Miltä kuulostaa?

Miehelläni on kaksi lasta, yhteisiä lapsia meillä ei vielä ole. Viime joulun lapset olivat isällään. Tänä jouluna lasten pitäis sitten olla mieheni exän kanssa, mutta exä aikoo mennä lastensa kanssa mieheni vanhempien luo jouluaatoksi..
Mieheni ja hänen exänsä erosivat pari vuotta sitten, mutta ex-muija ei ilmeisestikään ole päässyt vieläkään erosta yli, koska selvästikin kuvittelee viettävänsä "perhejoulua"mieheni kanssa.. Meillä oli suunnitelmissa mennä aattona käymään myös mieheni kotona, mutta minua ei ainakaan kiinnosta viettää aattoa mieheni exän kanssa..Sanoin miehelleni että jos tämä aikoo mennä viettämään exänsä kanssa aattoa, saa minun puolesta viettää vaikka koko loppuelämänsä exänsä kanssa.
 
kuulostaa tutulta!! ei oikeen tajunnu munkaan miehen exä etä ero on ero!!
tynki kans miehen vahempien luo kylläkin että ei ilmottanut kenelläkkään, kuvitteli vissiiin että häntä kaivataan siellä!! no mun mies heitti hienosti ämmän pihalle!!! idiootti yriti tunkee vielä seuraavanikin päivänä ja taas sama juttu ämmä pihalle!!! ihan oikeesti voiko joku olla noin :headwall: :headwall: !!! säälittävää noi ruinaavat ex-vaimot!! :kieh:
 
Tuosta ei käynyt ilmi, onko hän menossa ex-anoppilaan kutsuttuna vai ei. Voihan olla niin, että ovat hänet lasten kera sinne kutsuneet jolloin ei siinä ole mitään ihmeellistä välttämättä. Lapsillehan paikka on toinen mummola, eikä se asia eron yhteydessä ole mihinkään muuttunut. Samaten ex-miniä voi lastenlasten äitinä olla näille toisille isovanhemmille edelleen läheinen henkilö, vaikka ei heidän poikansa aviopuoliso enää olekaan.

Itse olen edelleenkin hyvissä väleissä entisen anoppini kanssa ja olen lasten kanssa kyläillyt hänen luonaan usein. Monesti hän on kutsunut syömään tai kahville. En minä sinne ole mennyt sen takia, että haluaisin leikkiä perhettä entisen mieheni kanssa tai ärsyttääkseni hänen nyksäänsä. Siksi olen mennyt, että hän on edelleenkin lasteni mummi ja ja samalla pitkäaikainen ystäväni. Toisaalta uskoisin, ettei entisen mieheni uusi naisystäväkään kuvittele minun haluavan entistä miestäni takaisin. Ainakaan missään vaiheessa en ole ikinä antanut sellaista ymmärtääkään. Itse asiassa olen joskus kahvitellut ex-anoppilassa jopa oman nyksäni kanssa.

Näissä eron jälkeisissä tilanteissa perhe- ja ihmissuhdekuviot voivat olla hyvinkin mielenkiintoisia ja erikoisia.

Sitä pitäisin kyllä erikoisena, jos ihan kutsumatta menisi ex-anoppilaan. Etenkin jos välit eivät ole kunnossa. Mutta ainakin omalla kohdallani olen tyytyväinen siitä, että vaikka lasteni isän kanssa en enää yhdessä eläkään on heillä edelleen toinenkin mummi, joka saa tavata lapsenlapsiaan niin usein kuin haluaa ja on heille yhtä läheinen kuin omakin äitini.


 
Minut kutsutaan myös usein exanoppilaan, ja myös uusi aviomieheni on sinne kutsuttu, ja anoppi iloisesti halaa myös hänet tervetulleeksi. Menemme kyllä yleensä eri aikaan kuin exmieheni perheineen.

Mutta ylioppilasjuhlat yms ollaan vietetty minun kotonani, kaikki exät paikalla, ja myös mieheni suku, sekä exmieheni uuden vaimon suku :heart: .Aina en hypi riemusta, mutta lapset ovat olleet tyytyväisiä B)
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 16:35 Manna kirjoitti:
Tuosta ei käynyt ilmi, onko hän menossa ex-anoppilaan kutsuttuna vai ei. Voihan olla niin, että ovat hänet lasten kera sinne kutsuneet jolloin ei siinä ole mitään ihmeellistä välttämättä. Lapsillehan paikka on toinen mummola, eikä se asia eron yhteydessä ole mihinkään muuttunut. Samaten ex-miniä voi lastenlasten äitinä olla näille toisille isovanhemmille edelleen läheinen henkilö, vaikka ei heidän poikansa aviopuoliso enää olekaan.


Mutta eikö ole hassua että miksi tämä ex ei mene OMILLE vanhemmilleen, ovathan hekin lapsen isovanhempia. Muutenkin musta ois jouluaattona kohteliasta pysytellä omissa sukulaisissaan ja käydä vaikka sitten esim. tapaninpäivänä siellä exän kotona jos on kutsuttu joulunpyhinä käymään.Anopiltakin aika ajattelematonta jos on kutsunut ex miniänsä jouluaattona kylään vaikka pojalla on uusi vaimo. Voihan sitä ex anoppilassa ihan hyvin vierailla kun sopii päivät ettei änge exän perheen kanssa yhtäaikaa. Jos mun ex tulis aattona meidän porukoille niin multa jäis kyllä menemättä vaikka ei vihoissa erottukaan, ei vaan kiinnosta viettää hänen kanssaan joulua...ne ajat on ollet ohi jo ajatsitten. :whistle:
 
Joo no tämä ex on käyttäytynyt oikeastaan erosta asti todella omituisesti.Haukkuu minua yleisesti yms. Ja muutenkin tajuan vähemmästäkin, että hän edelleen kaipaa miestäni..En tiedä onko anoppi kutsunut hänet, mutta ei ainakaan minua ole kutsunut. Päätimme olla minun vanhempien luona jouluaaton.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 18:32 peuhu kirjoitti:
Mutta eikö ole hassua että miksi tämä ex ei mene OMILLE vanhemmilleen, ovathan hekin lapsen isovanhempia. Muutenkin musta ois jouluaattona kohteliasta pysytellä omissa sukulaisissaan ja käydä vaikka sitten esim. tapaninpäivänä siellä exän kotona jos on kutsuttu joulunpyhinä käymään.Anopiltakin aika ajattelematonta jos on kutsunut ex miniänsä jouluaattona kylään vaikka pojalla on uusi vaimo. Voihan sitä ex anoppilassa ihan hyvin vierailla kun sopii päivät ettei änge exän perheen kanssa yhtäaikaa. Jos mun ex tulis aattona meidän porukoille niin multa jäis kyllä menemättä vaikka ei vihoissa erottukaan, ei vaan kiinnosta viettää hänen kanssaan joulua...ne ajat on ollet ohi jo ajatsitten. :whistle:
No en minä tuota nyt kovin kummallisena pidä. Voihan olla, että hänen omat vanhempansa eivät ole elossa, asuvat kovin kaukana tai ovat joulun matkoilla. Ihan mitä vaan. Kyllä nuo lapsenlapset ovat todennäköisesti isovanhemmille hyvin tärkeitä ja haluavat isovanhemmat sitten viettää joulua lapsukaisten kanssa. Ja ilmeisesti ovat väleissä entisen miniänkin kanssa, koska tuollainen joulunvietto suunnitteilla vaikka on "äitijoulun" vuoro.

Ehkä kuitenkin tärkeintä on lasten joulunvietto eikä aikuisen pojan ja hänen uuden puolisonsa, joilla ei yhteisiä lapsia ole. Kyllähän tuo jouluaatto on lapsille se joulun seudun tärkein päivä, kun jännätään pukkia. Vähän joustoa ja ymmärrystä voisivat aikuiset osoittaa.


 
Lumikki
Tuskinpa kukaan kutsumatta menee entisen anoppinsa luo joulua viettämään. Ja sillehän ei voi mitään, että anoppi voi kutsua jouluksi luokseen kenet haluaa. Toisaalta ex on anopin lastenlasten äiti.
Minun anoppini on hyvä ystävä mieheni entisen vaimon kanssa. Ovat käyneet yhdessä lomamatkallakin minun aikanani. Ja olemme ex:n kanssa istuneet sulassa sovussa anopin luona kahvilla. Kyllä mieheni ex käy pistäytymässä entisessä anoppilassaan myös jouluna, vaikka minä ja miehenikin siellä olemme joulua viettämässä - tosin ex ei sinne jää yöksi kanssamme. Ei hänen läsnäolonsa minua häiritse. Lasten parastahan me kaikki haluamme ja aikuisten hyvät välit ovat mielestäni juuri sitä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 21:40 Lumikki kirjoitti:
Tuskinpa kukaan kutsumatta menee entisen anoppinsa luo joulua viettämään. Ja sillehän ei voi mitään, että anoppi voi kutsua jouluksi luokseen kenet haluaa. Toisaalta ex on anopin lastenlasten äiti.
Minun anoppini on hyvä ystävä mieheni entisen vaimon kanssa. Ovat käyneet yhdessä lomamatkallakin minun aikanani. Ja olemme ex:n kanssa istuneet sulassa sovussa anopin luona kahvilla. Kyllä mieheni ex käy pistäytymässä entisessä anoppilassaan myös jouluna, vaikka minä ja miehenikin siellä olemme joulua viettämässä - tosin ex ei sinne jää yöksi kanssamme. Ei hänen läsnäolonsa minua häiritse. Lasten parastahan me kaikki haluamme ja aikuisten hyvät välit ovat mielestäni juuri sitä!
Näinhän asiat pitäis nähdä.Minun exäni on tulossa äidillään käymään uuden kunppaninsa kanssa,lapsemme menevät sinne,minä en edes vie lapsiani.Menevät itsekseen(anoppi asuu lähellä meitä),minä kyllä voisin omasta ja anopin puolesta mennä,mutta tiedän,että exä nostaisi haloon asiasta,ei halua minun ja nyxän kohtaavan ,on pitänyt siitä huolen jo kohta kaksi vuotta!!!
Lasten mummun kans meillä on hyvät välit ja tuskinpa ne koskaan siitä muuttuvat,olen lasten ainoa äiti ja hän lasten ainoa mummu,oma äitini kuollut.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 21:31 Manna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 18:32 peuhu kirjoitti:
Mutta eikö ole hassua että miksi tämä ex ei mene OMILLE vanhemmilleen, ovathan hekin lapsen isovanhempia. Muutenkin musta ois jouluaattona kohteliasta pysytellä omissa sukulaisissaan ja käydä vaikka sitten esim. tapaninpäivänä siellä exän kotona jos on kutsuttu joulunpyhinä käymään.Anopiltakin aika ajattelematonta jos on kutsunut ex miniänsä jouluaattona kylään vaikka pojalla on uusi vaimo. Voihan sitä ex anoppilassa ihan hyvin vierailla kun sopii päivät ettei änge exän perheen kanssa yhtäaikaa. Jos mun ex tulis aattona meidän porukoille niin multa jäis kyllä menemättä vaikka ei vihoissa erottukaan, ei vaan kiinnosta viettää hänen kanssaan joulua...ne ajat on ollet ohi jo ajatsitten. :whistle:
No en minä tuota nyt kovin kummallisena pidä. Voihan olla, että hänen omat vanhempansa eivät ole elossa, asuvat kovin kaukana tai ovat joulun matkoilla. Ihan mitä vaan. Kyllä nuo lapsenlapset ovat todennäköisesti isovanhemmille hyvin tärkeitä ja haluavat isovanhemmat sitten viettää joulua lapsukaisten kanssa. Ja ilmeisesti ovat väleissä entisen miniänkin kanssa, koska tuollainen joulunvietto suunnitteilla vaikka on "äitijoulun" vuoro.

Ehkä kuitenkin tärkeintä on lasten joulunvietto eikä aikuisen pojan ja hänen uuden puolisonsa, joilla ei yhteisiä lapsia ole. Kyllähän tuo jouluaatto on lapsille se joulun seudun tärkein päivä, kun jännätään pukkia. Vähän joustoa ja ymmärrystä voisivat aikuiset osoittaa.
Niin mähän sanoin että ihan hyvin voi olla joulun pyhinä anoppilassa käymässä mutta onko kohteliasta ängetä samaan aikaan kun exä.Miksi tämä poika ei voisi mennä aattona lapsuuden kotiinsa lastensa kanssa jos iso vanhemmat haluavat heidät nähdä????Eikö olisi anopiopilta kohteliasta ottaa ennemmin huomioon se nyxä eikä exä joka on kuitenkin pojan nykyinen puoliso???Lapsenlapsiaanhan hän kyllä pystyy näkemään poikansa kautta.En yhtään ihmettele että ap miehineen ei mene anoppilaan jouluna!
 
Lumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 08:05 smurffiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 21:40 Lumikki kirjoitti:
Tuskinpa kukaan kutsumatta menee entisen anoppinsa luo joulua viettämään. Ja sillehän ei voi mitään, että anoppi voi kutsua jouluksi luokseen kenet haluaa. Toisaalta ex on anopin lastenlasten äiti.
Minun anoppini on hyvä ystävä mieheni entisen vaimon kanssa. Ovat käyneet yhdessä lomamatkallakin minun aikanani. Ja olemme ex:n kanssa istuneet sulassa sovussa anopin luona kahvilla. Kyllä mieheni ex käy pistäytymässä entisessä anoppilassaan myös jouluna, vaikka minä ja miehenikin siellä olemme joulua viettämässä - tosin ex ei sinne jää yöksi kanssamme. Ei hänen läsnäolonsa minua häiritse. Lasten parastahan me kaikki haluamme ja aikuisten hyvät välit ovat mielestäni juuri sitä!
Näinhän asiat pitäis nähdä.Minun exäni on tulossa äidillään käymään uuden kunppaninsa kanssa,lapsemme menevät sinne,minä en edes vie lapsiani.Menevät itsekseen(anoppi asuu lähellä meitä),minä kyllä voisin omasta ja anopin puolesta mennä,mutta tiedän,että exä nostaisi haloon asiasta,ei halua minun ja nyxän kohtaavan ,on pitänyt siitä huolen jo kohta kaksi vuotta!!!
Lasten mummun kans meillä on hyvät välit ja tuskinpa ne koskaan siitä muuttuvat,olen lasten ainoa äiti ja hän lasten ainoa mummu,oma äitini kuollut.
Joo, meillä on minun ex-mieheni kanssa juuri noin. Hänen uusi kumppaninsa ei halua olla kanssani missään tekemisissä. Emme ole tavanneet kuin ohimennen tämän uuden kanssa, mutta hän on jostain käsittämättömästä syystä hyvin vihamielinen minua kohtaan. Olimme eronneet jo kauan ennen hänen kuvioihin tuloaan ja olen onnellinen nykyisen mieheni kanssa, joten en ole uhkana hänen onnelleen, mutta silti hän katsoo oikeudekseen vaikeuttaa lasteni ja heidän isänsä tapaamisia. Isä ei ole viettänyt yhtään joulua lastensa kanssa tämän naisen tavattuaan. Toisaalta minä olen onnellinen kun saan seurata lasteni (ja lapsipuolienikin) jouluiloa, joten en valita omasta puolestani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 13:46 Riituska kirjoitti:
Miehelläni on kaksi lasta, yhteisiä lapsia meillä ei vielä ole. Viime joulun lapset olivat isällään. Tänä jouluna lasten pitäis sitten olla mieheni exän kanssa, mutta exä aikoo mennä lastensa kanssa mieheni vanhempien luo jouluaatoksi..
Mieheni ja hänen exänsä erosivat pari vuotta sitten, mutta ex-muija ei ilmeisestikään ole päässyt vieläkään erosta yli, koska selvästikin kuvittelee viettävänsä "perhejoulua"mieheni kanssa.. Meillä oli suunnitelmissa mennä aattona käymään myös mieheni kotona, mutta minua ei ainakaan kiinnosta viettää aattoa mieheni exän kanssa..Sanoin miehelleni että jos tämä aikoo mennä viettämään exänsä kanssa aattoa, saa minun puolesta viettää vaikka koko loppuelämänsä exänsä kanssa.
Kuulostaa naurettavalta. En voisi kuvitellakkaan, että menisin ex-anopille tai että exäni menisi äidilleni!! Mennyt on mennyttä..
Jos mun miehen exä tekisi noin, että änkeis sinne samaan aikaan niin mieheni heittäisi hänet pihalle. On ne kummallisia, jotkut exät, kun jäädään roikkumaan.
Eikä osata ajatella ollenkaan, että miehellä on jo uudet kuviot.
Ja mitä sit kahvipöydässä juttelisitte, "tyyliin oletko itse leiponut"!?! Siis oikeesti mitä puhuisitte?? Miehen menneestä vai nykyisestä elämästä vai ilmoista... ;)
Kun minä ja mun exä erottiin, asia tehtiin selväksi, että ex-anoppiloihin ei mennä. Ja kunnioitamme toistemme mielipiteitä tässä asiassa. Lapset käyvät isänsä kanssa mummilla ja minä käyn lasteni kanssa minun vanhemmillani. Ei tässä asiassa mitään epäselvää pitäisi kenelläkään olla. Ihmettelen sitä alkuperäisen anoppia, että miten joku ex-miniä menee oman pojan edelle..ja joutuvat väistymään ex-miniän alta..huh,huh
 
Lumikki
Tulipa mieleen vielä tuo appivanhempien ristiriitainentilanne. On kamalaa, että odotetaan appivanhempien valitsevan entisen ja nykyisen miniän välillä. Tuohon kateus- ja katkeruuspeliin ei pitäisi vetää viattomia sivullisia. Mielestäni se joka ei kestä tilannetta voi valita itse meneekö anoppilaan vai ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 21:40 Lumikki kirjoitti:
Tuskinpa kukaan kutsumatta menee entisen anoppinsa luo joulua viettämään. Ja sillehän ei voi mitään, että anoppi voi kutsua jouluksi luokseen kenet haluaa. Toisaalta ex on anopin lastenlasten äiti.
Minun anoppini on hyvä ystävä mieheni entisen vaimon kanssa. Ovat käyneet yhdessä lomamatkallakin minun aikanani. Ja olemme ex:n kanssa istuneet sulassa sovussa anopin luona kahvilla. Kyllä mieheni ex käy pistäytymässä entisessä anoppilassaan myös jouluna, vaikka minä ja miehenikin siellä olemme joulua viettämässä - tosin ex ei sinne jää yöksi kanssamme. Ei hänen läsnäolonsa minua häiritse. Lasten parastahan me kaikki haluamme ja aikuisten hyvät välit ovat mielestäni juuri sitä!
Niinpä, kyllähän sitä kutsua saa kenet haluaa, mutta että ex-miniä menee oman pojan edelle. Aika kauheeta.
Ei taida anoppi kunnioittaa yhtään poikansa mielipiteitä!
Jos mun äiti tekis mulle noin, loukkaantuisin todella.

Tämä niille, jotka haluavat mennä yhtäaikaa ex-anoppilaan:
Ihmettelen sitä, että miksi te haluisitte mennä? Mitä te sillä haluatte sanoa tai miten se on teidän mielestä ihan luonnollista? En ymmärrä miksi exien ja nyxien pitäisi tavata? Mulla ei ole mitään tarvetta tavata exäni nyxää. Eikä toisinpäin. Eikä ex-miehelläni ole tarvetta tavata miestäni, eikä mieheni tapaa exääni.
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 20:22 Lumikki kirjoitti:
Tulipa mieleen vielä tuo appivanhempien ristiriitainentilanne. On kamalaa, että odotetaan appivanhempien valitsevan entisen ja nykyisen miniän välillä. Tuohon kateus- ja katkeruuspeliin ei pitäisi vetää viattomia sivullisia. Mielestäni se joka ei kestä tilannetta voi valita itse meneekö anoppilaan vai ei.
Ikävä kyllä monessa tapauksessa nämä appivanhemmat leiriytyvät itse jommalle kummalle puolelle, vanhan tai uuden kumppanin taakse. Mielestäni ei ole liikaa vaadittu, että ennenkuin vanhoja ja uusia pariskuntia aletaan kutsua samaan paikkaan, olisi kohteliasta selvittää ihan yksinkertaisella kysymyksellä, minkälaiset välit heillä on keskenään. On kuitenkin 364 muutakin päivää vuodessa kuin jouluaatto, joka on tunnepitoinen juhlapäivä myös aikuisille. Anoppilaan menon voi valita, mutta mielestäni on aika sairasta, ettei voi mennä omille vanhemmilleen, koska nämä ovat kutsuneet exän luokseen.
Ja turha puhua joustosta ja aikuismaisesta käytöksestä lasten takia. Se on ihanteellinen tilanne, mutta usein vain haave. Sen takia koko tämä palsta on otsikon "Tunteet ja ihmissuhteet"-alla. Lapsille voi kuitenkin järjestää muutenkin kivan joulun, kuin sellaisen jossa aikuiset väkinäisesti koittavat tulla toimeen. Sitäpaitsi se, että suhteet yhtenä jouluna ovat viileät, voivat olla parin vuoden päästä jo paremmat, jos ei väkisin torpedoida ihmissuhteiden kehittymistä, kun tottuminen uusperheeseen on vielä kesken.
Samasta syystä itse en ole esim. tunkenut väkisin mieheni lasten joulujuhliin, kun olen tiennyt, että miehen eksä ei siitä ilahtuisi. (Vaikka hänellä ei mitään todellista syytä olekaan minua vihata, hänellä on vain kasvu kesken ja itse en ole sellaista tyyppiä, että haluaisin tahalleen provosoida häntä vaikka itse olenkin kaikenlaista #&%?$!* saanut kuulla.)
Lisäksi minulla on ollut ihan hyvä "tekosyy" olla pois, pienet lapseni, jotka eivät vielä pysy paikallaan hiljaa..se on riittänyt miehen lapsille selitykseksi, miksi en tule joulujuhliin.


 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 21:31 Manna kirjoitti:
Ehkä kuitenkin tärkeintä on lasten joulunvietto eikä aikuisen pojan ja hänen uuden puolisonsa, joilla ei yhteisiä lapsia ole. Kyllähän tuo jouluaatto on lapsille se joulun seudun tärkein päivä, kun jännätään pukkia. Vähän joustoa ja ymmärrystä voisivat aikuiset osoittaa.
Vaiko onko kysymys kuitenkin exän jouluvietosta ex-anoppilassa enemmän kuin lasten, kun kysymys on uutta kumppania haukkuvasta eksästä.
Pitäisikö tuon aikuisen pojan mahdollisimman nopeasti panna paksuksi uusikin kumppaninsa, jotta nämä olisivat tasoissa eksän kanssa?
Vanhemmuus ei lopu täysi-ikäisyyteen.
 
Eipä tuosta aloituksesta käynyt ilmi sitä, että exä haukkuisi nyxää. Ja entä, jos hän on tosiaan hyvissä väleissä entisen anoppinsa kanssa ja ovat kutsuneet hänet lasten kera jouluaatoksi ennen kuin ovat tienneet pojan suunnitelmista?

Ei kai isovanhempia pitäisi pistää valitsemaan puolta, valitsevatko lastenlastensa äidin vai äitipuolen? Aika ikävää kaikkia osapuolia kohtaan ja etenkin lapsia kohtaan!


 
alkuperäinen
Kyllä mainitsin tuossa aiemmin haukkumisesta, mutta se nyt ei minulle mikään ongelma ole.Se vain kertoo sen , että ex on edelleen mustasukkainen miehestäni.

Niin ja tuosta paksuksi panemisesta...Minulle tuli kolme viikkoa sitten keskenmeno :'(
..Mutta nyt olen todella paljon miettinyt uudelleen yrittämistä, ehkä en haluakaan tehdä lasta tällaisiin oloihin. Minusta olisi kiva, että lapsellani olisi molemmat mummolat ja minä olisin toivottu ja tervetullut lapseni kanssa myös anoppilaan. Mietin, että olisiko tulevaisuus sitä, että minä menisin omien lasteni kanssa jouluksi omien vanhempieni luo ja mieheni menisi exän ja heidän lasten kanssa toiseen mummolaan..(kamalaa lasten jaottelua)

Vaikka vauvakuume on kova,täytyy varmaan antaa ajan kulua ja katsoa kuinka nämä kuviot etenevät...
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 11:25 Manna kirjoitti:
Eipä tuosta aloituksesta käynyt ilmi sitä, että exä haukkuisi nyxää. Ja entä, jos hän on tosiaan hyvissä väleissä entisen anoppinsa kanssa ja ovat kutsuneet hänet lasten kera jouluaatoksi ennen kuin ovat tienneet pojan suunnitelmista?

Ei kai isovanhempia pitäisi pistää valitsemaan puolta, valitsevatko lastenlastensa äidin vai äitipuolen? Aika ikävää kaikkia osapuolia kohtaan ja etenkin lapsia kohtaan!
Ei käynyt aloituksesta ilmi, mutta kävi ilmi tässä ketjussa ennen sinulta lainaamaani tekstiä.
Ei pidä ketään pistää valitsemaan puolta, mutta valitettavasti nämä isovanhemmat tekevät sen joissain tapauksissa ihan itse.
Ei pidä pistää valitsemaan äidin ja äitipuolen väliltä, mutta jos pitää valita, kutsuako oma lapsi vai hänen ex-kumppaninsa joulunviettoon niin huolestuttavana pitäisin, jos esim. oma äitini viettäisi mieluummin joulun eksäni kanssa joka minua haukkuisi :\|
Edelleen, jouluaatto ei ole ainoa päivä vuodessa jolloin suhteita ex-kumppaneihin voi hoitaa.
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 14:21 alkuperäinen kirjoitti:
Kyllä mainitsin tuossa aiemmin haukkumisesta, mutta se nyt ei minulle mikään ongelma ole.Se vain kertoo sen , että ex on edelleen mustasukkainen miehestäni.

Niin ja tuosta paksuksi panemisesta...Minulle tuli kolme viikkoa sitten keskenmeno :'(
..Mutta nyt olen todella paljon miettinyt uudelleen yrittämistä, ehkä en haluakaan tehdä lasta tällaisiin oloihin. Minusta olisi kiva, että lapsellani olisi molemmat mummolat ja minä olisin toivottu ja tervetullut lapseni kanssa myös anoppilaan. Mietin, että olisiko tulevaisuus sitä, että minä menisin omien lasteni kanssa jouluksi omien vanhempieni luo ja mieheni menisi exän ja heidän lasten kanssa toiseen mummolaan..(kamalaa lasten jaottelua)

Vaikka vauvakuume on kova,täytyy varmaan antaa ajan kulua ja katsoa kuinka nämä kuviot etenevät...
:hug:
Otan osaa menetykseesi.
Tuon herjani "paksuksi panemisesta" ei ollut tarkoitus loukata sinua, vaan se oli ironinen kysymys niille, jotka kuvittelevat, että eksän pitäisi olla lasten takia jotenkin etuoikeutetussa asemassa. Itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa.
Jokainen tietää omalla kohdallaan, milloin on valmis perheenlisäykseen. Älä kysele sitä keneltäkään (muulta kuin tietenkin kumppanilta:)) älä anna isovanhempien vaikuttaa asiaan.
 
On ne kummallisia, jotkut exät, kun jäädään roikkumaan.
Eikä osata ajatella ollenkaan, että miehellä on jo uudet kuviot.

Tuota punatukkaisen tekstiä lainaten eritoten....

Minulla ainakaan ei ole mitään erityishaluja tavata eikä vihata tätä exän nykyistä,vaikka olikin osaltaan hajottamassa meidän avioliittoo!
En vain tajua,miksi hänen on pitänyt luoda minusta itelleen kuva jostain tyrannista vai onko se sitten exän aikaan saantia,tiedä häntä??!!
Esikoistani kumminkin asia vaivaa eniten,koska pitää tästä nyxästä ja ihan hyvä niin,mutta kun tää nyxä on sanonut tytölleni,että hän pelkää minua,eikä halua ja uskalla nähdä minua,no nyt siihen ei kyllä tilaisuuttakaan,asuvat 500km päässä :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 08:13 smurffiina kirjoitti:
On ne kummallisia, jotkut exät, kun jäädään roikkumaan.
Eikä osata ajatella ollenkaan, että miehellä on jo uudet kuviot.
Näin se valitettavasti on, jos luet esim. alkuperäisen kirjotuksen, niin siitähän se näkyy aivan selvästi. Ex-miniä änkee jouluaattona ex-anoppilaan vaikka pojalla jo uusi kuvioissa.
:/ Ja olithan itsekin halukas tapaamaan exäsi nyxän. (sain sen käsityksen aikaisemmasta kirjoituksestasi tuola ekalla sivulla).

Mä olen samaa mieltä, kuin tuo nimimerkki eräs! On muitakin päiviä tavata exän uusi, kuin JOULUAATTO! Eikö tuo ole roikkumista?
 
Minä en nyt taas tajunnut yhtään, mikä tässä on niin kamalaa... Jos ex-miniä ja anoppi tulevat toimeen ja haluavat jouluaattoa viettää yhdessä, niin mitä sitten.... Jos nyxä miehensä kanssa ei sitä kestä, niin eipä sinne tarvitse sitten mennä - ainakaan yhtä aikaa.
Ylipäätään en voi ymmärtää, mikä näissä uusissa ja entisissä vaimoissa ja miehissä on niin kamalaa. Ollaan oltu naimisissa ja erottu. piste. ja siitä jatketaan. Miksi aina pitää riidellä ja olla ilkeä? Kerran täällä eletään, ei kai ole tarkoitettu että vuositolkulla tuhlataan aikaa katkeruuteen ja vihanpitoon??? Minä ainakin pystyn helposti olemaan ex-mieheni uuden tyttöystävän kanssa kaveri ja olen tyytyväinen, että jopa minun lapseni hänestä pitävät.
Hyvää Joulua!
 
Minunkin mieheni ex tunki itsensä aikoinaan jouluna mieheni vanhemmille ja kesällä maalle mieheni mummolle... ja ihan kutsumatta. Roikkui miehessäni kaikin keinoin ja terrorisoi monta vuotta. Minulle hän ilmoitti, että aikoo pysyä mieheni äidin kanssa niin hyvissä väleissä, ettei minua tulla sinne koskaan kutsumaan. No, sepä ei ollut hänen valittavissaan, mieheni vanhemmat kyllä pitävät minusta.
Olen sitä mieltä, ettei exien ja nyxien tarvitse jouluja yhdessä viettää. Ja että miehen äidin pitäisi kyllä asettaa oma poikansa exän edelle. Tahditonta on edes kutsua samana päivänä, kaikki kun eivät ole sovussa eronneet. Lastenlapsia voi tavata oman pojan kautta, tai sitten exä voi vierailla lasten kanssa jonain muuna päivänä. Käsittämätöntä on sekin, jos anoppi ei kunnioita poikansa nykyistä suhdetta, vaan kutsuu exän ja oman poikansa, mutta ei nyxää.
 

Yhteistyössä