Minä ajattelin kuolla (tämä ei ole säälin kerjäämistä)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
[QUOTE="Vieras";23635748]Lapsille on parempi että heillä on "riesa-äiti"(olet sitten kuinka huonosti tahansa elänyt) kuin että heillä ei ole äitiä ollenkaan![/QUOTE]
Minä mietin vieläkin 20 vuoden takaisia asioita - en osannut olla hyvä äiti.
 
Optimistinen
Itse taas ajattelen asian niin, että kun mulle on tämä 1 ainoa elämä annettu, niin en millään malttais sitä itse lopettaa. Tää on nähtävä loppuun saakka! :)
 
Itse taas ajattelen asian niin, että kun mulle on tämä 1 ainoa elämä annettu, niin en millään malttais sitä itse lopettaa. Tää on nähtävä loppuun saakka! :)
näin juurikin! Vaikka kuinka v'tuttais tänään, pakko kattoa kuiten vielä se huominen :) Ainutlaatuinen tällainen elämä -kannattaa miettiä millaisen sen tahtoisi olevan, ja yrittää poistaa/minimoida sellaiset asiat jotka tuottavat huonoa oloa. Menneisyyttään ei voi muuttaa, tulevaisuuteen voi vielä vaikuttaa!
 
"jep"
[QUOTE="Vieras";23635748]Lapsille on parempi että heillä on "riesa-äiti"(olet sitten kuinka huonosti tahansa elänyt) kuin että heillä ei ole äitiä ollenkaan![/QUOTE]

Totta.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23635748]Lapsille on parempi että heillä on "riesa-äiti"(olet sitten kuinka huonosti tahansa elänyt) kuin että heillä ei ole äitiä ollenkaan![/QUOTE]

No ei tämäkään aina päde.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23635748]Lapsille on parempi että heillä on "riesa-äiti"(olet sitten kuinka huonosti tahansa elänyt) kuin että heillä ei ole äitiä ollenkaan![/QUOTE]

Olen huomannut tämän ainakin exästäni, joka eli lapsuutensa rapajuoppo-äidin kanssa. Äidin menetys on hänelle edelleen kauhea pelko
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23635974]Olen huomannut tämän ainakin exästäni, joka eli lapsuutensa rapajuoppo-äidin kanssa. Äidin menetys on hänelle edelleen kauhea pelko[/QUOTE]

Minulla taas on monta läheistä ystävää, jolla pahasti alkoholisoitunut vanhempi tai sisarus. Ovat sitten vuosien päästä tulleet yhtä lukuunottamatta kaikki siihen tulokseen, että kumpa kuolisi pois niin ei tarvitsisi katsoa sitä lähipiirin terrorisointia ja huolta.

Meitä on moneksi, mutta on väärin väittää että huono vanhempi on aina parempi kuin ei vanhempaa ollenkaan.
 
"vieras"
Mä en ymmärrä miksi pitää näitä itsemurhaviestejä tänne laitella, jos on oikeasti noin paha olla, niin ammattiauttajat on sitä varten.

Nää on tosi surullista luettavaa, ymmärrän että väsyneenä ja masentuneena sitä ajattelee että olisi helpompi vain kuolla, mutta oikeesti ap, ne ajatukset voi muuttua ajan kanssa....selvität mikä on syy ajatuksillesi ja voit ehkä sitä kautta parantua. Hae reippaasti apua ammattiauttajilta, jos tunne tarvetta. Tsemppiä ap
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23635974]Olen huomannut tämän ainakin exästäni, joka eli lapsuutensa rapajuoppo-äidin kanssa. Äidin menetys on hänelle edelleen kauhea pelko[/QUOTE]
Minulla taisi olla ihan hyvä lapsuus; mummon ja papan kanssa elelin. 60-luvulla oli hirveää, jos vanhemmat erosivat. Sekin vielä, kun oma äitini ei huolinut minua puolivuotiasta.

Surkea koulukiusattu olin myös. Syy varmaankin oli se, että olin arka lapsi ja asuin mummon (rakas) ja papan kanssa.

Veljenikin (vuotta minua vanhempi) tapasin vasta aikuisena.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23636008]Mä en ymmärrä miksi pitää näitä itsemurhaviestejä tänne laitella, jos on oikeasti noin paha olla, niin ammattiauttajat on sitä varten.

Nää on tosi surullista luettavaa, ymmärrän että väsyneenä ja masentuneena sitä ajattelee että olisi helpompi vain kuolla, mutta oikeesti ap, ne ajatukset voi muuttua ajan kanssa....selvität mikä on syy ajatuksillesi ja voit ehkä sitä kautta parantua. Hae reippaasti apua ammattiauttajilta, jos tunne tarvetta. Tsemppiä ap[/QUOTE]
Laitoin kyllä tuon viestin ihan ajattelematta. Toivoin ehkä jotain apua tilanteeseni täältä.
Ammattiauttajat eivät tule kyseeseen. Tässä rahapulassa tuo ei ole vaihtoehto.
 
"vieras"
Mulla myös ollut hetkellisesti vastaavia ajatuksia, kuin aloittajalla. Mutta onnekseni ovat menneet ohi. Koita sinnitellä, ja hae apua. Tämä kuulostaa lattealta, mutta en nyt paremmin osaa sanojani asetella...

Ja jos tuo nikki "kyllästynyt" on se sama, joka eräillä muillakin palstoilla ihmisiä kiusaa ja usuttaa vastaavaan, niin hän se vasta avun tarpeessa onkin, hänelle halaus myös :)
 
hyihuihoi
[QUOTE="näin on";23636017]Se yleensä joka asiasta mainitsee, ei itsemurhaa tee. Fakta![/QUOTE]

Ikävä myytti. On valitettavasti todellinen fakta, että itsemurhan tehneistä valtaosa on puhunut aikeistaan jollekin. Tieto löytyy varmasti uudesta Psykiatria kirjasta. Itsekin olin täällä joskus, miettimässä elämän merkityksettömyyttä. Joku käski sanoi jotakuinkin noin ja käski painua vetämään itseni jojoon. Ja minä tosiaan menin yrittämään itsemurhaa, koska sain luvan jota olin odottanutkin. Mikä tahansa olisi siinä tilanteessa saanut kupin lyömään nurin.

Alkuperäinen. On mahdollista nousta. Vaikka se ei nyt siltä tunnu, niin yritä vielä. Elämä voi tuntua järjettömältä, mutta se ei ole pysyvä olotila eikä mielentila. Se kuuluu nyt tuohon elämänvaiheeseen, eikä se kuolema ratkaise asioita kuin yhdellä tapaa. Niitä keinoja kun on monia. Sinua tarvitaan ja rakastetaan. Voimia tuhannesti!
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23636022]Laitoin kyllä tuon viestin ihan ajattelematta. Toivoin ehkä jotain apua tilanteeseni täältä.
Ammattiauttajat eivät tule kyseeseen. Tässä rahapulassa tuo ei ole vaihtoehto.[/QUOTE]

Apua saa kyllä julkiseltakin puoleta ja se on ihan ilmaista
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23636022]Laitoin kyllä tuon viestin ihan ajattelematta. Toivoin ehkä jotain apua tilanteeseni täältä.
Ammattiauttajat eivät tule kyseeseen. Tässä rahapulassa tuo ei ole vaihtoehto.[/QUOTE]

En tiedä, missäpäin asut, mutta monilla paikkakunnilla on julkisen terveydenhuollon puolella saatavissa esim. kriisiapua ilman ajanvaraustakin ihan terveysasemalla/terveyskeskuksessa (epäilen kyllä, että nyt pyhien aikaan voi olla valitettavasti heikko tilanne).
Toivottavasti jaksat ottaa selvää, olisiko teilläpäin :)
On myös sellaisia kriisipuhelimia, joihin voi nimettömänä soittaa.
 
"aloittaja"
Molemmilla lapsillani on nyt kaikki hyvin; kodit ja perheet. Tähän saakka sinnittelin. Nyt en enää jaksa.

Voi miten paljon hoidin poikanikin asioita. Maksoin autovakuutuksia etteivät menneet ulosottoon.
Eipä hänkään olisi saanut pankkilainaa taloonsa ilman äitiä. (Vähänkö nyt elvistelen, mutta kumminkin)
 

Yhteistyössä