suojukset
parit pikkarit
vauvalle ja äidille kotiutumisvaattet
hammasvehkeet
vauvakirja.. jne.
.. ensimäisellä ja toisella kerralla mukana oli suklaata (jotain fazerin sinistä kait) ja rusinoita.
Mukaan on myös hyvä varata siteitä "jälkivuotoa" varten.. Meillä oli ekalla ja tokalla kerralla kaikki tarvittava...

VT ja masun asukki 32+3
 
oo
Eilen pakkasin osan tavaroista, ihan siltä varalta, että olemme tekemässä esikoista, ja olkoonkin tilanne muutoin miten hyvänsä, mutta on ainakin ne valmiina.

Isoon olkalaukkuun pakkasin liivinsuojia, hygieniatuotepussin (hammastahna ja -harja, kampa, rasvaa ym.), lisäksi otan meikkipussin varmuuden vuoksi mukaan. Varapikkuhousuja, sukkia muutamat. Aion vielä lisätä oloasun sekä oman aamutakin. Imetysliivit vielä ostamatta, täytynee hommata. Kamera, kännykkä ja muuta sellaista lähtee sitten kyytiin kun aika on. Ja toki neuvolakortti ja käteistä, kortteja en ota mukaan. Lisäksi ehkä pillimehua tms. Mutta eiköhän niitäkin saa kanttiinista, jos en minä itse voi hakea, niin mies hakee.

Vauvan kassiin pakkasin tulovaatteita (erilaisia, säästä kun ei tiedä yhtään), kosteuspyyhkeitä, harson, vaippoja sekä vaihtoalustan (pitkä matka sairaalasta kotiin). Aviomies tuo sen sitten kaukalon kanssa kun tulee noutamaan.
 
ap
Mulla oli esikoisestakin imetysliivit ja suojukset mukana, tällä kertaa suojia otan varmaan vähän reilummin. Hyvä vinkki oli tuo korvike ja tuttipullo varalle!

Olen myös ajatellut ottaa mp3 mukaan, viimeksi mulla oli iso pino levyjä, mutta yhtäkään ei tullut kuunneltua synnytyksessä. Olen kamala kotihiiri ja ikävöin takuulla heti, joten joku tuttu kiva musiikki voisi helpottaa koti-ikävää.


Mun oma "vinkki" olis ottaa iso käsipeili mukaan, ihan senkin takia, että jos tykkää laittaa kasvorasvoja tai meikata, niin sen pystyy helpommin tekemään omassa rauhassaan.

JA VOI SALAA VILKAISTA ALAPÄÄTÄÄN, jos uskaltaa...!!! :D
 
m
nyt rv 37+0 enkä oo vielä kassia pakannu, kahdesta aikaisemmastakin pakkasin vasta lapsiveden mentyä.. nyt mukaan tulee omia alkkareita, imetysliivit, siteitä, liivinsuojia, hygienia välineet (shampoo, hoito, dödö yms...) suoristusrauta.. vaatteita itelle-> jotain lökkäreitä ja t-paitaa.. jotain lukemista varmaan heitän kans kassiin ja aina on mukana ollu luumuja =) osastolla saa mehua ja muuta purtavaa kyllä... mies saa tuoda kaukaloon valmiiksi pakatut vauvanvaatteet, kun tulee meitä hakeen...
 

Yhteistyössä