Millon vauva lopettaa ilta itkemisen?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Olen todella väsynyt vauvaani, kestin ensimmäiset kolme kuukautta koska ajattelin että kolmen kuukauden iässä se loppuu, siis ilta huudot, noin kello 16-19.30 vauva huutaa ja pitää kantaa nenä meno suuntaan päin.. Vauvani on nyt 4kk, milloin teidän vauvat lopetti?? Tarvitsen jonkun ajan kohdan jotta voin ajatella että enää sen ja sen verran tai muuten en jaksa.
 
meillä loppui
ku oli 4-5kk, huuto väheni pikku hiljaa, huomasi iltaisin että itkuaika oli lyhyempi,sit alkoi tulla päiviä että ei itkenyt ja lopulta loppui kokonaan.. voimia,tiedän että on raskasta..
 
auttasko rintareppu? ootko kokeillu? mitenkään halua masentaa mut ei sitä tosiaan voi oikein tietää millon se loppuu, riippuu siitä mistä se huuto johtuu. Meillä esikoinen kärsi migreenistä vauvasta lähtien, sekä ilmavaivoista sekä ruokatorven takaisinpäinvirtauksesta jotka selvis vasta myöhemmin...huutoa siis kesti aika kauan..

Yritä saada itselles hoitoapua ettet aja ittees liian piippuun. Vauva ei huudolle mtn mahda vaikka sua väsyttäs ikävä kyllä...voisko joku tulla vaikka kerran viikkoon edes illaks vauvan kanssa auttamaan?
 
pallero
oletko kokeillut kantoliinaa? Minulla se helpotti paljon elämää, kun sai kuitenkin kädet vapaaksi, kun kanniskeli ja itse asiassa siihen vauvakin rauhoittui paremmin kuin pelkkään syliin. Voit myös kantaa nenä menosuuntaan liinassa.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä loppui :
ku oli 4-5kk, huuto väheni pikku hiljaa, huomasi iltaisin että itkuaika oli lyhyempi,sit alkoi tulla päiviä että ei itkenyt ja lopulta loppui kokonaan.. voimia,tiedän että on raskasta..
Eli siis vielä kuukausi, neljä viikkoa. Voimia tässä tarvitaankin, välillä tuntuu että alan inhoamaan vauvaani vaikka rakastan häntä ylikaiken. Kunhan vaan lopettaisi itkemisen. Voimia tässä tarvitaan, kiitos.
 
pallero
yritä muistaa nukkua silloin kun vauvakin nukkuu (jos siis on ensimmäinen) niin jaksat paremmin kanniskelun. Meillä oli käytössä myös perinteinen keinutuoli, mikä auttoi aina välillä rauhoittumisessa.
 
meillä loppui
.. niin ja koita vaikeina aikoina ajatella,että sä et vuoden päästä ees muista miltä susta nyt tuntuu.. meillä vaikka loppui 5 kk ikäisenä,niin sit oli muuten tyytymätön niin kauan että oppi konttaamaan 10kk iässä, meinas tylsistyä ja turhautua kun ei osannut liikkua. automatkat oli kamalia kun tuskastui istumaan yms.. eli aika vaativa lapsi,mutta tyttö on nyt 2v2kk ja maailman iloisin lapsi :D siis oikea päivänpaiste ja duracell-pupu :) mut on se vauva-aika jättäny sellaset muistot että vielä ei oo toista vauvaa haluttu, oli se raskasta, mutta vaivan arvoista :)
 
Toi on ihan hyvä, että miettii, että enää 4 viikkoa, sun muuta. Mulla oli kärttyinen esikoinen, enkä tiennyt silloin, että itku joskus loppuisi. tuntui siltä, että tätä jatkuu maailman tapppiin. Kuopus oli paljon rauhallisempi, mutta oli hänelläkin itkukausi. silloin olin paljon tyynempi, kun ajattelin, että puoleen vuoteen mennessä se loppuu. Tsemppiä vaan täältäkin! KYLLÄ SE VIELÄ HELPOTTAA, USKO POIS!
 
äiti
tiesin kyllä että kun saa lapsen se on rankkaa mutta luulin olevani vahvempi, olen pettynyt itseeni kun olen näin poikki.. jotkut vielä sanoo mulle että teillähän on helppo vauva..
 
sellaisia ne jotkut
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä loppui :
ku oli 4-5kk, huuto väheni pikku hiljaa, huomasi iltaisin että itkuaika oli lyhyempi,sit alkoi tulla päiviä että ei itkenyt ja lopulta loppui kokonaan.. voimia,tiedän että on raskasta..
Eli siis vielä kuukausi, neljä viikkoa. Voimia tässä tarvitaankin, välillä tuntuu että alan inhoamaan vauvaani vaikka rakastan häntä ylikaiken. Kunhan vaan lopettaisi itkemisen. Voimia tässä tarvitaan, kiitos.
Vauvasi vaistoaa sinun mielialasi ja itkee lisää. Et ole rakkaudella mukana vaan tunnet jopa inhoa vauvaasi kohtaan joka ei itkulleen mitään voi. Koeta seurustella, jumpata, hieroa vauvaa vaippoja vaihtaessa ja muutenkin. Aika kylmää vain kantaa nenä menosuuntaan.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sellaisia ne jotkut:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä loppui :
ku oli 4-5kk, huuto väheni pikku hiljaa, huomasi iltaisin että itkuaika oli lyhyempi,sit alkoi tulla päiviä että ei itkenyt ja lopulta loppui kokonaan.. voimia,tiedän että on raskasta..
Eli siis vielä kuukausi, neljä viikkoa. Voimia tässä tarvitaankin, välillä tuntuu että alan inhoamaan vauvaani vaikka rakastan häntä ylikaiken. Kunhan vaan lopettaisi itkemisen. Voimia tässä tarvitaan, kiitos.
Vauvasi vaistoaa sinun mielialasi ja itkee lisää. Et ole rakkaudella mukana vaan tunnet jopa inhoa vauvaasi kohtaan joka ei itkulleen mitään voi. Koeta seurustella, jumpata, hieroa vauvaa vaippoja vaihtaessa ja muutenkin. Aika kylmää vain kantaa nenä menosuuntaan.
olen kyllä kokeillut kaiken ja teen sitä edelleen joka ilta. aika kylmää on alkaa lyömään lyötyä. sä olet varmaan yksi niistä super äideistä jotka ei valita koskaan

 
sellaisia ne jotkut
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tiesin kyllä että kun saa lapsen se on rankkaa mutta luulin olevani vahvempi, olen pettynyt itseeni kun olen näin poikki.. jotkut vielä sanoo mulle että teillähän on helppo vauva..
Niin, jotkut huutaa yölläkin, se vasta on rankkaa kun ei saas nukkua. Teillä sentään 'ihmisaikoina' huuto.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sellaisia ne jotkut:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tiesin kyllä että kun saa lapsen se on rankkaa mutta luulin olevani vahvempi, olen pettynyt itseeni kun olen näin poikki.. jotkut vielä sanoo mulle että teillähän on helppo vauva..
Niin, jotkut huutaa yölläkin, se vasta on rankkaa kun ei saas nukkua. Teillä sentään 'ihmisaikoina' huuto.
kiitos vaan paljon, eipä tästä taas olo voi huonommaksi tulla, olen paska ihminen ja pitää varmaan antaa vauva pois jotta sillä olisi parempi elämä
 
Alkuperäinen kirjoittaja sellaisia ne jotkut:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tiesin kyllä että kun saa lapsen se on rankkaa mutta luulin olevani vahvempi, olen pettynyt itseeni kun olen näin poikki.. jotkut vielä sanoo mulle että teillähän on helppo vauva..
Niin, jotkut huutaa yölläkin, se vasta on rankkaa kun ei saas nukkua. Teillä sentään 'ihmisaikoina' huuto.
Mutta eipä se paljon lohduta, vaikka noin ajattelisikin. Kun se oman lapsen huuto tuntuu silti pahalta.
 
mekkis
Meillä iltaitku oli väsymystä. Saatiin ristiäislahjaksi soittorasia, ja sen avulla ilta itkut loppui tytön ollessa hieman alle 3 kk. Iltaisin, kun kitinä alkoi, laitettiin tyttö sitteriin katselemaan soittorasian soittoa, ja siihen rauhoittui ja otti vielä torkut ennen yöunille menoa. Olis siis tätä ennen ottanut jo useammat päikkäri. Samoihin aikoihin tytölle alkoi myös muodostua tarkka rytmi, eli kolmet kunnon päikkärit. Nyt tyttö on 5 kk ilopilleri, ja iltaitkut ovat muisto vain. Toivottavasti teilläkin helpottaa pian.
 
pallero
täällä teinit käy harjoittelemassa vuorovaikutustaitojaan. Älä välitä!!! Tykkääkö vauva olla vaunuissa, jos kokeilet tehdä vaunuttelulenkin tuohon aikaan? Meillä mentiin aina "paloautona" 1-15min, mutta sitten rauhoittui vauva niin kauan kuin vaunut liikkui. Ihan oikeasti, vauva kasvaa koko ajan ja kohta et muista mitään vauva-ajasta... -mulla ainakin muisti pätkii nyt kun esikoinen 5-v ja kuopus 3-v.
 
paskamutsi
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja sellaisia ne jotkut:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tiesin kyllä että kun saa lapsen se on rankkaa mutta luulin olevani vahvempi, olen pettynyt itseeni kun olen näin poikki.. jotkut vielä sanoo mulle että teillähän on helppo vauva..
Niin, jotkut huutaa yölläkin, se vasta on rankkaa kun ei saas nukkua. Teillä sentään 'ihmisaikoina' huuto.
kiitos vaan paljon, eipä tästä taas olo voi huonommaksi tulla, olen paska ihminen ja pitää varmaan antaa vauva pois jotta sillä olisi parempi elämä
No voi kulta pieni! Älä välitä mollaajista, (paraskin puhumaan), minäkin yritän seuloa hyväätarkoittavat tekstit pahansuovista.
Tuo yksi välikommentti on yksi sellainen, joka on vähän tulkinnanvarainen asia. :/
Oikein paljon voimia sulle yritän täältä lähettää!
Tosiaan, pyri lepäämään silloin kun vauva on hyväntuulinen!
 
Meillä enimmät iltaitkut (tai siis koko päivän kestäneet itkut) loppui siinä 3.5kk tietämillä. Edelleen on kyllä välillä itkuiltoja tai päiviä, että huudetaan kurkku suorana tunti tolkulla, mut ei niitä enää oo joka päivä. Poika on nyt 9½kk.
 

Yhteistyössä