Miltä kuulostaa?

huonolta
En jaksanut nyt kaikkia lukea, eikä mulla ole samanlaista ongelmaa, että exä fyysisesti änkeäisi mukaan mieheni sukulaisiin, ei ollut siellä avioliittonsa aikana, eikä tule eron jälkeenkään, eikä kutsutakaan.

Mutta tässä on varmaankin kyse semmosta olotilasta, että tulee tunne että se ex-puoliso ohittaa, sivuuttaa, astuu varpaille, päälle, yli.

Että anoppilassa ei eletäkään nyt ja tätä hetkeä, vaan edelleen halutaan pitää ikään kuin koossa se entinen perhe, nykyisen perheen kustannuksella.
Tulee siis olo, että on kakkossijalla, vaikka on se nykyinen kumppani, kakkossijan paikka pitäisi olla tällä exällä.
Ja sitten sitä tuntee itsensä loukatuksi, vähempiarvoiseksi, vaikka on se nykyinen, tämän hetken ja tulevankin kumppani, ja se exä on menneen talven lumia - vaikka miten on yhteiset lapset, lapsethan saa tavata eikä lapset ole eronneet yms. mutta se exä ei enää kuulu kuvioon, lapsilla kun on se isäkin... jne.

Menikö oikein? Että tunnepuolella on tämäntapainen sivuutetuksi, ohitetuksi, kakkossijalle jättämisen tunne. VAikkei se ole anoppilan tarkoitus, eikä ajatus, mutta toiminnallaan välittävät nykyiselle miniälleen ja tämän perheelle tämmösen olon.
 
Lady in Black
Arvoisat naiset. Jotkut teistä tekevät asioista jotenkin kummallisen kiemuraisia. Jos rouva Ex on kutsuttu anoppilaan, ei kai häntä sinne KOKO jouluksi ole kutsuttu? Jos rouva Ex tuntee vastustamatonta tarvetta olla hyvää pataa ex-anoppinsa kanssa, miksi ei voisi pistäytyä kahvilla? Mutta jos exää ei ole kutsuttu, on parempi pysyä poissa. Se on kaikkien osapuolten kannalta viisaampaa. Monesti ex-rouvat tekevät itseään vähän liikaa tykö, tekevät itsestään liiankin tärkeitä. Tämä on yksi keino estää muita lähimmäisiä elämästä elämäänsä eteenpäin, ja ehkä jopa estää uusien ihmissuhteiden synty. Kas, kun ex-anoppikin voi tuntea olonsa kiusaantuneeksi. Pitäisi olla lojaali ex-rouvalle ja uudelle. Sehän on ihan mahdoton yhtälö. Molemmille ei voi olla mieliksi. Joten kyllä näkisin, että ex-rouvan pitäisi näistä tilanteista hiljalleen vetäytyä.

Ymmärrän erittäin hyvin uuden rouvan suivaantumisen. Ex-rouva ei käyttäydy kovinkaan hienotunteisesti ja tekee itsestään tärkeää. Järkevämpää olisi vierailla ex-anoppilassa muulloin kuin joulunpyhinä, mutta kuten sanottu, lyhyesti kahvilla voi toki piipahtaa, ihan korrektistikin.
 
Mitäs jos mummolan joulu on näille lapsille se "ainoa oikea" johon he ovat kasvaneet ja tottuneet? Saako mummo silloinkaan pyytää lapsia jouluaatoksi vai määrääkö joku muu, miten joulu vietetään?

En ymmärrä, miksi mummo ei pitäisi myös tulevista lapsenlapsistaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 09:40 punatukkainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 08:13 smurffiina kirjoitti:
On ne kummallisia, jotkut exät, kun jäädään roikkumaan.
Eikä osata ajatella ollenkaan, että miehellä on jo uudet kuviot.
Näin se valitettavasti on, jos luet esim. alkuperäisen kirjotuksen, niin siitähän se näkyy aivan selvästi. Ex-miniä änkee jouluaattona ex-anoppilaan vaikka pojalla jo uusi kuvioissa.
:/ Ja olithan itsekin halukas tapaamaan exäsi nyxän. (sain sen käsityksen aikaisemmasta kirjoituksestasi tuola ekalla sivulla).

Mä olen samaa mieltä, kuin tuo nimimerkki eräs! On muitakin päiviä tavata exän uusi, kuin JOULUAATTO! Eikö tuo ole roikkumista?
En tarkoittanut sitä et haluaisin nyxän nähdä!Ex-anopin kans olemme tekemisissä ja hyvissä väleissä ja olen aina tervetullut käymään.
Ei edes kiinnosta nähdä exää siksi laitoin tuohon sen et exä sais varmaan raivarin,koska on kaikin, jopa naurettavinkin keinoin,estänyt meidän kohtaamisen nyxän kanssa.Ihmettelen kun ei voi aikuismaisesti käyttäytyä!! :whistle:
Mulla ei ole mitään tarvetta roikkua exässä :eek: mitä vähemmän tekemisissä sen parempi :D
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 23:01 Leija kirjoitti:
Mitäs jos mummolan joulu on näille lapsille se "ainoa oikea" johon he ovat kasvaneet ja tottuneet? Saako mummo silloinkaan pyytää lapsia jouluaatoksi vai määrääkö joku muu, miten joulu vietetään?

En ymmärrä, miksi mummo ei pitäisi myös tulevista lapsenlapsistaan.
Musta tässä ei ollut kyse lapsista vaan expuolisosta joka on joulu aattona menossa anoppilaan. Saahan ne lapset mennä mummolaan ISÄN kanssa ei siihen lasten äitiä tarvita. Itse en kohteliaisuudesta änkeäisi ex anoppilaan varsinkin jos olisi miehellä uusi jo kuvioissa vaan kävisin sitten joku muu päivä kuin just aattona.
 
yh-mamuli84
Mulla ei oo kyl itellä mitään tarvetta roikkua exässä mutta lapsellani haluan kummatkin mummilat pitää. Siksi meillä on vietetty joulua nyt kahtena vuonna niin että olemme pojan kanssa käyneet ex-anoppilassa aamupvä:llä syömässä ja illemmalla olemme olleet omilla vanhemmillani. Lapseni nauttii kyllä erittäin paljon että saa myös isän puolen sukulaisten(tätien, kummisedän ja serkun sekä mummin) kanssa jouluna olla eikä tämä järjestely ole vielä ketään haitannut. Lapsen etu ensimmäiseksi... Kyllä me exän kanssa voimme sen verran sovussa olla että yhden pvä:n pystymme samassa paikassa olemaan vaikka ei muuten kauhean lämpimät välit olekkaan. Tämä on myös ok nykyiselleni. Ja ex-anoppilaan olemme kerran viikossa vähintään puhelimella yhteydessä... ei lapselta pidä mummia riistää eikä mummilta lapsenlasta vaikka me vanhemmat olemme eronneet.
Kukin tyylillään :)
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2006 klo 22:14 yh-mamuli84 kirjoitti:
Mulla ei oo kyl itellä mitään tarvetta roikkua exässä mutta lapsellani haluan kummatkin mummilat pitää. Siksi meillä on vietetty joulua nyt kahtena vuonna niin että olemme pojan kanssa käyneet ex-anoppilassa aamupvä:llä syömässä ja illemmalla olemme olleet omilla vanhemmillani. Lapseni nauttii kyllä erittäin paljon että saa myös isän puolen sukulaisten(tätien, kummisedän ja serkun sekä mummin) kanssa jouluna olla eikä tämä järjestely ole vielä ketään haitannut. Lapsen etu ensimmäiseksi... Kyllä me exän kanssa voimme sen verran sovussa olla että yhden pvä:n pystymme samassa paikassa olemaan vaikka ei muuten kauhean lämpimät välit olekkaan. Tämä on myös ok nykyiselleni. Ja ex-anoppilaan olemme kerran viikossa vähintään puhelimella yhteydessä... ei lapselta pidä mummia riistää eikä mummilta lapsenlasta vaikka me vanhemmat olemme eronneet.
Kukin tyylillään :)
Mutta eikö sun ex miehesi ole sitten lasten kanssa esim. joka toinen joulu tai aatto aamupäivän ja sit vaihto vai miten ??? Ihan kivahan se on että ex anoppilaan olet yhteyksissä mutta miksi exäsi ei itse vie lapsia jouluna mummolaan???Ei mustakaan saa lapsilta mummolaa riistaa mutta uusien puolisoiden tultua kuvioihin voisi musta järjestelyjä ainakin juhlapyhien osalta muuttaa niin että kumpikin pääsee nauttimaan lastensa kanssa oman suvun juhlaperinteistä.
 
yh-74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 13:19 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2006 klo 22:14 yh-mamuli84 kirjoitti:
Mulla ei oo kyl itellä mitään tarvetta roikkua exässä mutta lapsellani haluan kummatkin mummilat pitää. Siksi meillä on vietetty joulua nyt kahtena vuonna niin että olemme pojan kanssa käyneet ex-anoppilassa aamupvä:llä syömässä ja illemmalla olemme olleet omilla vanhemmillani. Lapseni nauttii kyllä erittäin paljon että saa myös isän puolen sukulaisten(tätien, kummisedän ja serkun sekä mummin) kanssa jouluna olla eikä tämä järjestely ole vielä ketään haitannut. Lapsen etu ensimmäiseksi... Kyllä me exän kanssa voimme sen verran sovussa olla että yhden pvä:n pystymme samassa paikassa olemaan vaikka ei muuten kauhean lämpimät välit olekkaan. Tämä on myös ok nykyiselleni. Ja ex-anoppilaan olemme kerran viikossa vähintään puhelimella yhteydessä... ei lapselta pidä mummia riistää eikä mummilta lapsenlasta vaikka me vanhemmat olemme eronneet.
Kukin tyylillään :)
Mutta eikö sun ex miehesi ole sitten lasten kanssa esim. joka toinen joulu tai aatto aamupäivän ja sit vaihto vai miten ??? Ihan kivahan se on että ex anoppilaan olet yhteyksissä mutta miksi exäsi ei itse vie lapsia jouluna mummolaan???Ei mustakaan saa lapsilta mummolaa riistaa mutta uusien puolisoiden tultua kuvioihin voisi musta järjestelyjä ainakin juhlapyhien osalta muuttaa niin että kumpikin pääsee nauttimaan lastensa kanssa oman suvun juhlaperinteistä.
Kaikki isät eivät oikeasti halua lapsiaan esim. jouluna tmv., kokemus puhuu...
 
tälleenkin päin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 19:33 yh-74 kirjoitti:
\Kaikki isät eivät oikeasti halua lapsiaan esim. jouluna tmv., kokemus puhuu...
Ja kaikki äidit ei ihan oikeasti halua lapsiaan antaa ex-miehelleen / isälleen jouluna tmv, koska mitä kummaa he itse sitten jouluaattona tekisivät - yksinäistä, tyhjää vain olisi - joulu ilman lapsia...

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 10:45 tälleenkin päin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 19:33 yh-74 kirjoitti:
\Kaikki isät eivät oikeasti halua lapsiaan esim. jouluna tmv., kokemus puhuu...
Ja kaikki äidit ei ihan oikeasti halua lapsiaan antaa ex-miehelleen / isälleen jouluna tmv, koska mitä kummaa he itse sitten jouluaattona tekisivät - yksinäistä, tyhjää vain olisi - joulu ilman lapsia...
niin entäs ne isät sittenn hei haloo taas ovat hekin yksin!!
:headwall: :headwall:
 
Cinderella
Me käytiin exän kanssa hänen isoäitinsä eli pojan isoisoäidin luona jouluna yhdessä. Nyxältä ei tainnut edes asiasta kysellä tai ilmoitella.
Muutenkin näen ex-appeani ja soittelee minulle useimmin kuin pojalleen. Hänelle lapsenlapsi on erittäin tärkeä ja kun poika niin pieni, niin ei pääse yksinään lähtemään. Ja pojan takia haluan olla hyvissä väleissä, koska hän ansaitsee kaikki isovanhempansa elämäänsä, riippumatta ovatko vanhemmat yhdessä vai ei.
Meillä on täällä vain yksi elämä, joten en ainakaan itse tuhlaa sitä miettimällä mitä nyxä ajattelee minusta.
En kyllä tunkis kutsumatta mihinkään exän sukulaisiin. Sen verran hyvin kasvatettu. :saint:
 
Lumikki
Minun anoppini on ystävä sekä mieheni ex-vaimon että minun kanssani - sellainen on siis ihan oikeasti mahdollista. Mielestäni hänen ei tarvitse valita ex:n ja nyxän välillä. Toisaalta en ymmärrä miksi minä ja mieheni ex olisimme vihamielisiä toisiamme kohtaan, olemmehan aikuisia ja suht´ fiksuja ihmisiä kumpikin. ;)
Enkä yhtään kyllä pelkää, että mieheni ex yrittäisi vokotella miestäni itselleen takaisin tai mieheni hänen luokseen kaihoaisi.
 

Yhteistyössä