Miltä kuulostaa? Mitä lisää mitä pois? Ruoka-asiaa

  • Viestiketjun aloittaja karpiksi?
  • Ensimmäinen viesti
karpiksi?
Lounas: 150g naudan jauhelihaa(maustettu suolalla ja pippurilla) 1 tomaatti, öljypohjaista saalaatinkastiketta n. 2rkl

Välipala: 250g Ehrman-rahkaa, 1dl vadelmia, tl makeutusjauhetta

Päivällinen: 200g kananfile, 200g kurkkua

Iltapala: omena
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja ääk;24336009:
Tuon makeutusaineen jättäisin kyllä ehdottomasti pois. Rahka on hyvää ilman makeutustakin.
En saa syötyä ilman sokrua/makeutusainetta, ei vaan onnistu.
Ja eiks ollu hyvää rasvaa öljypohjaisessa salaatinkastikkeessa? Vai tarkoitettiinko karppien hyvää rasvaa=eläinrasvaa? Tuossa jauhelihassa 17%
 
"syö"
hyvä ihminen kunnolla vihreitä vähähiilarisia kasviksia. Sekä niitä hyviä rasvoja. Tuollaisenaan ihan älytön ateriakokonaisuus.

ja ehdottomasti samaa mieltä, että makeutusaineet roskiin, kermavaahto + rahka + marjat taivaallista ilman makeutusta. Meillä lapsetkin rakastavat sellaista ;)
 
"aloittaja"
En tykkää kermasta. Enkä voistakaan oikein, tietty vois voita laittaa pannuun kun paistaa lihaa.
Tänään ei tullut aamiaista syötyä, välillä syönkin, vois olla esim. kahden munan munakas ja lasi maitoa. Tai vaikka tuollainen rahka.
 
Mäkin lisäisin kasviksia vähän monipuolisemmin. Ja salaatin kans esim. lohta joskus, eihän sitä tietty joka päivä tarvi olla. Ehkä salaattiin jotain siemeniä, mistä hyviä rasvoja. Hedelmissä on aika paljon hiilareita mut ei yks omena päivässä nyt koko hommaa kaada jos sen haluaa ruokavaliossa pitää.

Mä käytin makeutusainetta karpatessa, ei mee mullakaan rahka pelkkien marjojen kanssa alas..
 
No,
[QUOTE="aloittaja";24336066]Voisin ostaa kans niitä pakastekasviksia (porkkana,kukkakaali yms) ja syödä niitä pussin pari päivässä?[/QUOTE]

jep.. tai nyt syksyllä vois hyvin syödä tuoreitakin,helppo kiehauttaa suolavedessä.
 
[QUOTE="aloittaja";24336236]Laihtua.[/QUOTE]

Perustuen mihin? Karppausta toi ei oo (missä riittävä määrä rasvaa ja kasviksia esim.?), eikä se kyllä oikeen muuhunkaan ruokavalioon mun mielestä sovi...
Jotain pitää lisätä tai vähentää, jotta saat jotain hyötyä.
 
hyväkarppi
Kannattaa tutkia sivuja www.karppaus.info . Yksinkertaisesti jätä kaikki valkoiset viljat, riisi, maissi ja peruna pois. Tilalle vihreitä kasviksia, esim. kaali on hyvää vaikka paistettuna. Ja sitten pähkinöitä, mantelia, avokaadoa, oliiviöljyä. Kevyt tuotteet myös pois. Makeutusaineet tilalla käyttäisin itse hunajaa, jos jotain makeutta pitää lisätä. Ja nestettä pitää juoda reilusti, vettä, kivennäisvettä... Ja sivulta www.finelli.fi voi tulkailla mitkä elitarvikkeet sisältävät minkäkin verran hiilihydraatteja. Kannattaa ensin perehtyä aiheeseen kunnolla, niin on huomattavasti helpompaa ruuanlaittokin.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24336261:
Perustuen mihin? Karppausta toi ei oo (missä riittävä määrä rasvaa ja kasviksia esim.?), eikä se kyllä oikeen muuhunkaan ruokavalioon mun mielestä sovi...
Jotain pitää lisätä tai vähentää, jotta saat jotain hyötyä.
Perustuen ihan vaikka sihen millainen määrä noista syömisistä tulee kaloreita. Miksikään ketokarpiksi ei ole tarkoituskaan alkaa ja johan tuossa on kasvista/hedelmää/marjaakin se suositeltu puoli kiloa päivässä.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";24336348]Perustuen ihan vaikka sihen millainen määrä noista syömisistä tulee kaloreita. Miksikään ketokarpiksi ei ole tarkoituskaan alkaa ja johan tuossa on kasvista/hedelmää/marjaakin se suositeltu puoli kiloa päivässä.[/QUOTE]

Ihmisiä varmaan johti harhaan nimimerkkisi "karpiksi" ja luulivat että tarkoitat jotain karppi-ruokavaliota etkä sellaista vähärasvaista laihdutusruokavaliota jossa lasketaan kaloreita.
 
  • Tykkää
Reactions: pypylleröinen
[QUOTE="aloittaja";24336348]Perustuen ihan vaikka sihen millainen määrä noista syömisistä tulee kaloreita. Miksikään ketokarpiksi ei ole tarkoituskaan alkaa ja johan tuossa on kasvista/hedelmää/marjaakin se suositeltu puoli kiloa päivässä.[/QUOTE]

Ei ketoosia oo mikään pakko tavotella, karpata voi ilman sitäkin. Ite oon tällä hetkellä toista viikkoa ketoosissa, ja olo on loistava, mutta se ei taatusti sovi kaikille. Mun mies esimerkiksi on tosi huonovointinen aina ketoosissa, joten ei siihen pyri, vaan hyväkarppaa.
Mutta jollain sun pitää korvata menetetyt hiilarit, jos haluat karpata, edes hyväkarpisti. Ja se joku korvaava on rasva.
 

Yhteistyössä