milloin pelejä?

Mitä mieltä olette: milloin lapsille kannattaa ostaa tietokonepelejä/dvd kids-juttuja sun muita? Meillä poju 2v ja mies olisi jo ostamassa dvd peliä joululahjaksi. Omasta mielestäni ehtisi kyllä myöhemminkin totuttaa lapsen pelien maailmaan...
 
Ei kantsi vielä, uskon, ettei 2v. osaa pelata. Käykää kokeilemassa netissä lastenpelejä esim. teletappien ja Puuha Peten virallisilla sivuilla (valitettavasti englanniksi) olevia pelejä. Meidän neiti 2v5kk ja ollaan käyty "pelailemassa" ja se on lähinnä sitä, että mä pelaan ja tyttö katsoo. Oon muutenkin kyllä sitä mieltä, ettei kaks vuotiaitten kannata kauheasti pelailla.
 
No ei 2-vuotias osaa vielä pelata, jos sitä kysyt. Mutta meillä kyllä on 2-vuotiaalla Muumipeli jo, kun tuli kirjakerhon paketissa. Se on ihan suosikki! Äiti tai isi saa hoitaa hiiren käytön, mutta isaa sanoa mitä kuuluu tehdä. :whistle:

 
Eikös kaikenlainen media (TV, videot ja tietokone- ja konsolipelit) ole hyvä pitää mahdollisimman pitkään poissa lapsen arjesta. En minä ainakaan menisi sellaista ostamaan ennen kuin itse ymmärtää pyytää ja haluta.
 
tantsu80
meijän 2½v opettelee vasta pelaamaan lautapelejä.. muisti-ja lottopelejä.. On isänsä kanssa pelannu just netissä puuha-peteä,mutta kyllä siinä enempi iskä pelaa kuin poika.. Enkä halua lasteni oppivan viettämään aikaansa pienestä pitäen telkkarin ja tietsikan ääressä..
 

Yhteistyössä