Miltäs kuullostas tällänen olkkarin sisutus, sis.kuva :)

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Tuo on hyvä idea. Kannattaa kuitenkin miettiä, että mahtuuko ne kaapit olemaan ja mahtuuko ne aukeamaan. Joku ohuempi väliseinä-ratkaisu voisi olla käytännöllisempi!

Ja pakko sanoa, mä olen oikeasti positiivisesti yllättynyt, että kukaan ei ole vielä aukonut (harmaana) päätään että miten on noin sotkuista, vaatteita ja lehtiä lattialla ;) :whistle:

*Muistelee omaa olohuonekuvaansa...*
 
vieras
Mulla tuli mieleen, että mahtuisko tuohon makuuhuoneosan ja olkkarin sohvan väliin (sohvaa eteenpäin siirtäen) sellaista liukuovikaappisysteemiä? Henk.koht. hävittäisin nuo kuntoiluvälineet jonnekin muualle ja avohyllyt seinältä ja sille kaappitilallehan on aina tarvetta. Kaapin taustan voisi esim. paneloida (laminaatilla, levyillä) tai levyttää ja maalata.
Toinen kevyempi vaihtoehto esim. laskettavat puusäleverhot, jotka voi tarvittaessa nostaa ylös.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Tuo sohva ei kauaa elä... :whistle: Ainakin ulkoisesti muistuttaa meidän soffaamme, johon olen kyllästynyt: painuu kuopille, ikävä istua ja kaikkea muuta ärsyttävää. Väri on kaunis ja ajatus ihan ok, mutta.

Rullaverhollakin tilan saa näppärästi jaettua, sivusta sivuun, ylhäältä alas tai alhaalta ylös.
Ei eläkään :LOL: ihan kauhee ja turha ostos :kieh: mutta sillä nyt mennään
 
Kippuravarvas
No juu, siis kuntoiluväline lähtee, kun sillä ei ees kukaan kuntoile :whistle:
Avohyllytkin, kun ei ne sit enään mahu...ja kaapit olis liukuovilla, eikä kattoon asti..jää vajaa 70cm tyhjää kaappien päälle...mihin aattelin heittää jouluvalot tms..sais sellasta iltavaloo?
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tuli mieleen, että mahtuisko tuohon makuuhuoneosan ja olkkarin sohvan väliin (sohvaa eteenpäin siirtäen) sellaista liukuovikaappisysteemiä? Henk.koht. hävittäisin nuo kuntoiluvälineet jonnekin muualle ja avohyllyt seinältä ja sille kaappitilallehan on aina tarvetta. Kaapin taustan voisi esim. paneloida (laminaatilla, levyillä) tai levyttää ja maalata.
Toinen kevyempi vaihtoehto esim. laskettavat puusäleverhot, jotka voi tarvittaessa nostaa ylös.
No sillasta juu mä meinasinkin, ja sohvan lykkäsin jo valmiiks sillai, et kaappi mahtuis siihen taakse just :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Tuo on hyvä idea. Kannattaa kuitenkin miettiä, että mahtuuko ne kaapit olemaan ja mahtuuko ne aukeamaan. Joku ohuempi väliseinä-ratkaisu voisi olla käytännöllisempi!

Ja pakko sanoa, mä olen oikeasti positiivisesti yllättynyt, että kukaan ei ole vielä aukonut (harmaana) päätään että miten on noin sotkuista, vaatteita ja lehtiä lattialla ;) :whistle:

*Muistelee omaa olohuonekuvaansa...*
:D No vielä ehtii :whistle: muoks. ja jos oikein tarkkana joku on niin huomaa nojatuolin pilkottavan käsinojan mistä täytteet tursuilee ulos :xmas:
 
Kyy
Jos laitat jotain kaappia siten että aukee tonne "makkarin" puolelle, niin tässä yks vaihtoehto siihen taakse tulevaan kankaaseen.



Sit vaihtaisin noi verhot toiseen sävyyn, niin sohva erottuis paremmin kokonaisuudesta. Ja hankkikaa siihen sänkyynne lattiaan saakka ulottuva päiväpeitto, jottei se ruma ruutukuosi paista olohuoneeseen.
 
Kippuravarvas
Verhot on itseasiassa viime joulusta jääneet :snotty:
Aattelin tähän olkkarin puolelle jotain harmaasävysiä, kun mattokin on. Ja sit makkarin puolen haluisin siniseks, saadaan sininen päiväpeitto jos halutaan...
Niin ja onko jenkkisänkyyn olemassa helmalakanaa, sellanen mikä ulttuis maahan asti...vai pitäskö laittaa kaks lakanaa?
Ei tosiaan oo nätti, kun näkyy toi ruutu..
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Laita sinne kaappien päälle vaikka jotkut nätit korit, niin saat lisää säilytystilaa ja näyttää hyvälle kun ei tavarat tursuile. :)
Mä aattelin sen jättää ihan tyhjäks, tai jos jonkun ohkasen valojutun sinne virittäs..mut muuten paljaaks
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja korvienvälissä?:
miks hitossa ette muuta????
miks pitää asua sillipurkissa?
jos saattte lottovoiton niin REMPPAATTE?? ette siltikään muuttas?
Koska me tykätään tästä talosta :)
Ja ihan täällä on sit kivasti tilaa, kun saadaan yläkertaan makkarit tehtyä..korvienvälissä on sahanpurua :whistle: ja me ehkä rempataan ennen sitä lottovoittoo jo :xmas:
 
Mites iso parvi teille? Meidän yksillä tutuilla on jaettu olohuone siten, että vanhemmille teetetty kiva nukkumaparvi ja olohuonetta jo siinä parven allakin, heillä tv-hyllystö yms. On tosi hyvännäköinen ratkaisu heillä. Lapset ovat täten saaneet kaikki omat huoneet.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Mites iso parvi teille? Meidän yksillä tutuilla on jaettu olohuone siten, että vanhemmille teetetty kiva nukkumaparvi ja olohuonetta jo siinä parven allakin, heillä tv-hyllystö yms. On tosi hyvännäköinen ratkaisu heillä. Lapset ovat täten saaneet kaikki omat huoneet.
Meillä kipee poika joka yö viereen ja vauvakin luultavasti siihen kainaloon öisin jää :snotty:
Ja vakaa aikomus olisi ens kesänä laittaa vinttiin makkarit..olis vaan väliaikainen ratkaisu..mutta pitäs sen toimiva olla, jos kumminkin käy niin että ens kesänä ei mitään tapahdu vintissä :D
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
juu jenkkisänkyyn löytyy helmalakanoita!
mä olen tilannut hobbarista
mutta saa myös anttilasta,ellokselta ja jotexilta?
Niin ihan sellasia maahan asti ulttuvia...jees hyvä. Oon jo pidempään halunnut sellasta :)
 
Musta se sun ap kaappisysteemiajatus on oikein hyvä. Ja kun luin näitä myöhempiä viestejäsi, joissa kuvailit mm. sitä, että tila jää ylhäältä auki, niin se kuulostaa vieläkin paremmalta =) Tilanjakajahyllykkö toisi tilaan levottomuutta ja lisää pölyjen pyyhkimistä, joten sitä en kannata.
 
Kippuravarvas
Kyselen vielä..että jos sen kaapin taustan tapetois, niin olisko parempi joku oikein esittävä vai ihan mehdollisimman yksinkertainen? Mietin jotain harmaasävyistä, kun matto on ja ehkä verhotkin vois hommata samaa sävyä....vai onko sit liikaa harmaata?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Kyselen vielä..että jos sen kaapin taustan tapetois, niin olisko parempi joku oikein esittävä vai ihan mehdollisimman yksinkertainen? Mietin jotain harmaasävyistä, kun matto on ja ehkä verhotkin vois hommata samaa sävyä....vai onko sit liikaa harmaata?
Mä laittaisin jonkin neutraalin tapetin, mutta olenkin aika tylsä ihminen joka nopeasti kyllästyy erikoisiin kuoseihin :D
Ja etenkin kun teillä tila pienenee, niin älä ainakaan kovin tummaa laita, pienentää vaikutelmaa entisestään.
 

Yhteistyössä