Miltä äiti ei sinun mielestäsi saisi näyttää?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Katie1990: Sun ei kannata hermostua teiniäiti vastaisista mielipiteistä, niihin tulet törmäämään vielä ja paljon. Lähinnä ennakkoluulojen muodossa. Harva ihminen oikeassa elämässä kasvotusten on ilkeä, kyse on lähinnä huolesta mutta moni ei tajua miten loukkaavia kommentit saattavat olla kun ne halventavat omaa äitiyttä ja elämää .

Se mitä voit tehdä on omalta osaltasi rikkoa stereotypisiä käsityksiä itsestäsi ja muista teiniäideistä. Ja hyväksyä se tosiasia että teiniäitiyteen liittyy tiettyjä riskitekijöitä ja niistä pitää osata keskustella ilman että ottaa itseensä.

Itse olin 18-vuotiaana kahden lapsen äiti. Varmastikin kuullostaa monista aika katastrofaaliselta tilanteelta. Itse olin oikein onnellinen ja elämä mennyt ihan kuten muillakin. Olen käynyt lukion loppuun, yksi ammatti on ja yliopistossa opiskelen, ihana mies, mahtavat lapset ja liikaa asuntolainaa. Eli kaikki se mikä sosiaalisesti tekee ihmisestä hyväksyttävän. Onhan se helpompaa olla hyväksytty mutta tärkeintä on löytää onni.
Minä olen alusta asti vailla kompastuskiviä ollut todella onnellinen ja hyvä äiti, vaikka teini olinkin =)
 
jokainen saa olla sellanen ku haluaa ja kehtaa mutta äiti ei saa näyttää epäsiistiltä, likaiselta, juopolta ym. mutta minihameessa ei ole mitään pahaa kesäkuumalla kunhan on linjat kunnossa eli raskausarpi makkararoikkumaha ei lölly liian kireen hameen/topin välistä mikä on maailman kamalin näky..ja hame ei paljasta ihan kaikkea.. =) ei mun mielestä ole mitään sääntöä miltä kenenkin tulisi näyttää, mutta itseäni ärsyttää että näytän paljon nuoremmalta kuin olen (22v.) ja usein tunnen oloni jotenkin vaivautuneeksi :ashamed: pääsin eläinpuistoon lasten lipulla siis heitin ihan vitsillä siellä lippuluukulla että mulle 1 lastenlippu ja se otti mut ihan tosissaan :LOL: olin että häh :xmas: noh säästinpä siinä 15e :D
 
aply
Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
En yleensä osallistu näihin kinasteluihin mutta kerron lyhyesti.
Sain itse esikoiseni 16 vuotiaana,silloin pidin asiaa normaalina ja suutuin jos jollakin oli sanomista. Hoidin lasta niin hyvin kun osasin ja lapsenomainen innostus ja rakkaus korvasi kokemuksen puutteen. Pidin itseäni ihan oikeasti aikuisena.

Nyt 10 vuotta jälkeenpäin ymmärrän että olin todellakin lapsi itsekin enkä suosittele teiniäitiyttä kenellekään vaikka pärjäsin hyvin ja lapsi on oikein fiksu koululainen nyt.
Sitä jotenkin nuorena kuvittelee olevansa niin aikuinen ja pystyvänsä mihin vain. Minä ja poikaystävä tahallaan leikimme ehkäisyn kanssa koska ajatus vauvasta oli kiva.
Mutta kuitenkaan tuskin kadut sitä lasta, jonka päätit pitää?

En minäkään suosittele alaikäiselle lapsen hankkimista tahallaan, itse asiassa minun mielestäni alaikäisen ei kuulu harrastaa seksiä ollenkaan.
En kadu,en ole ikinä katunut! Älä vääristele sanojani. En ehkä kadu mutta oma lapsellisuus harmittaa jälkeenpäin. Enkä suosittele kenellekään niin nuorelle äitiyttä vaikka itse onnistuin siinä,ymmärtääkö kukaan?
Ymmärrän :) Mun hyvä ystäväni on nyt jo kohta 40, ja hän sai ensimmäisen kun oli 19. Monesti on sitä sanonut että ymmärsi vasta lähempänä 30-vee, että miten lapsi hän vielä silloin oli, vaikka silloin tunsi olevansa niin aikuinen. Ja on ollut vastuuntuntoinen yms. ei ole siitä kyse. Tämä lapsikin on jo täysi-ikäinen ja hyvin pärjää. Kaveria on lähinnä harmittanut juuri se että tuntuu ettei kerinyt kunnolla elää teini/opiskeluaikaa ollenkaan. Opinnotkin jäi puolitiehen, tuloksena perus pätkätyö-duunari, rahkeita olisi ollut enempäänkin :(
 
Voisihan hän edelleen opiskella/vaihtaa alaa :)

Mä sain muksun ollessani 21 (oli tutkinto ja työpaikka), menin uudelleen kouluun 23-vuotiaana ja valmistuin aivan erilaiselle alalle 26-vuotiaana :)

Nyt ikää alkaa olla 28 ja parin vuoden päästä on plakkarissa taas ihan uusi tutkinto, joka ei mitenkään liity kahteen aiempaan tutkintoon :)
Opiskelija-elämää tulee elettyä siten, että raha on tiukassa mutta opiskelija-elämään liittyvä biletys on jäänyt pois, joten kurssien arvosanat ovat nykyään parempia :)
 
Vieras
Isäni 25 ja menossa ostamaan tupakkaa (silloin ikäraja se 15v). Ei myynneet, kun luulivat ala-ikäiseksi. Mun isä yritti selittää, että "olen 25, tämä on mun 4v tytär", mutta vastaus oli tyyni "siskoas sä ulkoilutat".

Mukana ollut isoisäni osti isälleni sen askin, kun sai naurunsa laantumaan.
 
Ääliöt
Jaa että teidän teiniäiti vihaajien mielestä lapset pitäis tehdä sitte 30 vuotiaana??? Mun äiti oli 17 kun minä synnyin ja 18 ku pikkuveli syntyi. Vanhemmat oli 15 vuotta naimisissa. Lukio jäi raskauden takia kesken, mut suoritti sen loppuun myöhemmin ja kävi tekun vielä. Mulle on kyllä ihan turha tulla tommosta oispa teidän äiti tehny abortin paskaa jauhamaan. Miksi ihmisten on vaikea älytä että ihmiset on erilaisia? Sinä, joka olit teininä tullut äidiksi ja sanoit että nyt jälkikäteen ajateltuna "kadut tms" sitä, niin se on sun mielipide. Mutta se ei tarkoita että kaikki teiniäidit ois 30 veenä sitä mieltä. Ärsyttää tollanen paskan jauhaminen!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
nimenomaan se välillä inhottaa, kun jo nyt odotusaikana törmää siihen, että ai noin nuorena lapsia ja onko koulut kesken...sitten toteaa, että ikää on se 23 suurinpiirtein (täytän vasta), on koulut käyty ja kyllä olen töissä...

Ihan hauskaa tuo toisinaan on tuokin, voi ajatella, että toivottavasti säilyy läpi elämän "nuoren" näköisenä...mutta kun sitä paljon kuulee, alkaa ikävä kyllä ärsyttää. Varsinkin kun ei kehtaa kulkea kyltti kaulassa "olen vanhempi kuin arvioisit", niin joutuu ikään kuin turhaan kohtaamaan mielenkiintoisia katseita...

No tulipas tehtyä kärpäsestä härkänen...
Ole iloinen vain, että näytät nuorelta. Mä olen 24 ja mua luullaan yleensä 27-30-vuotiaaksi. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
pakko kyl runoilijasirkka sanoa jotta olet hieman teinin näköinen, ja muutenkin aika oudon näköinen, et kovin nätti kylläkään..pakko sanoa kun luulet olevasi, kuvas joka paikkaan tyrkkäät, hyi :$
Olipa lapsellinen ja typerä kommentti. Eikö aikuiset ihmiset osaa keskustella henkilökohtaisuuksiin menemättä?
 

Yhteistyössä