Minipillerit?

Hei!

Minipillerithän voivat aiheuttaa sen, ettei kuukautisia enää kuulu. Onko jollain tapahtunut niin, että kuukautiset puuttuivat siksi, että oli raskaana, eikä pillereiden takia? Mietin, että kun kuukausi sitten tuli kuukautiset ja nyt ei... Niin voiko pillerit pettää, vai miksi välillä tulee vuoto ja välillä ei? Pillereitä ei ole unohdeltu ottaa.
 
Mulla puuttu menkat kokonaan kun söin minipillereitä. Alko vasta sen jälkeen ku lopetin ja kiertojen normalisoitumisen menikin 1-2 vuotta.
Taitaa olla aika yleistä minipillereiden kanssa menkkojen katoaminen. Mutta ainahan se on mahdollista (vaikkakin epätodennäköistä varsinkin jos oot säännöllisesti muistanut käyttää) että oot raskaana, testaamalla selviää :)
 
Testailin ja negahan tuo oli, kuten oletinkin... Inhottaa vaan tuo vuotojen loppuminen. Pelottaa myös jatko, kun jos kiertojen normalisoituminen kestää, niin miten käy seuraavan raskautumisen kanssa... Että meneekö vaikeaksi :(
 
kääkkis
Mulle kyllä terkkari sanoi, että hedelmällisyys palautuu heti, kun jättää pillerin ottamatta, eli saa olla tosi tarkka sen kanssa että ottaa joka päivä samaan aikaan. Itselläni on satunnaista tiputtelua silloin tällöin, mutta kuukautisia ei todellakaan ole näkynyt, vaikka kivut välillä antavat niin olettaa. E-pillerit sotkivat mun oman hormonitoiminnan puoleksi vuodeksi kun ne lopetin, mutta näiden minipillerien ei kuuluisi niin tehdä :)
 
Toivottavasti ei menekään kierto sekaisin! Haaveissa kuitenkin lapsia suht pienellä ikäerolla, mutta valitettavasti aika ei ihan vielä ole kypsä seuraavan yrittämiseen... Mutta jospa sitten vähän ajan päästä :)
 
hmm.. Mä toteasin että saahan ne terkkarit aina kaikkea sanoa :D
Ja sehän on hirveän yksilöllistä miten ne kierrot lähtee pelaamaan pillereillä tai ilman. Musta tuntuu että mulla minipillerit oli jopa pahemmat kierroille. Ja muutenkin meni pitkä aika että rupes kroppa pelittämään (tilitin jo tonne toiseen ketjuun :D )
Mä en enää IKINÄ aijo ottaa käyttöön minkäänsortin hormonaalistaehkäisyä, mutta siis mulla tulikin niistä paljon muutakin paskaa kuin vaa kiertojen heitot. Tämän raskauden jälkeen arvelin kuparikierukan ottaa ja jos ei kolmatta lasta tehdä 6 vuoden sisään (eli ennen kuin täytän 30) saa mies käydä snip snip (ja tämä siis miehen päätös, vaikka mun mielestä sterilisaatio on hieman liian radikaali toimenpide mutta mitäpä sitä jos ei tavaralle käyttöä ole. Saattaa vaan miestä harmittaa jos joskus 80veenä leskimiehenä jonkun hemasevan pimatsun löytää :D)

Mä kyllä ihmettelen että miksi sä oot ottanu minipillerit jos haluut pienellä ikäerolla lapset? Muutaman kuukauden takia en ite ottas !mutta mun kokemukset ovatkin mitä ovat! Toisella voi olla toisin :)
 
Kysyin terkkarilta ja se oli sitä mieltä, että on hyvä vaihtoehto, kun tarvii ehkäsyä ½-1 vuoden ajaksi... Ettei sen pienemmällä ikäerolla. Vaihtoehto ois tietty ollu kondomi, mutta ei tykätä siitä. En sitten tiedä, olisko ollu muita vaihtoehtoja? Mulle ei sovi yhdistelmät, kun niissä on sitä estrogeeniä, niin mä oon ihan sekasin, jos käytän niitä...
 
Jos ei e-pillerit käy niin kai se ainut vaihtoehto on ne minit :) Kapseleissa, pistoksissa, laastareissa, renkaissa ym. on kuitenkin sitä "samaa paskaa eri paketissa". Suomessa ei pessaaria oo vaihtoehtona, ja ne spermantappaja vaahdot ei oo ehkä limakalvoille kovinkaan mukavia (saati sitten ehkäisytehokin kysymysmerkillä).
Mäkään en välitä kondomeista ollenkaan.. Meillä onneks ei ollut mitään ehdotonta EI:tä raskauden suhteen esikoisen syntymän jälkeen, pelailtiin "muilla keinoilla" (keskeytetty yhdyntä ym.) kunnes annettiin ihan lupa. Ja meni siinä kuitenkin "hurjat" kolme kiertoa ennen tämän raskauden alkua.

Toivotaan että sulla kävis hyvä tuuri noitten pillereiden kanssa :)
 

Yhteistyössä