Milloin "tekisit" toisen lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Poika nyt 1-vuotias. Äidillä opintoja jäljellä vielä vuosi, eikä halua laittaa ainakaan tänä vuonna lasta hoitoon. Isä alkoi ehdottelemaan toista tulokasta...Toisaalta hän voisi jäädä kotiin hoitamaan lasta, jos äiti menisi suorittamaan opinnot loppuun. Tiukkaa tulisi kyllä olemaan taloudellisesti, mutta ehkä sen vajaan vuoden kestäisi. Mitä sinä tekisit?
 
kaati
yrittäisin raskautta, jos mies tosiaan voisi jäädä kotiin. tai jos olisi muuta tukiverkostoa, edes joku jolle voisi antaa pariksi tunniksi lapsen hoitoon. saisin suoritettua opinnot loppuun.
 
näin
Ei niitä lapsia ihan noin vain tehdä. se saadaan jos ylempi taho niin päättää. Odottaisin kaikessa rauhassa että saisin opislelut ohi ja esikoinen kasvaisi vähän isommaksin.3v ( saa olla perheen "vauva" vielä hetken itse)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Ei niitä lapsia ihan noin vain tehdä. se saadaan jos ylempi taho niin päättää. Odottaisin kaikessa rauhassa että saisin opislelut ohi ja esikoinen kasvaisi vähän isommaksin.3v ( saa olla perheen "vauva" vielä hetken itse)
jotkut tekee ja jotkut ei. Mä oon tehny 3 niin että oon aina tullut heti raskaaksi kun jätin ehkäisyn.
 
Mä päätän kehostani
Kyllä sen sydän sanoo ei sitä tarvitse muilta kysellä. Sä tiedät sen itse sydämessäsi. Jos ei tunnu siltä niin lykkää vielä-sä päätät ei mies :)
 
No kun teillä jo yksi lapsi on ja noinkin pieni vielä niin minä tekisin niin jos en häntä hoitoon vielä haluaisi laittaa että jäisin hoitovapaalle. Kun lapsi täyttää 2v laittaisin hoitoon, suorittaisin opinnot pois, etsisin työpaikan ja miettisin sitten perheenlisäystä. Antaa esikoisen olla rauhassa vauva ja onhan se opiskelu raskasta jo yhdenkin lapsen kanssa ja kun kyse on vain vuodesta. Odotelkaa rauhassa sanon ma :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Ei niitä lapsia ihan noin vain tehdä. se saadaan jos ylempi taho niin päättää. Odottaisin kaikessa rauhassa että saisin opislelut ohi ja esikoinen kasvaisi vähän isommaksin.3v ( saa olla perheen "vauva" vielä hetken itse)
jotkut tekee ja jotkut ei. Mä oon tehny 3 niin että oon aina tullut heti raskaaksi kun jätin ehkäisyn.

Pointti tässäkin kai oli se että toiset uskoo siihen yläkerran ukkoon joka päättää kenelle lapsia suodaan ja koska ja jos sä oot tullu raskaaksi heti ni yläkerran ukko on päättäny sen sitte niin :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
No kun teillä jo yksi lapsi on ja noinkin pieni vielä niin minä tekisin niin jos en häntä hoitoon vielä haluaisi laittaa että jäisin hoitovapaalle. Kun lapsi täyttää 2v laittaisin hoitoon, suorittaisin opinnot pois, etsisin työpaikan ja miettisin sitten perheenlisäystä. Antaa esikoisen olla rauhassa vauva ja onhan se opiskelu raskasta jo yhdenkin lapsen kanssa ja kun kyse on vain vuodesta. Odotelkaa rauhassa sanon ma :)

Näin ollaankin vähän ajateltu, mutta nyt miehelle iskenyt vauvakuume ja vähän itsekin innostuin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
No kun teillä jo yksi lapsi on ja noinkin pieni vielä niin minä tekisin niin jos en häntä hoitoon vielä haluaisi laittaa että jäisin hoitovapaalle. Kun lapsi täyttää 2v laittaisin hoitoon, suorittaisin opinnot pois, etsisin työpaikan ja miettisin sitten perheenlisäystä. Antaa esikoisen olla rauhassa vauva ja onhan se opiskelu raskasta jo yhdenkin lapsen kanssa ja kun kyse on vain vuodesta. Odotelkaa rauhassa sanon ma :)

Näin ollaankin vähän ajateltu, mutta nyt miehelle iskenyt vauvakuume ja vähän itsekin innostuin :)
Ymmärrettävää =) ja teidän keskinäinen asiahan tuo on...mutta kyllä sen vauvakuumeen kanssakin pärjää vuoden taikka kaksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
No kun teillä jo yksi lapsi on ja noinkin pieni vielä niin minä tekisin niin jos en häntä hoitoon vielä haluaisi laittaa että jäisin hoitovapaalle. Kun lapsi täyttää 2v laittaisin hoitoon, suorittaisin opinnot pois, etsisin työpaikan ja miettisin sitten perheenlisäystä. Antaa esikoisen olla rauhassa vauva ja onhan se opiskelu raskasta jo yhdenkin lapsen kanssa ja kun kyse on vain vuodesta. Odotelkaa rauhassa sanon ma :)

Näin ollaankin vähän ajateltu, mutta nyt miehelle iskenyt vauvakuume ja vähän itsekin innostuin :)
Ymmärrettävää =) ja teidän keskinäinen asiahan tuo on...mutta kyllä sen vauvakuumeen kanssakin pärjää vuoden taikka kaksi.

Niin pärjääkin ja taitaakin olla järkevintä suorittaa koulu pois alta...Mielenkiinnosta vain kyselin, miten muut tekisivät, on hauskaa haaveilla!

 
Oma tilanne oli samankaltainen, tosin meillä päätös oli ihan yksimielinen jo esikoista odottaessa :p

Eka syntyi pitkällisen odottelun jälkeen niin että mulla oli koulu kesken, toiselle annettiin tilaisuus tulla melkein heti perään koska mitään takeita raskautumisesta ei ollut ja toivottiin pientä ikäeroa jos mahdollista. Toinen syntyi 1v4kk ikäerolla ja mä olin saanut koulun päätökseen (puuttui opinnäytetyö ja muutama pikkukurssi) 3kk ennen pienen syntymää. Kotona olen heidän kanssaan (ainakin) kunnes nuorempi on 2v vaikka taloudellisesti tiukkaa tekeekin. Ei olisi sydäntä laittaa noin pieniä hoitoon :)

En osaa sulle neuvoa kuin että tee kuten oma sydän sanoo. Voi olla että tärppiä joutuu odottelemaan, voi olla että onnistuu kerrasta. Lasten ohella opiskelu on haastavaa mutta ei mahdotonta, talouden saa yleensä järjestettyä jotenkin. Se on niin kovasti kiinni siitä mitä itse loppujenlopuksi haluaa :) Onnea valitsemallesi tielle joka tapauksessa :)
 

Yhteistyössä