Millonhan mie saan sitä omaa aikaa :/ Lapsi 1,5v

  • Viestiketjun aloittaja pakkovaanavautua
  • Ensimmäinen viesti
pakkovaanavautua
Juu, tässä on jo 1,5 vuotta nyhrätty kotona. Ainut aika millon saan olla ihan yksin on joskus satunnaisesti ruokakaupassa käydessä, mutta harvemmin sitäkään. Mies ei "jaksa" olla kahdestaan lapsensa kanssa kovin kauaa. Mummonsakaan lue en ole juuri tohtínut viedä, kun valittelee mulle aina sitä miten väsyny on jne... Tuntuu että ite kohta menetän mielenterveyteni :/ Kaiken huipuksi en oo saanu lasta pois imetyksestä! En vaan saa lopetettua. Huutaa niin paljon jos ei saa tissiä ja en oo jaksanu taistella vastaan. Yölläkin siis herää pari kertaa tissille. Haluttas niin vietävästi joskus esim viihteelle tai saada kokonainen päivä olla yksin, lukea lehtiä, kattoa telkkaa tilata vaikka pizzaa jne... Mies vetoaa tuohon imetykseen, ettei voi mennä oman äitinsä luo lapsensa kanssa. Ei muka pärjää siellä. Ja automatka on myös este (100km). Just joo...
 
...
no miksi annat sen miehes olla tollanen kusipää? ei se kuule auta ku vaa sanoo sille, että minä haluan nyt omaa aikaa muuten mä tuun hulluksi. Jos lapsi itkee sen tissin perää niin sitten se itkee. Se ei auta ku miehes kestää. Alat vierottaa pois siitä tissistä. Ei voi mieskää enää siihe vedota sitten. Alat vvaan antaa lehmän maitoo. Ei siinä muu auta
 
ap
Pelottaa jos lapsi huutaa miehen kanssa, kun monesti nään ettei hällä hermo kestä. Aikasemminki ku laps huusi rattaissa, niin heilutteli niitä oikeen vihasesti ja ilme oli semmonen "prkl hiljaa" tyyliin :(
 
e
Mulla samanikäinen lapsi, ja kyllä tosiaan saan omaa aikaa.
Lenkkeilen, harrastelen, karaoketkin käyn joikasemassa paikallisessa.
Lapsi on isänsä kanssa useimmiten tietenkin. En mä sitä nyt itse väsännyt yksin itelleni vaan yhteinen se lapsi on!
 
tytteli
Lopeta ekaksi se imetys, vähennät vaikka yhden imetyskerran pois ja viikon päästä seuraavan jne. Näin helpottuu yötkin sitten vähitellen ja miehesi voi enemmän osallistua kanssa. Sitten voit välillä vaikka miehen ollessa kotona lähteä käymään jossain itse. Ja voisiko esim. anoppi tulla hoitamaan lasta teille kotiin niin voitte joku ilta lähteä vaikka syömään ja leffaan?
 
vieras
Imetyksen jälkeen mies voi ottaa aivan eri tavalla vastuuta. Mies ei ehkä halua jäädä lapsen kanssa yksin jos hänet on totutettu rauhoittamaan tissillä. Toisaalta se saattaisi samalla olla tehokas keino vieroitukseen.
 

Yhteistyössä