milloin taaperon kanssa parturiin/kampaajalle ?

Minkä ikäisenä olette istuttaneet parturintuoliin ja miten eka kerta meni ?

Mun kaveri vei poikaa 1v1kk ja oli ollut kuin viilipytty kun parturi ajeli sillä trimmerillä vai mikä se on.
Mietin vain että meillä ei kyllä 1v2kk vielä ole "parturikypsä".
Ite sitten vaan leikkelen silloin tällöin, mutta eihän siitä niin siistiä saa kun ammatti-ihmisen käsittelyssä.
 
Meillä mies leikkasi esikoisen tukkaa aina kotona ja joka kerta jäppinen nosti ihan hirmu metelin ja äläkän. Joten kokeilimme parturin tuolia jos se sujuisi paremmin. Siellä poika ei huutanut eikä melskannut läheskään niin paljoa ekalla kerralla. Toinen kerta sujui sitten jo ihan ok. Ja tämä tapahtui vasta ihan hiljattain...jäppinen on siis JO 3v 3kk. :wave:
 
Tosin en enään niitä hommia tee, mutta joskus paljonkin töissä leikellyt pikkulasten hiuksia. Siellä minä konttasin lattialla, huijasin leluilla ja tein vaikka mitä ja aina sain kuitenkin leikattua. Koskaan ei ollu pikku asiakasta joka olis itkeny. Sellaisen huomion vain tein, että joskus äidit olivat puhuneet liikaa etukäteen lapselle tuosta parturituolista, saksista yms yms. ja sitten lapsi yleensä jännitti tuota tilannetta ihan turhaan. Eli kannattaa jättää se selostaminen sille kampaaja tädille/sedälle. Jos on kampaaja joka tulee toimeen lasten kanssa niin se osaa yleensä asiansa hyvin :) Tosin on niitäkin jotka eivät osaa olla pikkulasten kanssa.
Kannattaa vaan rohkeasti viedä niitä pieniäkin parturiin niin tottuvat.
 
Meidän neiti 1v7kk kävi juuri viime viikolla oikein kampaajalla. Ihan hyvin meni, vaikka onkin vauhdikas tapaus. Selitin hänelle koko ajan tilannetta ja kehuin miten hieno tulee. Nyt on ihana lyhyt polkkatukka! Muut lapset (3) ovat päässeet kampaajan tuoliin jo n.1v:nä, mutta tämä nuorin on niin vilkas, että odotettiin tähän asti. Yksi noista isommista oli sellainen että itki ekat kerran kun leikattiin, muut ovat tyytyväisinä katsoneet peilistä miten hieno tulee =)
 
Minä mietin mennäkkö tytön 2v synttäreiden kunniaksi parturiin. Itse leikattu etutukkaa, kerran takaa, aika avantgardea tuo meidän leikkuujälki. :D Kotona antaa leikata kyllä nätisti, ehkä myös parturissa? Paljonko suurinpiirtein maksaa taaperon leikkuuttaaminen? Tytöllä aika ohkanen tukka...
 
Me ollaan jo puoli vuotiaana oltu ekan kerran, kun oli pakko. POjalla niin paljon hiuksia ja todella paksut, ei mitään tavallista vauvan hiusta vaan oikean paksut ja karheat.

Esikoisella oli myös hiuksia, mutta ne olivat sen verran ohuet että saatiin niitä hyvin kotonakin saksittua ja lyhennettyä pois silmiltä, mutta tämän kuopuksen tukka on tosiaan sellaista että ajattelin antaa ammattilaisen hoitaa ne leikkaukset, sillä vähänkin vino leikkaus näkyis kyllä todella hyvin. Eka kerta silloin puolivuotiaana meni hyvin, mutta nyt kun oltiin kolmannen kerran ennen 1-vuotis päivää niin pojalla kyllä pää pyöri niin paljon, että partirilla varmaan hiki valui selkää pitkin... Pelkäsi vielä siis satuttavansa poikaa saksilla, kun toisen liikeet olivat niin arvaamattomia.

Mutta pakko se vaan oli taas leikata kun edestä tuli reilusti yli silmien ja takaa yli olkapäiden. No, nyt on siisti poika taas hetken aikaa =)
 
meijän esikoisen tukkaa leikattiin ekan kerran n 1v iässä ja nyt poju 1v7kk ja leikattu on monia keroja jo ku kasvaa niin älytöntä vauhtii. me ei kyl olla oltu parturis olleenkaan, siskoni opiskelee parturi-kampaajaksi, hän on leikannut aina. kaikki kerrat on menny hyvin paitsi viime kerta, ei antanu ollenkaa leikata. sit ku saatiin pojan huomio muualle ni sit saatiin leikattua.
 
Meillä pikkukakkosen hiuksia olen itse trimmerillä ajellut kotona jo alle 1 vuotiaasta. Kyllä se aika hyvin menee, vaikka välillä vähän hiukset kutittelee ja kiemurtelu alkaa.
Esikon hiukset ajeli eka kertaa parturityttö aika lailla 1v. Siellä oli vähän enemmän hälinää.
 
Meillä tyttö on 1v10kk kohtapuolin ja hiuksia on leikattu ensimmäisen kerran noin 1v:na.Neidin kummitäti on parturi-kampaaja,joten homma hoituu aina ongelmitta.Yleensä neidin hiuksia siistitään samalla kun itse käyn hoitamassa kuontaloa uuteen uskoon.
Eilen viimeiksi leikattiin hieman vajaa 10cm pois,lähti pitkät vauva kiharat pois kun olivat tosiaan semmosta hieman ohuempaa hiusta.
 
Paape
Meidän tyttö 1 v 5 kk oli tänään ensimmäistä kertaa "kampaajalla". Hiukset leikkasi kaverini, joka on hoitovapalla oleva kampaaja. Lapsi syöttötuoliin ja "kampaamoessu" päälle. Hienosti meni, tyttö istui nätisti ja mutusteli muutaman rusinan. Tuli hieno otsatukka :heart:
 
Me pidettiin tytöllä ihan lyhyttä tukkaa pari ekaa vuotta eli leikattiin koneella aina ihan lyhyeksi. Sitten parivuotiaana ruvettiin hiljalleen kasvattamaan ja itse aina tasoitin. Tyttö oli ensimmäistä kertaa kampaajalla viimekesänä, kun oli täyttänyt 3 vuotta. Leikattiin vähän enemmän latvoja pois, sellainen tosi suloinen polkkapituus. Nyt ollaan taas siitä pikkuhiljaa kasvateltu. Tosi hienosti meni eka kampaajareissu, tosin olihan tuo hiustenleikkuuseen jo tottunut. Poikaa ei tarttekaan varmaan parturiin viedä, kun hän saa pitää tota lyhyttä mallia. Kolmikuisena ajeltiin ekan kerran tukka ja tosi nätisti oli sylissä paikoillaan sen ajan, nyt ikää 8kk ja tukka leikattu jo moneen otteeseen. Istuu hienosti paikoillaan, kun käteen antaa jotain tutkittavaksi. =)
 
unikuu108
me ajaettiin pojan pää miehen hiustenleikkuukoneella vuoden ikäisenä. nyt kolme kuukautta myöhemmin on mahtava tiheä pehko. ajattelimme uusia tuossa parin kk päästä tempauksemme. tullee hyvä ja paksu tukka..
itse tapahtuma meni hyvin ilman mitään erikoisuuksia..
 

Yhteistyössä