Milloin tuulettumaan taas?

Mä olen molempien lasten kanssa lähteny ristiäisistä bilettää ja ei kuule ole huonoa omaatuntoa :LOL: . Ekan lapsen ollessa 3 kk kävin kahen päivän matkalla Vilnassa yhen kaverin kaa ja onneksi kävin, sillä kaksi kuukautta myöhemmin odotin jo toista lasta.... Musta on hölmöä, et äitien pitää nyplää pitsiä himassa ja ukot voi mennä miten haluaa, vaikka heti... Hei lapsi on kahden kauppa. Tuulettuminen ei tee susta huonoa mammaa, vaan auttaa jaksamaan. Tod näkösesti vauva sitä paitti nukkuu koko sen ajan ku olet poissa :LOL: Niin mulle kävi ton kuopuksen kanssa.
 
Vauva on nyt 8 kk, ei ole vielä mitään tarvetta jättää kellekään.

Mä en tehny lasta sen takia että joku muu huoltaisi sitä sillä aikaa ku roikun baarissa. Tein lapsen sen takia, että ne baarit ei enää kiinnostanu mutta vauva kiinnosti...
 
Siis eihän se "tuulettuminen" tarkota aina baarissa roikkumista,joillekkin se sitä tarkottaa joillekkin,mulle ei. Mutta jokanen tuulettukoon tavallaan :D
Meillä onneks lapsen voin jättää kotiin isänsä kanssa jos mulla on jtn menoa.
 
Mä en tehny lasta sen takia että joku muu huoltaisi sitä sillä aikaa ku roikun baarissa. Tein lapsen sen takia, että ne baarit ei enää kiinnostanu mutta vauva kiinnosti...
Komppaan täysin. Kun on tehnyt päätöksensä lapsesta, niin kyllä aikuisen ihmisen pitää osata kantaa siitä myös vastuu.

Meillä on töissä sellainen arviolta 18-20-vuotias tyttö, joka omista ja muiden työkavereiden puheista päätellen käy (ja on kuulemma käynyt) joka lauantai viihteellä miehensä kanssa. Sitä en tiedä missä se parikuinen vauva viikonloppunsa viettää, mummolassa kait jossa se viikotkin on hoidossa.

Jotenkin tuollainen tuntuu pahalta. Että pitää päästä tuulettumaan sen arjen keskeltä, ja elää aivan kuten ennenkin ilman vauvaa. Joistain ihmisistä vaan huomaa että on se oma henkinen kasvu ja identiteetin rakentuminen jäänyt puolitiehen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Meillä on töissä sellainen arviolta 18-20-vuotias tyttö, joka omista ja muiden työkavereiden puheista päätellen käy (ja on kuulemma käynyt) joka lauantai viihteellä miehensä kanssa. Sitä en tiedä missä se parikuinen vauva viikonloppunsa viettää, mummolassa kait jossa se viikotkin on hoidossa.

Jotenkin tuollainen tuntuu pahalta. Että pitää päästä tuulettumaan sen arjen keskeltä, ja elää aivan kuten ennenkin ilman vauvaa. Joistain ihmisistä vaan huomaa että on se oma henkinen kasvu ja identiteetin rakentuminen jäänyt puolitiehen.
Täälläpäin muutama samanlainen tapaus. Oma mielipide on,että äiditkin on oikeutettuja käymään ulkona ystävien kanssa,mutta jos se on jatkuvaa niin voi vaan miettiä,tuliko lapsen hankkiminen ihan oikeaan aikaan..

Ja täällä meidän kylällä myös sellaisia nuoria äitejä,jotka ovan lapsensa tyystin hylänneet omien vanhempiensa hoiviin,jotta itse voi hillua kylällä kännissä,meidan naapurissa mm. asuu tällainen tapaus,tosin ikää jo 25 hänellä..

Tosin,asiahan on jokaisen oma.
 
Itse en raskinut edes kauppaan lähteä ennenkuin tyttö oli 5 viikkoinen (ja silloinkin kävin ihan pikaisesti, kesti ehkä 15min!) :D En vaan uskaltanut neitiä jättää muiden hoiviin :whistle: Siitä pikkuhiljaa sitten uskalsin jättää pidemmäksi aikaa muiden hoitoon ja käydä esim kaupungilla. Nyt on tyttö 10kk ja ollut pisimmällään n. 8 h hoidossa, kesällä olisi tarkoitus uskaltaa jättää jo yökylään mutta tämän mamman sydän kyllä särkyy silloin.. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Vauva on nyt 8 kk, ei ole vielä mitään tarvetta jättää kellekään.

Mä en tehny lasta sen takia että joku muu huoltaisi sitä sillä aikaa ku roikun baarissa. Tein lapsen sen takia, että ne baarit ei enää kiinnostanu mutta vauva kiinnosti...
No kaikki nyt ei varmaan ole noin ehdotonta ja mustavalkoista. Ihmiset tekevät juuri niin kuin parhaaksi näkevät, myös sinä.
Se, että haluaa käydä tuulettumassa ei tee kenestäkään sen huonompää äitiä kun vauvansa kanssa ehdottomasti kiinni olevat.
Ei kannata kuunnella liikaa muita vaan kannattaa sitäkin enemmän kuunnella itseään ! =)

Ja se, että yhden illan notkuu baarissa ei tarkoita sitä ettei vauva kiinnostaisi ;)
 
Mun poika on 8kk ja on melkeinpä joka viikko yhden yön mummillansa, ei sen takia että pääsen baariin tms vaan sen takia että mun äiti haluaa pojan hoitoon ja haluaa viettää aikaa pojan kanssa, siitä kehkeytyy kultaakin kalliimpi suhde kun saavat olla yhdessä ja oppivat tuntemaan toisensa :) Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa. N.kerran kuukaudessa itse käyn tuulettumassa ja se tekee vaan hyvää kun päästää hetken arjesta irti, seuraavina päivinä on taas "ihana" olo kun on saanut itsellensä vähän aikaa ja jaksaa taas! Mun henkilökohtanen mielipide on että vaikka kuinka rakastaa lastansa niin ei se tee huonoa vanhempaa jos joskus jossain käy. :)
 
Itse oon perjantaina baariin lähdössä, tosin en juo mutta meen katsomaan esiintyjiä.. Ei hyvän äidin mitta oo siinä, kuinka usein käy ulkona. Enemmän siitä millaista se yhdessä olo on lapsen kanssa.
 

Yhteistyössä