Millon velliä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä hyvä!:
LisaMarie: PEESI!! Meillä aivan sama tilanne, 3kk vauvalla masu koko ajan käymistilassa kun maito ei täyttänyt, nyt nukkuu iltavellin voimalla päivätkin paremmin eikä ole nälkä koko ajan.. Kunpa kaikki ymmärtäis sen että kaikki lapset ovat erilaisia...
Luultavasti samoin olisi käynyt, jos pullossa olisi ollut korviketta vellin sijaan...?
No itseasiassa poika oli saanu satunnaisesti koriketta joskus kun olin pois, eikä se toiminu. Kyllä se vaan sitä velliä tartti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Minkä ikäiselle ootte alkanu antaa velliä? Jos on alle 4kk niin miksi? siis neuvolan suosituksesta vai...?
Toivottavasti ainakaan neuvola ei enää velliä suosittele, koska sillä ei ole juuri mitään ravintoarvollista eroa korvikkeeseen. Ja sen antamista ei nykyisin suositella. Puuroa sitten kun on sen aika:)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se vaan hassua, et korvikkeen ja vellin kalorimäärä on liki sama ja niin vaan muka velli pitää nälän loitolla :whistle:
No jospa se on se koostis? Meillä pojat ovat rakastaneet porkkanaperunavelliä ja ihan mieluusti olen sitä heille tarjoillut. En tiennyt että syömisestäkin pitää tehdä niin helvetin vaikeeta ja taulukoita ja ravintoarvoja tuijottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se vaan hassua, et korvikkeen ja vellin kalorimäärä on liki sama ja niin vaan muka velli pitää nälän loitolla :whistle:
Mun piti olla ottamatta enempää kantaa mutta jos tähän vielä laittais hymiön :xmas:
No mietippä jukurtin ja kaurapuuron kaloreita ja sitä kumpi pitää kauemmin nälän loitolla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se vaan hassua, et korvikkeen ja vellin kalorimäärä on liki sama ja niin vaan muka velli pitää nälän loitolla :whistle:
Mun piti olla ottamatta enempää kantaa mutta jos tähän vielä laittais hymiön :xmas:
No mietippä jukurtin ja kaurapuuron kaloreita ja sitä kumpi pitää kauemmin nälän loitolla :D
:x Vaikee sanoo ku kumpaakaan en syö... Taino kaurajugurttia syön mutta ei taida olla vertailukelpoista kumpaankaan suuntaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No mietippä jukurtin ja kaurapuuron kaloreita ja sitä kumpi pitää kauemmin nälän loitolla :D
Taidetaan määrällisesti sitä kaurapuuroa syödä enemmän kuin jogurttia.
Mutta jos niitä söisi saman määrän, niin 1. kaurapuuroa ei välttämättä pystyis syömään yhtä paljon ja 2. siinä on vähemmän kaloreita.
 
Joo...

Ensinnäkin, kokeilkaa joskus syödä kaurapuuroa aamulla, se ei kauaa nälkää poissa pidä :/
Ja toiseks, jos se velli on sit sama kun korvike, niin miksi ihmeessä sitä neuvolassa suositellaan vauvoille jotka on "liian pieniä", tai vauvoille jotka tuntuu lisämaidosta huolimatta olevan aina nälissään??

ihmettelen myös kovasti miten tästäkin aiheesta saadaan kränää aikaseks... Jos jokainen halukas vain olis keskittyny sen alkuperäisen kysymyksen vastaamiseen niin siit ei kyl olis riitaa saanu tekemälläkään... Blaah!

Kiitos kaikille kysymykseen vastanneille :) Mielellään otan niitä enemmänkin vastaan!
 

Yhteistyössä