Minä olen lähihoitaja

  • Viestiketjun aloittaja so what
  • Ensimmäinen viesti
niin
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Lähihoitajat ainakin kotihoidossa jakaa lääkkeet ja pistää piikit sun muut.ei se pelkkää perseiden pesua ole,niin kuin joku kauniisti ilmaisi.
Ja usein huolehtivat myös hoidokkinsa asioista kun omaiset ei viitsi, jaksa, kykene...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi vidu, että te osaatte vääntää. Missä olen sanonut, että HE ovat alempiarvoisia kuin muut. Totta hemmetissä arvostan lääkäreitä korkeammalle kuin toisen asteen koulun käyneitä. Totta hemmetissä lääkärille pitää maksaa enemmän kuin lähihoitajalle.
Eli jos miehesi vieressä seisoisi lääkäri, arvostaisit tätä lekuria enemmän kuin miestäsi?!
Onpa miehelläsi käynyt tuuri puolison valinnassa... :(

Kuka on vaatinut lähäreille samaa palkkaa kuin mitä lääkärit (nuo jumalastasi seuraavat) saavat??
Kyse on TYÖSTÄ JA PALKASTA, ei ihmisestä. Kyllä, mielestäni lääkärille pitääkin maksaa enemmän kuin lähihoitajalle. Sinä olet ilmeisesti sitä mieltä, että kaikille sama palkka, työstä riippumatta. Mieheni ei ole ( onneksi) lähihoitaja, joten miten mieheni arvostus liittyy tähän.
Ja vaikka mieheni ja lääkäri seisoisivat vierekkäin, niin olen sitä mieltä että lääkärille parempi palkka. Jopa miehenikin on samaa mieltä.
 
Tyylinsä kullakin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten on:
Kehtaatko sanoa matalapalkkaisia töitä tekeville tuo ihan suoraan, kasvotusten. Että olette alempiarvoisia ihmisiä. Sitähän sinä kuulutat!
Voi vidu, että te osaatte vääntää. Missä olen sanonut, että HE ovat alempiarvoisia kuin muut. Totta hemmetissä arvostan lääkäreitä korkeammalle kuin toisen asteen koulun käyneitä. Totta hemmetissä lääkärille pitää maksaa enemmän kuin lähihoitajalle. Mieheni on matalapalkka-alalla pienellä palkalla ja ollaan monesti keskusteltukin siitä, että vaikka palkka on huono niin ei noin lyhyellä koulutuksella voi enempiä odottaakaan.

Minä taas arvostan lääkäreitä ja lähihoitajia kuten kaikkia muitakin ihmisiä ihan yhtä paljon. Ammatti ei tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Höpö höpö. Miksi aina pitää vetää mukaan kateus ja huono itsetunto? Arvostan vastuullista työtä tekeviä ja sairaanhoitajia todella paljon kuten myös lääkäreitä, mutta lähihoitajat...Noh, jonkunhan sekin työ on tehtävä. :D
Koska kukaan muu kuin huonon itsetunnon omaava (tai muuten elämäänsä tyytymätän) ei saa kiksejä toisten työn tai ammatin haukkumisesta!
Niinpä!Oli se työ mitä oli. Jokuhan sille mollaukselle on syynä. Katkeruus...

Minusta perseen pesemistä ja syöttämisestä, pesusta jne. ei tarvitse maksaa enempää, joten miten se on mollausta? Tätähän se perushoito on, eikö?
Putkimies joka käy amiksen saa pas.kasten putkien rassaamisesta n. 500? korkeampaa peruspalkkaa kuin lähäri, millä oikeudella? Mikä tekee siitä hommasta haastavamman? Samanlaista toisen asteen koulun käyneen paskahommaa sekin on putkea toisen perään, mut kun se on miesvaltainen ala niin tottakai sinne pitää maksaa paremmin. Pitäisitte naiset naisten ja naisvaltaisten alojen puolta, täällä vallitsee vieläkin suuuuri epätasa-arvo palkoissa ja miksi? Kateelliset naiset on toisiaan vastaan, "ei niille palkankorotusta kun ei meidänlään alalla" Mut tähän se on, toiset saa enemmän toiset vähemmän, samoista peruspa.ska hommista.
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi vidu, että te osaatte vääntää. Missä olen sanonut, että HE ovat alempiarvoisia kuin muut. Totta hemmetissä arvostan lääkäreitä korkeammalle kuin toisen asteen koulun käyneitä. Totta hemmetissä lääkärille pitää maksaa enemmän kuin lähihoitajalle.
Eli jos miehesi vieressä seisoisi lääkäri, arvostaisit tätä lekuria enemmän kuin miestäsi?!
Onpa miehelläsi käynyt tuuri puolison valinnassa... :(
Minä käsitin vieraan viestin, niin että hänen mielestään lääkäri on ansainnut työstään paremman palkan kuin miehesä,joka on opiskellut vähemmän.

Miehen arvostukseen ei ainakaan omalla kohdallani vaikuta hänen palkkapussinsa koko. Kyllä se miehen mitta on muualla kuin tilinauhassa.
 
vierastus
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi vidu, että te osaatte vääntää. Missä olen sanonut, että HE ovat alempiarvoisia kuin muut. Totta hemmetissä arvostan lääkäreitä korkeammalle kuin toisen asteen koulun käyneitä. Totta hemmetissä lääkärille pitää maksaa enemmän kuin lähihoitajalle.
Eli jos miehesi vieressä seisoisi lääkäri, arvostaisit tätä lekuria enemmän kuin miestäsi?!
Onpa miehelläsi käynyt tuuri puolison valinnassa... :(

Kuka on vaatinut lähäreille samaa palkkaa kuin mitä lääkärit (nuo jumalastasi seuraavat) saavat??
Kyse on TYÖSTÄ JA PALKASTA, ei ihmisestä. Kyllä, mielestäni lääkärille pitääkin maksaa enemmän kuin lähihoitajalle. Sinä olet ilmeisesti sitä mieltä, että kaikille sama palkka, työstä riippumatta. Mieheni ei ole ( onneksi) lähihoitaja, joten miten mieheni arvostus liittyy tähän.
Ja vaikka mieheni ja lääkäri seisoisivat vierekkäin, niin olen sitä mieltä että lääkärille parempi palkka. Jopa miehenikin on samaa mieltä.
MITÄ SÄ JAUHAT KOKO AJAN UKKOS TYÖSTÄ?EIKÖ SULLA OMAA TYÖTÄ OLE TAI KOULUTUSTAKAAN?
 
Niin ja vielä lisänä, että se työpaikka missä mä olin, niin me lähihoitajat otimme myös suoniverinäytteitä! Niin, ja tietty jaoimme lääkkeet, oltiin yksin yövuorossa, pistimme lihakseenn, olimme lääkärinkierrolla ym. Eli erona sh työhn oli vaan se i.v kanyylin laitto. Eli LH ei ole verrattavissa todellakaan siivoojaan!
 
Minä olen kans lähäri, ja sellaisissa paikoissa ollut töissä missä ei siivoojan koulutuksella osaisi tehdä yhtään mitään mitä työnkuvaan kuuluu. Ja saman voin ajatella niinkin päin, että jos minä menisin tekemään siivoojan hommia, niin tuskimpa osaisin mitään koneita ym. käyttää.
 
opettaja
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi vidu, että te osaatte vääntää. Missä olen sanonut, että HE ovat alempiarvoisia kuin muut. Totta hemmetissä arvostan lääkäreitä korkeammalle kuin toisen asteen koulun käyneitä. Totta hemmetissä lääkärille pitää maksaa enemmän kuin lähihoitajalle.
Eli jos miehesi vieressä seisoisi lääkäri, arvostaisit tätä lekuria enemmän kuin miestäsi?!
Onpa miehelläsi käynyt tuuri puolison valinnassa... :(

Kuka on vaatinut lähäreille samaa palkkaa kuin mitä lääkärit (nuo jumalastasi seuraavat) saavat??

Erinomainen kysymys.

Itse arvostan koulutusta paljonkin, ja itse ja mieheni olemme molemmat korkeasti koulutettuja, mutta ihmisarvoon tämä koulutuksen arvostus ei kyllä vaikuta minulla mitenkään, eikä edes työn arvostukseen. Palkkauksessa koulutuksen on hyvä näkyä, koska kouluttautuminen kestää vuosia ja maksaa, mutta muuten työn arvo riippuu ihan muusta kuin koulutuksen kestosta.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
MITÄ SÄ JAUHAT KOKO AJAN UKKOS TYÖSTÄ?EIKÖ SULLA OMAA TYÖTÄ OLE TAI KOULUTUSTAKAAN?
Miksikö? Siksi, että täällä puhutaan MATALAPALKKAISISTA ja TOISEN ASTEEN KOULUTUKSESTA, joten minun työ ja koulutus ei vaan liity siihen.

Molemmat löytyy.
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Putkimies joka käy amiksen saa pas.kasten putkien rassaamisesta n. 500? korkeampaa peruspalkkaa kuin lähäri, millä oikeudella? Mikä tekee siitä hommasta haastavamman? Samanlaista toisen asteen koulun käyneen paskahommaa sekin on putkea toisen perään, mut kun se on miesvaltainen ala niin tottakai sinne pitää maksaa paremmin. Pitäisitte naiset naisten ja naisvaltaisten alojen puolta, täällä vallitsee vieläkin suuuuri epätasa-arvo palkoissa ja miksi? Kateelliset naiset on toisiaan vastaan, "ei niille palkankorotusta kun ei meidänlään alalla" Mut tähän se on, toiset saa enemmän toiset vähemmän, samoista peruspa.ska hommista.
Kyse ei ole sukupuolesta vaan maksavasta tahosta. Putkimies saa palkkansa yksityissektorilta ja lähihoitaja (yleensä) kunta-alalta. Rahatilenne kunnilla on eri kuin kotitalouksilla ja yrityksillä.
 
Heippa
Mistä ketusta joku valopää nyt tempaisi tähän, että lähihoitajat haluavat samaa palkkaa kuin suurin piirtein kaikki muutkin? Tätä palstaa * keskustelupaikkaa ei taida todella olla olemassakaan. *pyörittelee silmiään*
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Tyylinsä kullakin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten on:
Kehtaatko sanoa matalapalkkaisia töitä tekeville tuo ihan suoraan, kasvotusten. Että olette alempiarvoisia ihmisiä. Sitähän sinä kuulutat!
Voi vidu, että te osaatte vääntää. Missä olen sanonut, että HE ovat alempiarvoisia kuin muut. Totta hemmetissä arvostan lääkäreitä korkeammalle kuin toisen asteen koulun käyneitä. Totta hemmetissä lääkärille pitää maksaa enemmän kuin lähihoitajalle. Mieheni on matalapalkka-alalla pienellä palkalla ja ollaan monesti keskusteltukin siitä, että vaikka palkka on huono niin ei noin lyhyellä koulutuksella voi enempiä odottaakaan.

Minä taas arvostan lääkäreitä ja lähihoitajia kuten kaikkia muitakin ihmisiä ihan yhtä paljon. Ammatti ei tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa.
kyllä minäkin arvostan ihmistä ihan muiden ominaisuuksien perusteella kuin ammatin tai palkan. Näkee noita per.seeseen ammuttuja lääkäreitä jotka tiuskii ja äyskii potilailleen kun ovat olevinaan niin hienoa herraa, mulla ei arvostus sellaselle tunneköyhälle ihmiselle ole joka on kaikenlisäksi väärällä alalla tekee ilmeisesti työtä mitä inhoaa. Paljon enemmän arvostan työstään nauttivaa ja positiivista sairaanhoitajaa joka saa mut siellä sairaalassakin hyvälle ja luottavaiselle mielelle että hän nauttii työtä jota tekee ja on kiinnostunut miten potilas voi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
MITÄ SÄ JAUHAT KOKO AJAN UKKOS TYÖSTÄ?EIKÖ SULLA OMAA TYÖTÄ OLE TAI KOULUTUSTAKAAN?
Miksikö? Siksi, että täällä puhutaan MATALAPALKKAISISTA ja TOISEN ASTEEN KOULUTUKSESTA, joten minun työ ja koulutus ei vaan liity siihen.

Molemmat löytyy.
NO MITÄ SÄ SITTEN JANKUTAT SAMALLA JOISTAKIN LÄÄKÄREISTÄ!!!MENIKÖ PUUROT JA VELLIT SEKAISIN?JA ILMEISESTI ET OLE OMAAN TYÖHÖSI TYYTYVÄINEN...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO MITÄ SÄ SITTEN JANKUTAT SAMALLA JOISTAKIN LÄÄKÄREISTÄ!!!MENIKÖ PUUROT JA VELLIT SEKAISIN?JA ILMEISESTI ET OLE OMAAN TYÖHÖSI TYYTYVÄINEN...
Voi luoja, antaa olla. :D

Tyytyväinen ja tyytyväinen, miten sen nyt ottaa. Mulla on sellainen huono luonteenpiirre, ettei jaksa kovin kauaa samaa työtä tehdä. :whistle:
Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväinen, mutta saas nähdä että kuinka kauan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO MITÄ SÄ SITTEN JANKUTAT SAMALLA JOISTAKIN LÄÄKÄREISTÄ!!!MENIKÖ PUUROT JA VELLIT SEKAISIN?JA ILMEISESTI ET OLE OMAAN TYÖHÖSI TYYTYVÄINEN...
Voi luoja, antaa olla. :D

Tyytyväinen ja tyytyväinen, miten sen nyt ottaa. Mulla on sellainen huono luonteenpiirre, ettei jaksa kovin kauaa samaa työtä tehdä. :whistle:
Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväinen, mutta saas nähdä että kuinka kauan.
SE EI ILMEISESTI OLE AINOA HUONO LUONTEENPIIRTEESI...:whistle:
 
LH
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Niin ja vielä lisänä, että se työpaikka missä mä olin, niin me lähihoitajat otimme myös suoniverinäytteitä! Niin, ja tietty jaoimme lääkkeet, oltiin yksin yövuorossa, pistimme lihakseenn, olimme lääkärinkierrolla ym. Eli erona sh työhn oli vaan se i.v kanyylin laitto. Eli LH ei ole verrattavissa todellakaan siivoojaan!

Minä myös mietin että mistä ihmeestä nämä puhuu, kun kaikissa paikoissa teen käytännössä ihan samaa työtä kuin sairaanhoitajatkin.

Ja mitään ammattia ei mielestäni tarvisi ruveta vertailemaan keskenään. Se kertoo vain vertailijasta itsestään ja paljon!
 

Yhteistyössä