Miltä tuntuu oma keho vauvan raskauden ja synnytyksen jälkee

Miten olette kokeneet oman kehonne raskauden ja synnytyksen jälkeen? Onko harmittanut löysä maha ja paisuneet reidet vai onko vauvan ihanuus saanut moiset pikkuseikat unohtumaan?

Minua ainakin harmittaa että mahani on kauhea löllö vaikkei niin iso olekaan ja että reidet on levinneet ja takapuoli ei tunnu pienenevän ikuna!! :/ vanhat housut ei tule enää koskaan mahtumaan, se on varma!

Tuntuu että tissitkin on pienet lörpöt rusinat vaan (semmoiseksi mieskin niitä tässä yksi ilta nimitti, naurettiin molemmat)

Ennen menin ihan hyvillä mielin uimarannalle, nyt hävettää melkein jo oman miehen kanssakin olla alasti!

joojoo, olihan tämä tiedossa kun vauvaa ryhdyttiin tekemään eikä pahinkaan löllömaha saisi minua katumaan lapsen tekoa tai estäisi minua haluamasta niitä vielä monta lisää, mutta mietityttää vaan, kun ihan hetki sitten olin hehkeä ja kaunisvartaloinen nuori nainen ja nyt ajattelen että viileät kesät on tosi kivoja, koska en kuitenkaan voisi pitää noita kymmeniä kaapissani roikkuvia pieniä kesämekkoja...

Tällaista täällä vaan pohdin...
 
a-k79 harmaana
sitähän se, mulle kyl jo mahtuu omat housut ja synnytyksestä on reilu 2kk, mut maha on kamala löllökasa, reidet ja #&%£$!* on onneks jo pienentyny ahkeran kävelyn myötä, mut tuntuu ettei niitä vatsalihaksia jaksa tehdä. kuntosali auttais mut tuntuu että päivät vaan menee..
 
-peukku-
Niinpä.

Geeneistä on toisille apua tässä tilanteessa ja toisille ei todellakaan. Toiset saavat hormonimuutoksesta kauhean aknen synnytyksen jälkeen, ja toisilta lähtee tukka päästä. :/

Minä olen vartalooni tyytyväinen, koska olen kovin hoikistunut jo, vaikka vauva on vasta parikuinen. Toki saan kiittää niitä geenejä litteästä vatsastani, vaikkakin tuolla perälistossa ja reisissä saattaisi olla toivomisen varaa, mikäli asiaan suhtautuisi siten.

Mieheni on pikemminkin ihastunut siihen, että minusta saa kiinni jostakin kohdasta. Aion kuitenkin jatkaa imetystä pitkään mikäli kaikki menee hyvin, ja todennäköisesti minusta tulee taas sellainen luuviulu kakkosnelonen :eek:

Mutta näin toisen lapsen jälkeen huomaan suhtautuvani itseeni ja vartalooni paljon lunkimmin kuin esikoisen jälkeen. :wave:
 
Jotenkin se tuntuu "jonkun muun kropalta"...

kiloja ei kertynyt raskauden aikana kuin 3kg, mitkä ei ole vielä ainakaan lähteneet mihinkään.. Se ei minua edes häiritsisi, jos ne jäisi, kunhan tuon makkaran saisi pois.. Mä oon ottanut sen asenteen, että peili on mun vaaka..
Ja sitten nuo rinnat.... Kun jo muutenkin olenaina ollut kummallisen isorintainen pieneksi ihmiseksi (ennen 158/52kg), niin nyt ne on jo jotain aivan kamalaa.. Kuppikoko kasvoi D/E:stä H:hon, ja saisi vielä olla isommat liivit... Se on musta aivan kamalaa!!! Kun ne tyhjinä ollessaan roikkuu tuolla jossain navassa :/ ja täysinä ne on sellaset ilmapallot.... :LOL:
Reidet levis tosi pahasti, ja niihin jäi melkosen pahat arvet.. Tosin onneksi muualle ei sitten tullutkaa.. Onneks!!

Mutta sellasta se on kun vauvan saa.. Ja kyllä se on kaikkien niiden löysien ja arpien arvosta!!!! :heart: pitää alkaa keksimään itselle joku kiva harrastus, mihin pääsis muun "mammajengin" kanssa (meitä on aikas monta jotka on muutaman kuukauden sisällä saanut vauvan)
 
ÄITII
Mä en tiedä, mutta en lihonu paljon yhtään raskausaikana, ja synnytyksen jälkeen olin vain tyytyväinen vartalooni. Nyt synnytyksestä kulunut 6 kuukautta, ja olen laihtunutkin.
Maha ei ole ollu löllö, ei edes synnytyssairaalassa, ainakaan silleen pahasti ja vauvahan se on parasta tässä kaikessa löllöydessä!!
 
Olen täysin tyytyväinen itseeni synnytyksen jälkeen, tuntuu, että näytän paremmalta raskauden ja synnytyksen jälkeen. Ja rinnat, oon jo 5 ja puoli kuukautta imettäny, ja rinnat on yhä kiinteet, ja oikestaan samanlaiset ku ennen synnytystä, raskausarvet vaan harmittaa. Geenit
 
terhi84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2004 klo 14:49 kati kirjoitti:
Miten olette kokeneet oman kehonne raskauden ja synnytyksen jälkeen? Onko harmittanut löysä maha ja paisuneet reidet vai onko vauvan ihanuus saanut moiset pikkuseikat unohtumaan?

Minua ainakin harmittaa että mahani on kauhea löllö vaikkei niin iso olekaan ja että reidet on levinneet ja takapuoli ei tunnu pienenevän ikuna!! :/ vanhat housut ei tule enää koskaan mahtumaan, se on varma!

Tuntuu että tissitkin on pienet lörpöt rusinat vaan (semmoiseksi mieskin niitä tässä yksi ilta nimitti, naurettiin molemmat)

Ennen menin ihan hyvillä mielin uimarannalle, nyt hävettää melkein jo oman miehen kanssakin olla alasti!

joojoo, olihan tämä tiedossa kun vauvaa ryhdyttiin tekemään eikä pahinkaan löllömaha saisi minua katumaan lapsen tekoa tai estäisi minua haluamasta niitä vielä monta lisää, mutta mietityttää vaan, kun ihan hetki sitten olin hehkeä ja kaunisvartaloinen nuori nainen ja nyt ajattelen että viileät kesät on tosi kivoja, koska en kuitenkaan voisi pitää noita kymmeniä kaapissani roikkuvia pieniä kesämekkoja...

Tällaista täällä vaan pohdin...
joo, sama täällä! reidet on levinny kuten lantio ja #&%£$!* :'( entiset housut (farkut) ei mene jalkaan enää ikinä, ja se on varma! lisäksi reidet, pohkeet, rinnat ja maha ovat täynnä raskaus arpia! ja maha on hirveä pullataikina, ja rinnat ovat imetykseen jälkeen pienet rupsahtaneet "ajokoirankorvat" !
tykkään pitää aika tiukkoja vaatteita, joten ne voi unohtaa nyt ainakin joksikin aikaa... tosin ntuli kyllä kysyttyä neuvolassa että miten saan "pullataikinan" mahasta pois, niin terkkari sanoi että häviää itestään.. näinköhän..? taitaa pitää alkaa lenkkeillä! :ashamed:
.. kiva kuulla että muillakin on näitä ongelmia =)
 
Mulla tuli aika paljon painoa raskauden aikana ja nyt sen kyllä huomaa. Vaikka sitä on mukavasti lähtenytkin, niin vielä on muutama kilo jämähtäneenä... Kyllä mua ottaa päähän, ettei enää vanhat housut mee jalkaan eikä millään saa aikaseks, että oikeen laihduttais. Rinnat on onneks pysyny aika samanlaisina, kun ne oli, vähän isommiks vaan jäi (vanhat rintsikat ei enää mahdu). Ja mulla kans tuli reisiin aikamoiset raskausarvet, mutta ne on onneks tosi paljon vaalenneet jo. Mies on onneks edelleen tyytyväinen!!

Tietysti olen samaa mieltä, että oma rakas pieni tytöntylleröinen korvaa kaiken! Mutta kyllä vähän jännittää seuraava raskaus, että olenko sen jälkeen taas muutamaa kiloa painavampi?!? Ehkä tällä kertaa osaa jo vähän kattoa syömisiänsä... :ashamed:
 
kristiina-79
tuntuu siltä että pitäisi saada painoa pois ainakin pari kiloa.Painoa tuli 14kg ja edelleen sitä on 9 ylimääräistä... Maha on makkara, jolle esikoinen nauraa aina kun sattuu näkemään :( , takamus on ISO. Tavoitteeni on mahtua ennen raskautta ostettuihin farkkuihin (ei varmaan ihan heti onnistu, vielä melkein 10 cm jää auki!). Mies kannustaa että jätä se suklaa ja karkit pois niin varmasti laihdut... Tiedetään, tiedetään, mutta kun Fazerin sininen on niin hyvää... :ashamed:
 
Rokkimamma75
Epätoivoiselta, edelleen... tyttö on jo 1½-vuotias, eikä tää kroppa tästä muutu enää mihkään. Olin ennen mallimittainen ja todella hoikka, vaatteet kokoa 34-36 ja pituutta 180cm - vaan eipä tarvi enää edes yrttää viritellä entisiä hepeneitä niskaan. Mahaan jäi löysä nahka roikkumaan, ja entinen b-kuppi imetysaikana venähti dd:ksi ja palauduttuaan ovat muotopuolet ja roikkuvat rumilukset. Hoikaksi väittävät edelleen, tai varmaankin olen normaalipainoinen mutta siroudesta ei ole enää häivähdystäkään... olen niin sanotusti "akottunut"! :/ :D

Toisaalta, kroppani on luonut uuden elämän, tuon ihanan lapsosen, joten miksi se ei saisi näkyäkin? Miksi aikuisen naisen, äidin, pitäisi näyttää teinitytöltä? Voi meitä turhamaisia naisia... :'( :D
 
Muuten olen ihan tyytyväinen,synnytyksestä reilu kuukausi ja paino on pudonnut 10kg mut tämä maha...Tässä joku aika sitten kaivoin vanhat farkut esille ja kokeilin mut eipä tullu ku paha mieli.Tai no oikeestaan nauratti... :LOL: Mies kyllä tykkää ku on vähän lihaa luiden päällä (ennen olin reilusti alipainonen) ja entiset a-kupin rinnat on kasvanu ;)
 
alannah
Kyll olo on paljon erilaisempi ku masussa ei oo enää ketää potkimassa ja näi. Eikä mua haittaa nuo ylimääräiset kilot. Ne lähtee jos lähtee. Tietääpähän, et on kolme lasta tehny. Mulla tulee jäämään sectio arpia kehoon mutta nepä ei mua haittaa. No tästä kolmannesta tulee varmasti jäämään rumat arvet mitä pari edellistä.
Rinnat mulla on ollu aivan kauheet riippuset. Tietenki hieman saattaa koko muuttua mutta rinnat ei. Maidon tulon loppuessa, rinnat ovat sellaset pienet ja läppämäiset. Ja syy siihen on se,et oon joutunu selkä vian takia pitämään sellasta kovaa korsettia mikä on laittanu rintani pilalle.
On taas ihan kivaa ku olo on näi muuten vapaa. Eli voi kumartua normaalisti, nukkuminen erillaista eikä närästä ollenkaa. :D
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2004 klo 21:31 sarina84 kirjoitti:
Jotenkin se tuntuu "jonkun muun kropalta"...

kiloja ei kertynyt raskauden aikana kuin 3kg, mitkä ei ole vielä ainakaan lähteneet mihinkään.. Se ei minua edes häiritsisi, jos ne jäisi, kunhan tuon makkaran saisi pois.. Mä oon ottanut sen asenteen, että peili on mun vaaka..
Ja sitten nuo rinnat.... Kun jo muutenkin olenaina ollut kummallisen isorintainen pieneksi ihmiseksi (ennen 158/52kg), niin nyt ne on jo jotain aivan kamalaa.. Kuppikoko kasvoi D/E:stä H:hon, ja saisi vielä olla isommat liivit... Se on musta aivan kamalaa!!! Kun ne tyhjinä ollessaan roikkuu tuolla jossain navassa :/ ja täysinä ne on sellaset ilmapallot.... :LOL:
Reidet levis tosi pahasti, ja niihin jäi melkosen pahat arvet.. Tosin onneksi muualle ei sitten tullutkaa.. Onneks!!

Mutta sellasta se on kun vauvan saa.. Ja kyllä se on kaikkien niiden löysien ja arpien arvosta!!!! :heart: pitää alkaa keksimään itselle joku kiva harrastus, mihin pääsis muun "mammajengin" kanssa (meitä on aikas monta jotka on muutaman kuukauden sisällä saanut vauvan)
mulla sama ongelma noiden rintojen suhteen, epänormaalin isot mun kokoselle ihmiselle, mut mulla vaan nämä turpos ja turpos ja on nyt varmaan kaks kertaa isommat kun ennen raskautta. mun hartia kivutkin varmaan johtuu näistä ryntäistä kun ei pieni ihminen jaksa tämmösiä enää kantaa. onnellisia olkoot ne ihmiset joilla on pienet rinnat.

mahaan jäi epämiellyttävä löllä (jota koristaa ihanat arvet) joka mukavasti aina laskeutuu housun vyötärön päälle, mut sentään vanhat farkut mahtuu jos oikein änkee ja tunkee.

onneks kuitenkin melkein kaikki kilot on lähteny mitkä raskauden aikana tuli mut persuus on levinny ja paluuta ei enää ole.

kaikesta tästä kuitenkin seurasi maailman ihanin asia!
 
Mii
Ihan hyvältä. olen kyllä pitkästä aikaa ihan tyytyväinen itseeni. Vaakalla käyn kuitenkin harva se päivä :ashamed: ...
Painan saman verran kuin ennen raskautta josta yli puoli vuotta.kaksi raskautta takana joista toinen tuplasellainen(kilojakin tuli ainakin se 20!)
Liikuntaa en oo harrastanu nimeksikään, herkkujakin mennee alas, mut kummasti sitä vaan on penentyny.
Niin, rinnat vaan meinaa olla kun ajokoiran posket...ruttuset lätyt, no, niille kun ei mitään voi.
 
Mom82
Mulla on nyt synnytyksestä 5kk, kiloja tuli raskauden aikana 11 ja niitä on edelleen jäljellä 8. Eikä tahdo lähteä millään!! :( Raskausarvet mahassa haittaa varmaan ens kesänä ja pikkusen inhottaa nykyään olla miehen nähden alasti.. Vaikka varmaan se haittaa enemmän itteäni..
"Pullataikinamahaa" mul ei missään vaihees ees tullut ja olin raskausaikana tosi pieni mut kun en pystynyt imettämäänkään kuin 1kk niin kiloja on tosi vaikeeta saada pois!
 
Raskauden ja synnytyksen myötä suhtaudun omaan kroppaan paljon rennommin. Mitä sitten jos paikat on vähän löysät. Raskauden myötä tuli 20 lisäkiloa, jotka ovat hävinneet kaikki 4,5kk:n aikana ilman laihduttamista. Vanhat farkut sain jalkaan jo parin kuukauden päästä synnytyksestä. ja selluliittireidet Löysän rötkömahan omistan, mutta en häpeile niitä. Mies sanoo tykkävänsä, valehtelee tietysti :D . Rinnat turposi synnytyksen jälkeen ihan mielettömästi, ja maitoa tuli suihkuamalla. Nyt maidon tulo on vähentynyt ja rinnat sen mukana kuihtuneet. Roikkuvat kuin vanhat rukkaset... ei kivaa, mut lisää vauvoja haluan, vaikka kroppa rapistuis miten pahasti. Ehkä bikineissä liikuskelu julkisilla rannoilla saattaa ensi kesänä vähän vähentyä.
 
Shaina
Jep, muutamaan sanaan kiteyttäen: #&%£$!* on levinnyt. Ei puhettakaan, ett vanhat farkkuni päälle pukisin. Lisäksi on tietty ne rasvahötöt vatsassa. Ärsyttää tosi paljon, mutta ei juuri auta valittaa kun en voi sanoa kovasti panostaneeni, että ne häipyisivät :ashamed: Miten ne jäljellä olevat 4kg voivatkin istua niin tiukassa!
 
Minä taas tunnen itseni lastensaannin jälkeen jotenkin paljon naisellisemmaksi ja itsevarmemmaksi kuin ennen. Uskallan pukeutua rohkeammin ja seksikkäältäkin näytän kai joskus:) Tottakai raskaudet jättää jälkiään ja saakin näkyä. Minullakin haaleita arpia ja muutama kilo jäänyt... Mutta mulla on juuri näin hyvä.
 
Ihan hyvältä tuntuu, elopainoa tuli 25kg raskausaikana joita itkin silloin, nyt olen jo kuukausia ollut omissa mitoissa, yhteensä -27kg. Rinnat vaan kaunistuivat eikä raskausarpia tullut kuin rintoihin, ja nekin vaalenneet mukavasti. Silti haluaa vielä painoa pois, ihan omaksi ilokseen...


T:Neiti21+Nea 8kk+
 
criss
painoa tuli raskauden aikana n.15kg ja sairaalaan jäi 10kg..
en ole kyllä tyytyväinen kroppaani.. maha on aivan täynnä arpia ja roikkuu.. (pahemmin kuin ennen) paha mieli on ollut kun on kokeiltu vanhoja vaatteita kun ei toivoakaan saada niitä päälle.. nooooh kyllä se on pieni hinta elämäni valosta!
 
Synnytyksestä tuli marraskuussa kuluneeksi jo 4 vuotta. Raskauden ja synnytyksen jälkeen olen pystynyt paremmin hyväksymään oman vartaloni. Lantio ja reidet ovat vähän leveämmät kuin ennen lasta, mutta niitä en saa pienemmäksi enää koskaan.

Lapsen myötä on huomannut, että elämässä on paljon muutakin kuin vaan murehtiminen omasta vartalosta. Tämä kaikki on ollut itselle pelkkää hyvää, sillä olen aikaisemmin ollut anorektikko.
 

Yhteistyössä