Milloin pois pinnasängystä???

Koska ootte siirtyneet tavalliseen sänkyyn??? Mun lapsella on kova kiipeily into ja pelkään koska tulee pinnasängystä itse pois :( Nostaa jalkaa kovin ja kiskoo käsillä itseään ylös sängystä... Lapsi vasta 10 kk...
 
ire
tytöiltä olen vaihtanu just ton takia puolivuotiaana jatkettavaan sänkyyn joka ollu mun sängyn vieres ja toisella puolella laita...ja sit opettanu miten tullaan pylly eellä sängystä alas. ja nuorin on nyt jo matkasängyssä josta ei hevil pääse yli...laitettiin vain levy pohjaksi ja patja pinnasängyst'ä siihen...turvallisempaa!ja niin korkee ettei pääse hetkeen pois....tai sit irroita pari pinnaa et lapsi pääsee turvallisesti sängystä itse alas ja jos teet lisää lapsia sit vaan uuden vaavin kans laitat sen reikäkohdan seinää vastaan niin reiästä ei ole ongelmia
 
ire
muuten matkasänkyjä on nykyisin niin söpöjä niinkuin se prisman viidakkokuvioinnilla tavallisissa pinnasängyissä ei mitään tollaista loppupeleissä aika tylsännäköisiä...jos ei sit ite maalaa niihin jotain...
 
Vaihda ennen ku tippuu, jos kerran yrittää kiivetä. Meillä esikoinen nukku pinnasängyssä 2½v asti, eikä koskaan edes yrittäny tulla sieltä ite pois. Sitt piti ostaa "isojen tyttöjen sänky", ku pikkusisko synty. Ko. pikkusisko on nyt tasan 1v ja täytyy pikana hommata sille oikee sänky, ku on alkanu yrittää pois pinnarista. Vielä ei onneks pituus riitä siihen, ett sais jalan reunalle...
 
Esikoinen aikanaan 1 v 1 kk ja kuopus viime viikolla 1 v 2 kk iässä. Kiipeily alkoi kiinnostaa. Molemmat ovat tässä iässä myös osanneet jo kunnolla tulla sängystä jalat edellä alas, joten emme nähneet syytä pitää enää pinniksessä.
 
Meillä nukkuu 2v 4kk edelleen, ei ole yrittänyt pois! Mykkyrässä nukkuu, hyvin sopii. ennen joulua kuitenkin muutos tapahtuu, nyt on hyvä kun muita nukutettavia 1-2/pv niin ei tartte ku tyttö nakata sänkyyn ja alkaa nukkua.
Siksikin oikeastaan vielä pinniksessä.

Unikaverinakin on mopo tms :whistle: Muuta ei sängyssä saa olla (pehmeät unikamut,peitto,unirätti jne)
Kaks edellistä on muuttaneet isoon sänkyyn reilusti alle 2v, eivätkä hekään yrittäneet kavuta mihkään. Tyttö on pisin lapsista.
 
Meilläkin olen miettinyt, josko tämän kolmannen jo laittaisin jatkettavaan sänkyyn.. (1,4v)

OIkeastaan olen siirtänyt ajatusta sen takia, että jospa poitsu heräileekin itsekseen, eikä herätäkkään mua???? Olen sen verran sikeäuninen itse, että vaatii kunnon "karjaisun" jotta herään... :ashamed:

Minkälaisia kokemuksia teillä on, lähteekö kersat aamulla itsekseen haahuilemaan? :p

Kaksi aiempaa olen siirtänyt muistaakseni noin vuoden iässä ja ihan ok on mennyt. Tosin yhtenä aamuyönä esikoinen löytyi oman huoneensa maton päältä nukkumasta, maton kuvio poskessa siirsin takaisin sänkyynsä nukkumaan... :heart:
 
Meillä siirryttiin jatkettavaan 1v6kk iässä. Alkuun nukahti sinne hienosti itsekseen, mutta sit alko rumba joka jatkuu välillä vieläkin. Tulee väliin sängystä sata kertaa lällättelemään oven rakoon tai muuten vaan hiipparoi keskellä yötä. :/ Loppupeleissä kuitenkin hyvin meillä on mennyt, kaippa tuollainen kuuluu asiaan.
 
Minä jatkoin pinniksen isoksi nin 2v2kk. Lapsi olisi mahtunut nukkumaan pinniksessä ihan hyvin vieläkin, ainoastaan toi isompi peitto olisi ollut huono siihen. Otin pinnasängystä (stokken) noi etulevyn pois paria kuukautta aikaisemmin. Nyt myös vanhemmat pystyy paremmin kurkkimaan sänkyyn lattialla ollessaan, kun kulku on isompi. Sängyssä siis on yhä pinnat, vaikka kulku onkin leveä ja sänky 165cm pitkä....
 
Meillä esikoinen nukku pinnasängyssä 1v4kk asti, sillon syntyi pikkusisko joka sai sen sängyn. Sit siirrettiin esikoinen matkasänkyyn, missä on toinen pää avattava. Odottaa aina että avaan aukon, että pääsee sängystä pois. Yritti muutaman kerran kiivetä, mutta tosi nopeasti vaihe meni ohi. Nyt esikoinen 1v10kk ja edelleen nukkuu matkasängyssä. Joululahjaks/2v lahjaks olis tarkoitus saada uusi sänky.
 
Meillä tyttö 1v 3kk on vielä pinnasängyssä ja toivottavasti vielä pitkään. Joka paikassa muualla kiipeää, muttei vielä ole koittanut pinnasängystä pois. Joskus kun aamulla nukkuu meidän välissä, likka lähtee yksin tutkimaan kämppää, ja niin hiljaa ettei siihen herää. Heräsin yksi aamu kauheaan kolinaan, joka tuli keittiöstä, neiti tyhjensi kaappeja! Pelottaa että likka putoaa jostain näillä aamuisilla tutkimusretkilään, joten pinnasängyssä on ja pysyy.
 
Meillä tyttö melkein 1v3kk ja nukkuu pinniksessä omassa huoneessaan. Ei ole mitään hinkua yrittää itse pois sängystä, joten nukkukoot pinniksessä niin kauan kuin viihtyy. On vielä niin lyhytkin, ettei pääse tavallisesta sängystä turvallisesti alaskaan.

 

Yhteistyössä