Minä olen kyllästynyt kondomeihin!

  • Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti
"vaimoke"
Mutta mies tahtoo ehdottomasti niitä käyttää koska hänen mielestä muut ehkäisy menetelmät ovat huonoja/epäterveellisiä. Itse kyllä tahtoisin välillä edes muutama vuotta jotain muuta kuin kondomia. Mutta kierukkaa en kyllä itsekään lähtisi kokeilemaan.. Saikohan mies jonkun säihähdyksen kun joskus aikoja sitten imetysajan kokeilin cerazette minipillereitä? :D Nojoo oli ne aika karseet pillerit...
 
ap.
[QUOTE="tyytyväinen";23317142]pillerit pisti pään sekaisin ja turvotti. Ehdota miehelles sterilisaatiota niin on ehkäisy hoidossa...[/QUOTE]

no me halutaan vielä lapsia ja tiedän ettei tuo mörökölli siihen menis..
 
ihmettelee hän
miks muuten miehet on niin sterilisaatiota vastaan? miks naisen pitää "uhrautua"? vaikka lapsiluku olis täysi ni miks ei miehet voi tehdä sterilisaatioia kun niille se nyt on helpompikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee hän;23317376:
miks muuten miehet on niin sterilisaatiota vastaan? miks naisen pitää "uhrautua"? vaikka lapsiluku olis täysi ni miks ei miehet voi tehdä sterilisaatioia kun niille se nyt on helpompikin.
Mitäpä jos ei ole 100% varma että se lapsiluku on täysi, että haluaa hedelmällisyytensä lopullisesti menettää? Miksi ihmeessä pitää "toisen takia" sterilisoida itsensä oli sitten kyseessä kumpi tahansa sukupuoli? Tiedätkö paljonko vasektomioita ja sterilisaatioita yritetään perua? Aika paljon, kun ihmiset muuttaa mielensä. Tosi fiksua. Eikä se naiselle niin paljon kummempi operaatio tänä päivänä ole kun tähystyksellä voidaan tehdä.
 
ap.
[QUOTE="vieras";23317291]Mitä vikaa on kierukassa?[/QUOTE]

mua puistattaa ajatus siitä että mun kohdussa olis jotain ylimäärästä joka ei kuulu sinne. Lisäksi uskon/tiedän etten selviäisi kierukan asennuksesta. Olen todella kipuherkkä ihminen. Pyörryin jopa papakokeen otossa. Lisäksi kierukkaan liittyy infektioriski. Ja kuparikierukkaa mulle ei voida edes laittaa runsaan kuukautisvuodon ja kipujen takia.
 
niin se vaan käy
Ja ap tiedän tunteen, meillä kyllästyi todella pahasti niihin molemmat ja siirryttiin "varmoihin päiviin". Että se siitä ehkäisystä :D
Jos ei itse osaa kontrolloida omia tulemisiaan tai raskaaksi tulemistaan millään mutoa kuten te niin on todellakin parempi että teiltä lummaltakin on vehkeet kuohittu pois, vuosi kuohimisen jälkeen ne surkastuu ja halut loppuu siihen. Tulette tämmösiksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan käy;23317439:
Jos ei itse osaa kontrolloida omia tulemisiaan tai raskaaksi tulemistaan millään mutoa kuten te niin on todellakin parempi että teiltä lummaltakin on vehkeet kuohittu pois, vuosi kuohimisen jälkeen ne surkastuu ja halut loppuu siihen. Tulette tämmösiksi
Mitä ihmettä mahtaa meidän ehkäisy tai lisääntyminen sulle kuulua? Ehkä tuollaisen ihmisen kannattaa miettiä kaksi kertaa jälkeläisten hankkimista jos toisten asiat on noin iso ongelma.
 
mua puistattaa ajatus siitä että mun kohdussa olis jotain ylimäärästä joka ei kuulu sinne. Lisäksi uskon/tiedän etten selviäisi kierukan asennuksesta. Olen todella kipuherkkä ihminen. Pyörryin jopa papakokeen otossa. Lisäksi kierukkaan liittyy infektioriski. Ja kuparikierukkaa mulle ei voida edes laittaa runsaan kuukautisvuodon ja kipujen takia.
Jos ei sulle minipillerit sopineet niin tuskin kannattaa hormonikierukkaa muutenkaan edes ajatella kokeilevansa, mulle ainakin gyne sanoi ihan suoraan (kuten olen muualtakin monasti lukenut) että niissä on samaa keltarauhashormonia joten ongelmia todennäköisesti luvassa vaikka paikallisesti kierukka vaikuttaakin.
 
ap.
me ollaan kans harkittu "varmoja päiviä"... mutta mies hieman epäilee koko systeemiä... Lähinnä sen takia jos sattuis raskautumaan niin meidän taloustilanne on hieman heikko ainakin siihen asti että löydän uuden työpaikan...
 
ap.
[QUOTE="eee";23317526]Oletko kokeillut ihan yhdistelmäpillereitä?[/QUOTE]

en ole kokeillut. lääkäri piti minipillereitä aikoinaan turvallisempana vaihtoehtona koska meidän suvussa on esiintynyt veritulppia.
 
Meillä myös kortsut kyllästyttää, mutta mikään muu vaihtoehto ei sovellu, on kokeiltu kaikki mahdolliset aina kierukasta pillereihin jne. Varmoihin päiviin ei uskalleta luottaa joten näin on mentävä kunnes aika on otollinen uudelle vauvalle.
 
kokenut ehkäisijä
[QUOTE="vieras";23317622]Kuparikierukka.[/QUOTE]

ap:lle ei voitu sellasta laittaa sillä oli ongelmia kuukautis vuodon ja kipujen kanssa ja kuparikierukka lisää niitä.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä joka jo tieltä eksyi;23317908:
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta: Mitkä eettiset syyt puhuvat nimenomaan kondomin puolesta ehkäisykeinona?
en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä, koska siinä on se vaara, että estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen.
 

Yhteistyössä