minimi elatustuki?

Ei taida olla sellaista kuin minimi kun puhutaan etän maksuista. Se on sellainen mistä vanhemmat keskenään sopii, jopa nollasopimuksen voi halutessaan tehdä. Mutta jos etä ei suostu maksamaan mitään niin sitten kaupunki maksaa tuon 118?. Kaupungin elatustuki on nousemassa n 130? eli ei sinun kannata ainakaan sen alle menevää sopimusta tehdä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2006 klo 12:58 Peppari kirjoitti:
Ei taida olla sellaista kuin minimi kun puhutaan etän maksuista. Se on sellainen mistä vanhemmat keskenään sopii, jopa nollasopimuksen voi halutessaan tehdä. Mutta jos etä ei suostu maksamaan mitään niin sitten kaupunki maksaa tuon 118?. Kaupungin elatustuki on nousemassa n 130? eli ei sinun kannata ainakaan sen alle menevää sopimusta tehdä.
Se nousee 124 euroon!
 
Elviira harmaana
Älkää nyt sanoko kaikille, että se nousee 130euroon, koska ne joiden elatussopimus on tehty vuoden 2002 jälkeen, eivät tule saamaan indeksikorotusta.
Eli ne joiden sopimus on tehty esim. 1.1.2002 jäävät indeksikorotuksen ulkopuolelle ja saavat ainoastaan sen mimiin korotuksen, jolloin elatustuki nousee 124euroon.

Älkää rakkaat ihmiset kirjoittako faktaa, jos se ei ole sitä.
Mukavaa joulun odotusta. :flower:
 
Elviira harmaana
Minun käsittääkseni ainakin se 118euron minimi, eli se mitä esim. kunta maksaa nousee 124euroon vuoden vaihteen jälkeen. Asiaa kannattaa kuitenkin tarkastella vielä siltä omalta lastenvalvojalta, itse en laita päätäni pantiksi, koska asia ei minua koske.

Ainoa mikä tuossa on naurettava tilanne on se, että jos äiti joutuu hakemaan toimeentulotukea, lasketaan siellä tuo 6euron korotus tuloiksi, jolloin toimeentulotuesta vähennetään se 6euroa :) Eli niille vähävaraisille, joille korotus oli alunperin suunniteltu, saavat plusmiinusnolla.
Ei muuta kuin hatunnosto päättäjille.

Itse en kyseiseen ryhmään kuulu, mutta ystäväpiiristäni näitäkin ihmisiä löytyy. Ja kyllä minua ainakin harmittaa heidän puolestaan koko "tuen nosto".
 

Yhteistyössä