Mini disperin/asperin

Tehokas
Minua kiinnostaisi aihe myös. Joillekinhan on määrätty aspirinia kiinnittymistä edistämään. Toisaalta ainakin minulle sanottiin punktion jälkeen, että kipulääkkeenä saisi käyttää vain Panadolia. Mitenhän on?
 
Hormonihirviö
Minä olin eka ivf:ssä sellaisessa tutkimuksessa jossa osa saa lume lääkettä ja osa 50mg (lasten disperiinin) mutta se tutkimus on vielä kesken kun kysyin viimeksi lääkärissä siitä. Eli käsittääkseni se estää hyytymiä/tukoksia. Mulla on 155 veriarvot eli liian paksut ja ajattelin seuraavaan piinikseen ottaa disperiinin käyttöön. En tiiä selvittikö tämä asiaa, aloitus päivä siis alkion siirto päivä.
 
silja
kiitos Hormonihirviö paljon. Onko ok käyttää minidisperiniä vaikka ottaisi lugejakin?

Suunnistan apteekkiin. kaikki keinot käyttöön kun selittämättömiä ollaan ja inssit (3kpl) ei tuota tulosta.
 
Hormonihirviö
Nimenomaan lugejen kanssa samaan aikaan tai siis yhtä monta päivää otetaan disperiiriä. Kannattaa vielä kysyä omalta lääkäriltä ettei ole mitään estettä sen syönnille,
 
Nennuliini
Minulle lääkäri määräsi mini-Asperiinia (100 mg) IVF:n siirron jälkeen, kun limakalvo oli ohut. Asperiini tuli estrogeenilaastarien lisäksi. Laastarit auttavat limakalvoa paksuuntumaan ja asperiini paksuuntumaan tai muuten auttamaan kiinnittymistä.
 
R-vieras
Hormonihirviölle:

Huomasin kirjoituksesi viime viikolla. Olemme selittämättömästi lapsettomia jo 8 vuotta. Päätin ottaa tässä kierrossa minidisperinit käyttöön lugen kanssa kiinnittymisen tueksi. Olen nyt sitten plussannut ensimmäistä kertaa (kiitos siitä sinulle, että kirjoitit nettiin, en usko enää sattumiin). Millä klinikalla tämä minidisperin-tutkimus tehtiin/tehdään? Menen veritesteihin vasta ensi viikolla, luultavasti joudun jatkamaan lugeja rv 9-10 saakka ja olisi hyvä saada tietää kuinka kauan disperiiniä voi ottaa plussatestin jälkeen. Plussaviiva oli vielä haalea mutta vahvistuu koko ajan. Nyt on kp 24/29-30.
 
R-vieras, ONNEA plussasta ja pidetään peukkuja että kyytiläinen on tarranut kiinni kunnolla!

Oletteko nyt jossain hoidoissa myös? Oliko sinulla annostuksena 50mg disperin? Minä päivänä aloitit niiden napsimisen?

 
R-vieras
Kiitos onnitteluista! 8 vuoden jälkeen 2 viivan ilmestyminen tikkuun on suoraan sanottuna typerryttävää. Olen julkisella hoidossa ja mulle ollaan kokeiltu useasti Pregnyl-luge -yhdistelmää tuloksetta. Puregon 50 iui sai aikaan 4-5 follia ja allergisen reaktion litkun säilöntäaineelle (käsivarteni olivat karsealla ihottumalla). Tällä kertaa kyseessä oli 3 inssi, tukena 1 kertaa clomit mutta lekuri sanoi niittenkin olevan turhat kun munis kehittyy kauniisti ja verikokeitten mukaan ovuloin, sitä paitsi tunnen ovulaation aina nippailuna. (Julkisella usein laitetaan niitä hormoneja ottamaan sen takia, että saadaa varmistettua se munasolun kypsyminen, näin olen päätellyt.) Pregnyl pistettiin ennen tiistaina olevaa inssiä varmuuden vuoksi irrottamaan ja tukemaan luteaalivaihetta, lugeannos 200:n aloitin jo sääntöjen vastaisesti torstai-iltana jolloin otin myös aamupäivällä ekan disperinin. Mulla on ensi viikolla verikoe, syön siihen asti näitä disperinejä. Jenkeissä kai asetylisalisylihappoa käytetään juuri kiinnittymisen tukemiseen ja tukostaipumusten estämiseen,en tiedä siitä onko niitä mutta mulla oli jo 11 vuotiaana hemoglobiini 157, punaisen lihan syönnin lopettamisen/vähentämisen jälkeen hemppa on huidellut 140ssä. minidisperiiniä käytetään myös hylkimisreaktion estämiseksi, luulen, että se hylkiminen on ollut täälläkin ongelma. Katsotaan, räjähtävätkö klinikalla ensi viikolla kun kuulevat omista lääkintäsysteemeistäni mutta olen ainakin vielä tähän asti ollut lopputulokseen erittäin tyytyväinen :p

PS. tuossa ylempänä joku kirjoitti helokkiöljystä ja muista luontaistuotteista, uskon niitten vahvasti tukevan omaa hormonitoimintaa, esimerkkinä oma napa:


joskus vuonna 2003 lekuri diagnosoi pco-tyyppistä toimintaa vasemmassa munasarjassa ja ei-ovulointia ja surkean limiksen. Söin 4 kuukautta lysi forte-kalaöljyä 2 päivässä+ 1 efamol -helokkiöljykapselin päivässä, kävin seurantaultrassa ja lääkäri raapi päätään kun munasarjat olivat kuin uudet, 2 follia oikealla ja limis yli 10 millinen. olen jatkanut uskollisesti näitten tuotteitten syöntiä ja puolittainen PCO-diagnoosi on ollut siitä asti historiaa ja esim.iho on ollut loistavassa kunnossa, ennen olen saanut rasvata hullun lailla.

Tyrniöljyllä (esim Omega7) ja Idoform-maitohappokapseleilla olen saanut aina allergiset ihoreaktiot hoidettua (tyrni & atooppisen ihon hoito: väitöskirja Turun yliopistosta) kolmessa viikossa. Söin tyrniöljyä myös tähän ja edelliseen kiertoon siihen Puregon-ihottumaan. Clomit eivät ainakaan onnistuneet ohentamaan limistä ollenkaan.

Heinäallergia joka on ollut erittäin paha (en öisin pystynyt nukkumaan kun hengittäminen oli vaikeaa): vahva kalaöljy, Idoformit päivittäin sekä Pycnogenol strong-rannikkomännynuute tarvittaessa. En ole kärsinyt moneen vuoteen heinäallergiasta ja olen voinut heittää kortisonisumutteet, claritynit ja muut väsyttävät antihistamiinit mäkeen.

Olen syönyt myös säännöllisesti jotain monivitamiinia ja bevitabsia.

Joka tapauksessa, luontaistuotteitten kanssa täytyy olla kärsivällinen ja 3 kuukautta on ollut yleisesti ottaen sellainen koeaika niille. Tyrni tosin toimii mulla ainakin räjähdysmäisen nopeasti.

Toivottavasti tästä romaanista on jollekin hyötyä, minä ristin käteni että tämä tyyppi mahassani nyt viihtyy kyydissä ja jatkan työn tekoa. Ehkä sen beben aika sitten oli nyt. Oltaisiin muuten seuraavaksi menty IVF:ään.
 
R-vieras
Tämä ei liity nyt enää lapsettomuuteen mutta luontaistuotteisiin kyllä josta innostuin paasaamaan edellisessä viestissä. 1 esimerkki vielä.

Isäni, kuusikymppinen 130-kiloinen keijukainen (no, on hän pitkäkin) kärsii verenpainetaudista. Verenpaine huiteli korkealla vuosia lääkkeittenkin kanssa. Pakotin hänet viime syksynä syömään päivittäin vahvaa kalaöljyä, Twinlabin magnesiumia, kalsiumia, b-vitamiinivalmistetta jossa mm. iso määrä foolihappoa sekä seleeniä. A vot, parissa kuukaudessa paineet laskeneet normaalille tasolle, syö lääkkeitä tietenkin edelleen, ei niitä voi lopettaa omin ehdoin. Nyt on innostunut jopa laihduttamaan. Ilmeisesti lääkitystä nyt tarkistetaan. Isäni ihmettelee, miksei aikaisemmin älynnyt aloittaa pillerien popsimista. (!) Käytännössä asia meni niin, että ostin ison satsin pillereitä ja iskin ne hänelle nenän eteen.

Miksi tiesin, että auttaa verenpaineeseen? Mulla on ollut korkea verenpaine kakarasta asti, 140/90 kun olin 45-kiloinen sintti ja pituutta 158cm eikä ylipainoa siis ollut. Puhuttiin jopa lääkityksen aloittamisesta, hermostuin totaalisesti ja fiksu fytonomi lykkäsi minulle nämä luettelemani lisäravinteet. Verenpaine alhaalla siitä asti. Urheilu auttaa toki myös!

Lupaan, etten kiusaa teitä enää palopuheillani. :D

PS. Magnesiumia ynnä muita käytetään raskausmyrkytyksen ehkäisyyn.

Katsokaa lisätietoa allaolevasta linkistä jos kiinnostaa
www.biovita.fi
 

Yhteistyössä